כתיבת תוכנית עסקית פנימית – המצפן של העסק

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

כתיבת תוכנית עסקית פנימית

כתיבת תוכנית עסקית פנימית חיונית מאד לכל עסק. יש לעדכן התוכנית פעם בשנה לפחות ולקבוע במסגרתה יעדים לטווח הקצר  – עד שנה ולטווח הארוך.
תוכנית עסקית פנימית מהווה בסיס לתקציב העבודה החודשי אשר נבדק באופן שוטף חודש בחודשו במסגרת דוח 'תקציב מול ביצוע'.
במסגרת הישיבה החודשית על דוח הביצוע, בה נוכחים גורמים מרכזיים בהנהלת החברה, יש לבחון באילו סעיפים עמדנו ובאילו סטינו. יש להגיב במהירות לסטיות בתקציב העבודה "ולתקן" תוך כדי תנועה.
הבקרה החודשית מהווה אמצעי שליטה לנעשה בעסק, אמצעי שליטה אשר מסייע לבעלי/מנהלי החברה להשאר ב – zone.
תקציב העבודה המגובש בתחילת השנה נבנה על בסיס יעדים שנקבעו בתוכנית העסקית ומעבר לבקרה פיננסית, תקציב העבודה מאפשר לנו להשאר "בשליטה", לשליטה זו השפעה פסיכולגית, המצמצת חרדות ומסייעת לנו להתמודד בצורה טובה יותר עם הלחצים שבניהול עסק.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
יש לכם מה לומר?
תרגישו חופשי לעשות זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *