שאלות מנחות טרם כתיבת תכנית עסקית – הגדרת המוצר/שירות

פרק 2.0

זהו אחד השלבים החשובים במעבר משלב הרעיון לפעילות עסקית ממשית

הגדרת המוצר והשירות במסגרת הכנת תוכנית עסקית

זהו אחד השלבים החשובים במעבר משלב הרעיון לפעילות עסקית ממשית, המגובה בתוכנית עסקית מקיפה. הגדרה מדויקת תכוון אותנו למידע הרלוונטי הדרוש, בין אם הוא משפטי, פוליטי או חברתי, אשר עשוי להשליך על תחומי פעילות העסק. כך גם לגבי המידע השיווקי שייאסף: הפתרונות הקיימים בתחום, מיקוד צרכי השוק ואיתור קהל היעד הרלוונטי- יושפעו כולם מאופן ניסוח מהות העסק. יש לנסות ולמקד את תחום פעילות העסק ככל האפשר, ולנסח הגדרה מצומצמת המתארת את התחום המדויק בו העסק פועל, ושעל פיה ניתן יהיה לכוון את מאמצי המחקר ביעילות רבה יותר.
כך למשל: "פיתוח אפליקציית מסחר אלקטרוני"  תהווה הגדרה רחבה מדי עבור מיזם, ואילו: "פיתוח אפליקציית מסחר אלקטרוני בתחום הההלבשה" תשמש כהגדרה מדויקת יותר.
ניסוח נכון של מטרת העסק ופעילותו כבר בשלבים הראשונים של פיתוח הרעיון, יחסוך זמן ומשאבים מיותרים בהמשך, בניסיון להוציא לפועל רעיון כללי מדי, שאיננו ממוקד מטרה.
השלב השני והחשוב לא פחות הינו הגדרת קהל היעד
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
יש לכם מה לומר?
תרגישו חופשי לעשות זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *