עשה ואל תעשה בכתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

עשה ואל תעשה בכתיבת תכנית עסקית

טעויות נפוצות בכתיבת תכנית עסקית
איך תזהו תוכנית עסקית שכדאי להיזהר ממנה?
מה עושה תכנית עסקית טובה מהאחרת? האם ישנה דרך אחת נכונה לכתיבה של תכנית עסקית מוצלחת?
אילו חלקים חשובים יותר ואילו פחות. על מה חשוב לשים דגש. באיזה חלק של התוכנית נכון להשקיע יותר מאמצים, זמן או כסף. איך מנתחים מידע, אוספים אינפורמציה חיצונית, משתמשים נכון במאגרי מידע. על מי אפשר לסמוך, על מי לא… ואיך להימנע מטעויות קריטיות אשר יובילו למשקיע לומר NOGO כבר בתמצית המנהלים?
כיצד נתרגם בצורה נכונה את הרעיון שלנו למוצר או לשרות מצליח – ע"י כתיבת תכנית עסקית נכונה כמובן.
הערכה פשטנית מדי ולא מבוססת – למשל: השנה נמכור ב – 10 מליון ₪, או בשנה הבאה נגיע לרווחים של 2 מליון ש"ח מבלי יכולת להסביר איך הגענו למספר הזה, דבר שיעורר הרבה תהיות אצל המשקיעים. לא קיימת דרך שמביאה לדיוק של 100% בהערכת פעילות עסקית עתידית ובמיוחד כאשר מדובר ב – start up. תוכנית עסקית טובה תתבסס על שורה של הנחות יסוד מפורטות המגובות במחקר שוק ובנתוני אמת על מתחרים ועל הענף בו אתם פועלים. תוכנית ללא "זרימה" ברורה במודל העסקי תגדיל את חוסר הביטחון של המשקיע בתוצאות המוצגות בתוכנית.
הערכה גבוהה מדי של המוצר/השרות שאני מציע
כאשר היזם מעריך את המוצר שלו בצורה מופרזת הדבר עלול לעורר חשד כבר בתמצית המנהלים. כאשר היזם מקובע על תיאור המיזם, מאבד את ראייתו הביקורתית ואת יכולת השיפוט ומתעלם מסיכונים קיימת בעיה. יש לשמור על נקודת מבט מפוקחת לאורך כל התהליך.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *