האם אתם יזמי push או pull?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

האם אתם יזמי push או pull?

אחד החלקים החשובים ביותר בתוכנית העסקית עוסק בהצגת היזם: רקע כללי, כיצד גובש רעיון המיזם וה "אני מאמין" שלו הבא לידי ביטוי בהגדרת חזון ויעדים ברורים לשנים הקרובות. לאורך שנות פעילותינו נחשפנו ליזמים בעלי רקע שונה ומאפיינים שונים המעוניינים לכתוב תוכנית עסקית שתתווה דרך לפעילותם. הטיפ היומי שלנו יעסוק בשאלה – מיהו היזם ומהם מאפייניו הבולטים בנוף העסקי של המאה ה–211:

תיאוריית ה Pull/Push מציגה 2 גישות שונות המתייחסות לנסיבות שבהן פרט מתחיל בתהליך יזמות:

  • יזם ה Push זהו היזם אשר "נבעט" משוק העבודה. מדובר בד"כ באדם מובטל או לחילופין באדם העוסק במשרה שאינה ממצה את יכולותיו/השכלתו (לדוגמא: בעל תואר אקדמי שעובד במשרה אשר אינה דורשת תואר שכזה). ליזמים אלו בדרך כלל אין קשרים בתעשייה והם מרגישים כי אין באפשרותם להתפתח בשוק העבודה הקונבנציונאלי. ישנם מקרים שליזמים אלו חסרה היכרות עם הסביבה העסקית בה הם מתחרים על מקום עבודה. ניתן לומר שאותו יזם Push "מייצר" לעצמו שוק עבודה חדש בדמות היזמות ומגיע אלינו על מנת לכתוב תוכנית עסקית מקצועית שתסייע לו לממש עצמו.
  • יזם ה Pullיזם זה רואה ביזמות הזדמנות "לשנות את העולם". היזם נמשך "כמו מגנט" לעולם היזמי. סביר להניח כי יזמים אלה נמצאים במקום עבודה הממצא את כישוריהם יחד עם זאת יזמים אלו אינם חוששים להיכנס לעולם היזמות המאופיין בסביבת אי וודאות. יש לציין כי "שינוי העולם" כפי שנתפס ע"י היזם משתנה ממקום למקום. לדוגמא – בישראל יזמים רבים תופסים את "שינוי העולם" כאקזיט מוצלח…. בעוד שבמקומות אחרים בעולם המושג של שינוי עולם בא לידי ביטוי ברצונם ליצור BUSINESS אשר פועל לאורך שנים, מייצר מקומות עבודה, ממש את יעדי התוכנית העסקית ונותן מענה בר קיימא לדרישות השוק.

ומה איתכם? האם אתם יזמי Push או Pull ?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *