תוכנית עסקית מצומצמת או מפורטת – מה עדיף?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

אורך תוכנית עסקית

 אז מה עדיף, להרחיב או לצמצם? התשובה על השאלה הזו היא מורכבת וקשורה בעיקר למטרות לשמן נכתבת התוכנית העסקית.
תוכנית עסקית פנימית בד"כ ארוכה יותר, מטרתה היא לעשות סדר וכדי לעשות סדר יש לבצע ניתוח יסודי של הפעילות העסקית מא' עד ת'.
תוכנית עסקית למטרת גיוס השקעה, חייבת להיות יסודית מצד אחד אבל לא ארוכה מדי מצד השני, גם כאן הכול תלוי בנסיבות כתיבת התוכנית, אם המשקיע הוא מהתחום, אולי אפילו מתחרה שפועל באותה התעשייה, אין צורך לפרט ולרשום נתוינם שהוא כבר מכיר. במידה והמשקיע אינו מהתחום או מהתעשייה, אינפורמציה רלוונטית הקשורה לגודל השוק, ניתוח המתחרים וכד' עשויה לסייע לו רבות לקבל החלטה על GO.
אורכה של תוכנית עסקית נע בד"כ בין 25 ל – 45 עמודים, שוב תלוי בנסיבות. לצד התוכנית העסקית חשוב בכל אופן לצרף תמצית מנהלים אשר מקצרת את התוכנית ל – 2-3 עמודים לכל אלו אשר חוברת של 35 עמודים קצת מאיימת עליהם.
בהצלחה.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
יש לכם מה לומר?
תרגישו חופשי לעשות זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *