חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

תוכנית עסקית לשנת 2017

כל שנה, בסוף שנה, עושים סכומים, אישיים ובמקרה שלנו, בעיקר עסקיים

תוכנית עסקית מצומצמת או מפורטת – מה עדיף?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אורך תוכנית עסקית  אז מה עדיף, להרחיב או לצמצם? התשובה על השאלה הזו היא מורכבת וקשורה בעיקר למטרות לשמן נכתבת התוכנית העסקית. תוכנית עסקית פנימית בד"כ ארוכה יותר, מטרתה היא לעשות סדר וכדי לעשות סדר יש לבצע ניתוח יסודי של הפעילות העסקית […]

מבנה תוכנית עסקית פנימית

כאשר התוכנית העסקית נכתבת למטרות פנימיות מבנה התוכנית שונה במעט סדר הפרקים בתוכנית העסקית מבנה תוכנית עסקית אינו גנרי ויש להתאימו  למטרות לשמן נכתבה התוכנית. על סדר הפרקים בתוכנית העסקית למטרת גיוס הון, אפשר לקראו בהרחבה במדריך שלנו. כאשר התוכנית העסקית נכתבת למטרות פנימיות מבנה התוכנית שונה במעט. לרב, החלקים הראשונים שלה כוללים ניתוח מעמיק […]

תוכנית עסקית, עבורך או עבור המשקיע?

האינטרסים והמטרות לטווח הקצר ולטווח הארוך, אמורות להיות זהות לחלוטין בין היזם למשקיע כתיבת תוכנית עסקית, עבורך או עבור המשקיע שלך? התשובה לשאלה שבכותרת היא מאד ברורה, תוכנית עסקית תשמש קודם כל אותך, היא תתווה דרך ברורה להתפתחות העסקית של המיזם, היא תאפשר לך לבחון האם כדאי לצאת לדרך או לבחור דרך אחרת, היא תיתן […]

כתיבת תוכנית עסקית פנימית – המצפן של העסק

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כתיבת תוכנית עסקית פנימית כתיבת תוכנית עסקית פנימית חיונית מאד לכל עסק. יש לעדכן התוכנית פעם בשנה לפחות ולקבוע במסגרתה יעדים לטווח הקצר  – עד שנה ולטווח הארוך. תוכנית עסקית פנימית מהווה בסיס לתקציב העבודה החודשי אשר נבדק באופן שוטף חודש בחודשו […]

מישהו קורא את כל זה?

משהו קורא את כל זה? כמה עמודים יש בתוכנית העסקית שלך? אז חשבנו לשים משקל, כזה כמו בחנות ירקות, בחדר הישיבות שלנו.. אחת השאלות שעולות מדי פעם, בד"כ מפי לקוחות שמכירים פחות בערכה הרב של תוכנית עסקית היא בדיוק זו. בד"כ לשאלה זו צמודה שאלה נוספת: "כמה עמודים יש כאן..?" שאלת המשקל ו/או מספר העמודים […]

כתיבת תוכנית עסקית מקצועית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כתיבת תוכנית עסקית המותאמת לנסיבות כתיבתה תוכנית עסקית חייבת להיות כתובה בשפה ברורה, ניסוחים פשוטים מחד אבל סקסיים מאידך, הכתיבה חייבת להיות כתיבה מסקרנת אשר מושכת להמשך קריאה. יש לשים לב כי הניסוח לא יהיה טכני מדי, בעיקר כאשר מדובר במיזמים […]

תקציבי שיווק בתוכנית העסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תקציבי שיווק בתוכנית העסקית אחד הפרקים החשובים בתוכנית עסקית הנו הפרק בו דנים בתקציבי השיווק והפרסום, במסגרת פרק זה מחלקים למעשה את העוגה בין האפיקים השונים; אינטרנט, עיתונות, door2door, כנסים וכד'. תקציבי שיווק ומכירות נמדדים במקרים רבים כ – % מהמחזור, […]

מה משמעות הערכת שווי במסגרת הכנת תוכנית עסקית?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מה משמעות הערכת שווי במסגרת הכנת תוכנית עסקית? ישנן תוכניות עסקיות שנכתבות בבית GONOGO אשר מסתיימות בהערכת שווי, מה משמעות הערכת שווי זו? מטרת הערכת השווי במסגרת הכנת תוכנית עסקית הינה לספק אינדיקציה לגבי שווי הפעילות המתוארת בתוכנית העסקית בהנחה שהתחזיות במתוארות […]

האם אתם יזמי push או pull?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. האם אתם יזמי push או pull? אחד החלקים החשובים ביותר בתוכנית העסקית עוסק בהצגת היזם: רקע כללי, כיצד גובש רעיון המיזם וה "אני מאמין" שלו הבא לידי ביטוי בהגדרת חזון ויעדים ברורים לשנים הקרובות. לאורך שנות פעילותינו נחשפנו ליזמים בעלי רקע […]

אז הגודל כן קובע או לא קובע?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אז הגודל כן קובע או לא קובע? רבים מבעלי העסקים אשר מגיעים אלינו כדי לכתוב תוכנית עסקית, מדגישים בפנינו בתחילת תהליך כתיבת התוכנית העסקית כי המטרה העיקרית שלהם היא קודם כל להגדיל את מחזור ההכנסות הקיים שלהם, בד"כ המטרה הזו מתעוררת […]

אז למה באמת אנחנו צריכים סקירת שוק במסגרת כתיבת תוכנית עסקית?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אז למה באמת אנחנו צריכים סקירת שוק במסגרת כתיבת תוכנית עסקית? חלק ארי בתהליך הכנת תוכנית עסקית עוסק בניתוח הסביבה העסקית שבה נפעל: נתונים אודות ענפים רלוונטיים, ניתוח מתחרים, פילוח קהל היעד ועוד… אז מה באמת נותנת לנו סקירת השוק? האם היא […]

האם התוכנית העסקית שלכם יוצרת ערך אמיתי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. האם התוכנית העסקית שלכם יוצרת ערך אמיתי עידן הקידמה הטכנולוגית, בו השיתוף הוא חסר גבולות, ומושגים של "חברה" ו"חברים" קיבלו משמעות שונה מבעבר, יצר זירה של תחרות מסוג שונה לחלוטין. מתחרות מוגבלת על כיסו של הצרכן, עברו בעלי המותגים לתחרות על […]

מחקר שוק במסגרת בניית תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מחקר שוק במסגרת בניית תוכנית עסקית יזמים רבים חושבים שלערוך מחקר שוק ספציפי על המתחרים הישירים בלבד זה מספיק. האם זה נכון? ודאי שלא!מדוע? מכיוון שמחקר שוק הסוקר רק את המתחרים הישירים יהיה חסר ולא ניתן יהיה ללמוד ולהבין ממנו את […]

זיהוי ההזדמנות העסקית במסגרת כתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. זיהוי ההזדמנות העסקית במסגרת כתיבת תכנית עסקית הצעד הראשון בו יש לנקוט במהלך כתיבת תוכנית עסקית הוא זיהוי ההזדמנות העסקית. 2 אלמנטים יוצרים הזדמנות עסקית: צד הביקוש – ישנו צורך בלתי ממומש למוצר/שירות מסוים, ו/או צד ההיצע – אין מספיק שחקנים […]

איך תוכנית עסקית מצמצמת את הסיכון ומגדילה את הסיכוי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית – צמצום הסיכון הגדלת הסיכוי תוכנית עסקית איננה מדע מדויק, בדיוק כמו החיים עצמם.. יחד עם זאת היא יכולה לצמצם את הסיכון ביוזמה העסקית. אז איך בדיוק? ישנם 2 תנאים מרכזיים אשר קיומם יסייע לכותב התוכנית המיומן לצמצמם את […]

הגדרת קהל היעד במהלך הכנת תוכנית עיסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הגדרת קהל היעד במהלך הכנת תוכנית עיסקית בעת תהליך כתיבת תכנית עסקית אחד מהשלבים הראשונים והבסיסיים ביותר הוא להבין מי קהל היעד של המוצר/השירות – ככל שנגדיר את קהל היעד ומאפייניו באופן יותר ממוקד, כך נדע להגיע אליו ברמה השיווקית בצורה נכונה […]

60 שניות על הכנת תוכנית עסקית לאפליקציה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. 60 שניות על הכנת תוכנית עסקית לאפליקציה 60 שניות על כתיבת תוכנית עסקית לאפליקציה?   אז איפה מתחילים? בתוכנית העסקית. אבל למה? כי צריך לגייס כסף. למה? לפיתוח כמה…? כל מספר זוכה; מעשרות אלפים למאות אלפים אפילו לאותה אפליקציה בדיוק. איך […]

קופון לכתיבת תכנית עסקית שיק או שוק

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. קופון לכתיבת תכנית עסקית שיק או שוק ישראלים נולדו לאהוב מבצעים, לתור אחר הנחות, לערוך קניות כדאיות ולא לצאת פראיירים. תכונות אלו היוו הזדמנות עסקית מצוינת בתוכנית העיסקית של 'גרופר', אתר הרכישות הקבוצתיות הראשון בישראל שסלל את דרכו לצרכן הישראלי בשנת […]

תוכנית עסקית שתקפיץ את האפליקציה שלכם ל Top Ten

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית שתקפיץ את האפליקציה שלכם ל Top Ten כשיזם מגיע אלינו על מנת להכין תוכנית עסקית מקצועית, המטרה העיקרית שלו וגם שלנו, היא להגיע למספר הורדות רב ככל האפשר. מספר רב של הורדות מלמד על כך שהאפליקציה אכן "תפסה" ושמפתחיה השכילו […]

Minimum Viable Product

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חושבים בגדול ומתחילים בקטן דרך תוכנית עסקית חושבים בגדול ומתחילים בקטן – Minimum Viable Product כותבים תוכנית עסקית למיזם טכנולוגי? פעמים רבות אנו נדרשים להבין איך יראה המוצר הסופי; אפליקציה, אתר או יישום אחר ומה הבשורה שתוצג למשתמש בסוף הדרך, עם […]

מקדמי עונתיות במסגרת כתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מקדמי עונתיות במסגרת כתיבת תכנית עסקית במסגרת סדרת הטיפים שלנו העוסקים בעונתיות ובהמשך לטיפ הראשון בסדרה שעסק בעונתיות בעולם ההסעדה, נדבר על עונתיות בענף הקמעונאות והשפעת מבצעי סוף עונה על תזרים המזומנים של הפירמה. כידוע לכולנו, מבצעי סוף עונה אמורים לתת […]

עונתיות במסגרת הכנת תוכנית עסקית למסעדה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. עונתיות במסגרת הכנת תוכנית עסקית למסעדה הסתיו בפתח והמסעדנים במתח מרכיב משמעותי בהכנת תקציב עבודה חודשי במסגרת הכנת תוכנית עסקית קשור לעונתיות המאפיינת מגזרים רבים במשק. בסדרת הטיפים הבאים ננתח את אלמנט העונתיות . לפני שמתחילים, חשוב לציין כי ישנם מרכיבים […]

לפני או אחרי כתיבת תוכנית עסקית? הגנה מחיקויים והעתקות באמצעות רישום פטנט

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. לפני או אחרי כתיבת תוכנית עסקית? הגנה מחיקויים והעתקות באמצעות רישום פטנט בעת כתיבת תכנית עסקית, יש להתייחס לסוגיה הנוגעת להגנת המוצר מפני חיקויים והעתקות – כלומר: האם למוצר תינתן הגנה ע"י רישום פטנט? סוגיה זו חשובה שכן היא משפיעה על […]

חזרה לשנים הטובות של ההייטק כתיבת תוכנית עסקית לאפליקצייה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חזרה לשנים הטובות של ההייטק כתיבת תוכנית עסקית לאפליקצייה ע"פ נתוני גוגל, מספר מפתחי האפליקציות בישראל נע בין 2,000 ל – 3,000. מספר גבוה זה של מפתחים נובע מחסמי כניסה נמוכים לעולם פיתוח האפליקציות כגון: • Time To Market (זמן פיתוח […]

ההבדל בין הוצאה להשקעה במהלך בניית תוכנית העסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. ההבדל בין הוצאה להשקעה במהלך בניית תוכנית העסקית כבר בשלב כתיבת תכנית עסקית יש לבצע אבחנה ברורה בין הוצאות להשקעות. במבט ראשון נראה כאילו מדובר במילים נרדפות – הרי גם הוצאה וגם השקעה מתבטאות במזומנים הנגרעים מחשבון הבנק שלנו (ואת זה אנחנו […]

הרשתות החברתיות כפלטפורמה לפרסום ושיווק

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הרשתות החברתיות כפלטפורמה לפרסום ושיווק לא ניתן להתעלם כיום מהפופולריות הגואה של אתרי הרשתות החברתיות והמדיה החברתית (שלושת אתרי האינטרנט הפופולריים ביותר בעולם קשורים לרשתות חברתיות): 25% מזמן הגלישה של גולשי האינטרנט מוקדש לגלישה באתרי הרשתות החברתיות. מעל ל-75% מאוכלוסיית גולשי […]

על חשיבות תזרים המזומנים במסגרת כתיבת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על חשיבות תזרים המזומנים במסגרת כתיבת תוכנית עסקית הפרק הפיננסי הנכתב במסגרת תוכנית עסקית מציג בין היתר 2 דו"חות מרכזיים: • דו"ח רווח והפסד חזוי; • דו"ח תזרים מזומנים חזוי. לרוב, דו"ח רווח והפסד הינו לצורך חישוב חייבות המס של החברה. […]

למה צריך תכנית עסקית?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. למה צריך תכנית עסקית? אם אתה יזם צעיר בעל רעיון מבטיח, או בעל עסק קיים המעוניין להתקדם ולשפר את סיכויי ההצלחה של העסק שלך – אתה זקוק לתכנית עסקית. באמצעות כתיבה של תכנית עסקית מסודרת ונכונה אנו מגבשים את המודל העסקי, […]

עדכון תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. עדכון תוכנית עסקית מהי תכנית עסקית מעודכנת? הצורך/הרצון בכתיבת תכנית עסקית מתעורר משתי סיבות מרכזיות: האחת היא הצורך בהשגת מימון והשנייה היא רצון לעבוד לצד תכנית עבודה שוטפת. רבים נוטים להפחית בחשיבות התכנית העסקית לאחר השגת המימון… נטייה זו שגויה! התכנית […]

תכנית עסקית למסעדה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תכנית עסקית למסעדה בבואנו לכתוב תכנית עסקית למסעדה עלינו ראשית להבין את השוק בו העסק הולך לפעול ולכן נבצע ניתוח שוק. דבר חשוב נוסף לבדיקה הינו חסמי כניסה וחסמי יציאה של העסק. למשל חסם כניסה בולט – השקעה כספית גבוהה מאוד […]

חשיבות תזרים המזומנים לעסק שלך

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חשיבות תזרים המזומנים לעסק שלך מזל טוב! הקמת עסק חדש…. ליבך פועם בהתרגשות ואתה מרגיש כי השמיים הם הגבול! אבל…. רגע לפני שהכל מתחיל תהיה חייב להקדיש זמן לתזרים המזומנים שלך. בעל עסק חדש מוכרח להסתכל על ההווה ועל עתיד העסק […]

תמחור מוצרים חדשים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תמחור מוצרים חדשים כאשר אנו מייצרים מוצר חדש ומחליטים שהגיע הזמן למכור אותו, אנו צריכים לחשוב על תמחור המוצר, אז כיצד נעשה זאת נכון? כמובן אנו יודעים שלמחיר המוצר השפעה ישירה על מצב העסק ורווחיותו אך ישנם שיקולים נוספים אותם כדאי […]

תכנית עסקית ליעדים שונים בעולם

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תכנית עסקית ליעדים שונים בעולם פרמטר אחד עיקרי וחשוב בבואנו לכתוב תכנית עסקית הינו ניתוח וסקירה מעמיקה של השוק בו אנו הולכים לפעול. התכנית העסקית לרוב מורכבת מסקירת שוק, סקירת מתחרים, קהל היעד אליו אנו פונים ונק' מפתח שיובילו להצלחתה של […]

עדכון התכנית העסקית שלכם

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. עדכון התכנית העסקית שלכם תכנית עסקית צריכה להיות תמיד עדכנית ותואמת את השוק. תכנית שלא מתעדכנת לעיתים קרובות מאבדת מהאפקטיביות שלה. אז כיצד נשאיר את התכנית העסקית מעודכנת לאורך זמן? קיימת חשיבות רבה לתאריך המופיע על גבי התכנית העסקית! במידה והתאריך […]

עסק קמעונאי חדש

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. פתיחת עסק קמעונאי חדש בשלב הראשון כדאי להכיר את עולם הקמעונאות ולהבין מה מאפיין אותו בהשוואה לתחומים אחרים. בשלב השני רצוי להקפיד על כללי מפתח עבור השקעה נכונה ומימוש הצלחה עסקית. תחילה יש לבחון ההשקעה הראשונית. הנושא של ההחזר על ההשקעה […]

עשה ואל תעשה בכתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. עשה ואל תעשה בכתיבת תכנית עסקית טעויות נפוצות בכתיבת תכנית עסקית איך תזהו תוכנית עסקית שכדאי להיזהר ממנה? מה עושה תכנית עסקית טובה מהאחרת? האם ישנה דרך אחת נכונה לכתיבה של תכנית עסקית מוצלחת? אילו חלקים חשובים יותר ואילו פחות. על […]

אפקט ההוצאה האבודה במיזמים עסקיים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אפקט ההוצאה האבודה במיזמים עסקיים אם החלטנו להשקיע במיזם או בעסק סכומי כסף במטרה לראות רווחים בעתיד, אפילו הכנו תוכנית עסקית מסודרת, אך לרוע מזלנו, בפועל, המיזם לא "מתרומם" ואנו רושמים תזרים מזומנים שלילי מיום היווסדו. מה יעשה יזם רציונאלי אחרי […]

רישום פטנט

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מה צריך לדעת על רישום פטנט רישום פטנט מעניק לבעליו זכות בלעדית לעשות שימוש בהמצאה. הזכות ניתנת על ידי המדינה לזמן קצוב שעומד בדרך כלל על 20 שנה. הזכות מאפשרת לבעל ההמצאה למנוע מאחרים להשתמש בה בלי רשותו או שלא כדין. […]

מהי זכיינות והאם היא כדאית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מהי זכיינות והאם היא כדאית מהי זכיינות והאם היא כדאית? זכיינות הינה שיטה ניהולית בה החברה המזכה (FRANCHISOR) מציעה לאדם בודד או לחברה אחרת (זכיין או FRANCHISEE) את הזכות למכור את המוצרים או השירותים של החברה המזכה. הזכיין מתחייב לנהל את […]

הגדרת חזון במסגרת כתיבת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הגדרת חזון במסגרת כתיבת תוכנית עסקית חושבים שפשוט להגדיר חזון…? תחשבו שוב. חברות רבות משקיעות זמן רב בניסוחו של חזון, ישנן כאלו שלאחר חצי שנה של brain storming אינטנסיבי אינן מצליחות להגדיר את חזונן. אם כן, מהו חזון ומהי חשיבותו בכתיבת […]

הסכם עקרונות (Term sheet)

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מהו הסכם עקרונות? הסכם עקרונות מסדיר כבר בשלבים הראשונים של ההתקשרות בעסקית את ההסכמות המשפטיות והמסחריות. לאחר חתימה על הסכם העקרונות יכולים עורכי הדין של הצדדים המעורבים להכין הסכם השקעה מפורט. בנוסף, עד להכנת הסכם ההשקעה והחתימה עליו ניתנת למשקיע הזדמנות […]

חזון בכתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חזון בכתיבת תכנית עסקית מה זה חזון ולמה בכלל צריך אותו? תפקידו של החזון בתוכנית העסקית הוא לצייר את התמונה העתידית של הארגון, האידיאה, מעין חלום אוטופי אותו מציב לעצמו היזם ואליו הוא שואף להגיע. דרך ההצגה של החזון היא בעצם אמירה […]

הקמת עסק בעל קונספט ישראלי בחו"ל

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הקמת עסק בעל קונספט ישראלי בחו"ל הקמת עסק בעל קונספט ישראלי בחו"ל בעשור האחרון הביאה המהפכה הדיגיטלית, יחד עם תהליך הגלובליזציה לשינויים כלכליים, תרבותיים וחברתיים נרחבים. אחד השינויים הדרמטיים שהתרחשו בתקופה זו, הינו הגידול בסחר העולמי ואפשרויות המסחר השונות בין מדינות […]

מיקור חוץ כחלק מהתכנית העסקית שלך

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מיקור חוץ כחלק מהתכנית העסקית שלך מיקור חוץ הוא הפניית חלק מהפעילות המתבצעת בתוך העסק לגורם שלישי. כיצד מיקור חוץ יכול לסייע לך – היזם הצעיר או בעל העסק  1)שליטה בעלויות – מיקור חוץ מאפשר להפוך עלויות קבועות לעלויות משתנות. עובדה […]

חשיבות עדכון התכנית העסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חשיבות עדכון התכנית העסקית תמה שנת העסקים? מעדכנים תוכנית עסקית ? זה בדיוק הזמן לשבת ולהסיק מסקנות ולקחים שכן הלקח הכואב ביותר הוא הלקח אותו לומדים רק בפעם השנייה – אז מה עבד? מה לא עבד? כיצד ניתן להשתפר ולהתייעל? על מנת […]

מהו ה Soft side בתכנית עסקית פנימית ?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מהו ה Soft side בתכנית עסקית פנימית ? בבואנו לכתוב תוכנית עסקית פנימית עבור חברה קיימת, מלבד ניתוח התוצאות הפיננסיות של החברה, יש לערוך בחינה מקיפה של תפקוד החברה ברובד הניהולי. בחינה כזו (שהיא "מעבר למספרים") מגלה לעיתים קרובות במקרים רבים על […]

נקודת האיזון בתוכנית העסקית שלך

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. נקודת האיזון בתוכנית העסקית שלך נקודת האיזון המחושבת במהלך כתיבת תוכנית עסקית מייצגת את מחזור ההכנסות ממנו העסק מתחיל להרוויח. באמצעות הקטנת נקודה זו, הזמן הנדרש להחזר השקעה יקטן גם הוא. להלן 33 דרכים לעשות זאת: 1. העלאת מחירים – העלאת […]

אופטימום פארטו ברשימת הלקוחות שלי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אופטימום פארטו ברשימת הלקוחות שלי מצב בו 80% מהכנסות החברה מיוצרות ע"י 20% מלקוחותיה. עסקים רבים אינם מודעים כלל לעובדה זו ואינם מייחסים לה חשיבות. בזמן תהליך כתיבת תוכנית עסקית פנימית לחברה קיימת, יש לנתח את תמהיל הלקוחות ולבחון אם אכן […]

ניסוח חזון כחלק מתהליך בניית תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. ניסוח חזון כחלק מתהליך בניית תוכנית עסקית ניסוח חזון החברה כחלק מתהליך בניית תוכנית עסקית מהווה אתגר בעל חשיבות רבה להמשך דרכה. החזון המנוסח במהלך כתיבת תוכנית עסקית מצדיק את קיום החברה ורבים נוטים לטעות ולנסחו כמטרה אופרטיבית, חד משמעית או […]

כתיבת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כתיבת תכנית עסקית מקצועית אחת הסוגיות אשר עולות במהלך כתיבת תוכנית עסקית היא האם לגייס כ"א מקצועי בתחום מסוים או לחילופין להשתמש בשירותי מיקור חוץ של חברה חיצונית. למיקור חוץ יתרונות רבים כגון: הקצאה יעילה של המשאבים – אפשרות לגיוס כ"א בהתאם […]

בניית תוכנית עסקית לאפליקציה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. בניית תוכנית עסקית – business plan – לאפליקציה בניית תוכנית עסקית – business plan – לאפליקציה: 2 טעויות נפוצות בקרב יזמים המפתחים אפליקציה לסלולר : טעות ראשונה – הערכה לא נכונה של גובה ההשקעה במיזם: יזמים רבים סבורים כי ההשקעה היחידה […]

תכנית עסקית למיזמים חברתיים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תכנית עסקית למיזמים חברתיים יש לכם תוכנית עסקית למיזם בעל ערך ותרומה חברתיים? דעו כי גיוס תורמים ושילובם כחלק ממקורות המימון האחרים; משקיעים, בנקים וכד', למעשה מקטין את סכום ההשקעה, ובכך מקצר את תקופת החזר ההשקעה על הפרויקט

גיוס הון לאחר כתיבת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. גיוס הון לאחר כתיבת תוכנית עסקית בשלב גיוס ההון לאחר השלמת כתיבתה של תוכנית עסקית, אופציית גיוס ההון למיזם כוללת סוגים שונים של משקיעים פוטנציאלים – כאשר לכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות עבורכם. 1) משקיע פרטי (אנג'ל) – מדובר באדם (לרוב […]

לפני הכנת תוכנית עסקית – הצורך במוצר/שירות

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. לפני הכנת תוכנית עסקית – הצורך במוצר/שירות אחת הבעיות העיקריות הניצבות בפני יזם מתחיל לפני הכנת תוכנית עסקית היא חוסר הודאות בנוגע לצורך למוצר / שירות אותו הוא מציע. כלי אחד מבין רבים הוא Google Insight for Search. כלי זה נותן לי אינדיקציה […]

מודיעין עסקי במהלך כתיבת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מודיעין עסקי במהלך כתיבת תוכנית עסקית מודיעין עסקי- כוחו האמיתי טמון בהבדל בין לדעת לבין להחליט…. על אף שקיימת מודעות אדירה לחשיבות המידע העסקי ולהכרות עם מתחרייך, מקבלי ההחלטות לא תמיד מפנימים מה עליהם לעשות. האומנם? לא מדויק… מקבלי ההחלטות עומדים […]

מודל 5 הכוחות בתוכנית העסקית שלך

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מודל 5 הכוחות בתוכנית העסקית שלך בעת כתיבת תוכנית עסקית חשוב להתייחס כבר בהתחלה לסביבה העסקית בה החברה צפויה לפעול, על מנת לקבוע רמת תחרותיות ורמת רווחיות פונציאלית. אחד המודלים המאפשרים ניתוח הסביבה העסקית בענף הוא מודל 5 הכוחות של  .Porter מודל […]

התמודדות עם אי וודאות במהלך כתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. התמודדות עם אי וודאות במהלך כתיבת תכנית עסקית כיצד נתמודד עם חוסר ודאות המאפיין תהליך של הקמת מיזם חדש וכתיבת תוכנית עסקית? תוצר מרכזי המופק במהלך כתיבת תכנית עסקית הינו תחזית מכירות משוערת של המוצר / השירות. תחזית מכירות טומנת בחובה […]

סיכוי מול סיכון בתוכנית העסקית שלכם

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. סיכוי מול סיכון בתוכנית העסקית שלכם  למשקיעים מגוון אלטרנטיבות לכסף שלהם: החל מהשקעה בפיקדון בבנק דרך השקעות בנדל"ן ועד להשקעה בסטארטאפ אינטרנטי. כל השקעה טומנת בחובה תשואה למשקיע. אותה תשואה משקפת למעשה את רמת "הסיכון" של המיזם, כי הכול בחיים זה […]

הצלחה, כישלון וחוסר ניסיון

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הצלחה, כישלון וחוסר ניסיון כיצד ניסיונו או חוסר ניסיונו של היזם עשויים לתרום לכך שההזדמנות תהפוך להצלחה או לחילופין להוביל לכך שהסיכון יהפוך לכישלון? רבים יגידו כי לפתוח עסק בתחום שלא מבינים ומנוסים בו זה ניסיון אשר נועד לכישלון מלכתחילה…האמנם? מחד, נמצא […]

בניית תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. בניית תכנית עסקית אחד השלבים החשובים ביותר בבניית תוכנית עסקית הינו שלב הסקירה והאפיון של קהל הלקוחות הפוטנציאלי. כלי משמעותי אשר עוזר לנו לאפיין את קהל היעד הינו אתר האינטרנט www.quantcast.com אתר זה מספק כלים ונתונים סטטיסטיים רבים הנגזרים מפעילות המשתמשים […]