על פתיחת מסעדה, עיצוב התפריט ותכנית עסקית מקצועית

אוכל ועיצוב הם שילוב מנצח

זהות גרפית של המסעדה

 אוכל ועיצוב הם שילוב מנצח ובדיוק בזה יעסוק ניוזלטר החודש.
לצורך המשימה המורכבת… 🙂 אנחנו שמחים לארח את המעצבת שלנו טליה ברגר ספיבק.
טליה מלווה אותנו כבר כמה שנים והיא זו שאחראית בין השאר על הדוורים המעוצבים שאתם מקבלים מאתנו בחגים.  לטליה ניסיון עשיר ואהבה אמתית לעיצוב בין השאר בתחום המזון וההסעדה.
למגוון עבודות של טליה, בקרו באתר www.taliadesign.co.il
ובדף הפייסבוק  https://www.facebook.com/TaliaDesign
 אז יאללה, מתחילים..
כמה מכם שמעו פעם מישהו אומר שהחלום שלו זה לפתוח מסעדה ? מניחה שכמה מכם שמעו (מס' הפניות ל – GONOGO המתמחה בכתיבת תכניות עסקיות בתחום ההסעדה הוא הוכחה ניצחת לכך… )
רבים אוהבים לבשל ולארח, אוהבים להאכיל חברים ומשפחה, אלה מצדם, כשהם נהנים מהחוויה מעודדים אותם שהם " חייבים לפתוח מסעדה”.
תוכניות בישול וריאליטי סביב בישול הפכו מזמן לתוכניות קבע על מסך הטלוויזיה שלנו.  מסעדות מלאות גם בימים שבהם מספרים לנו על מיתון . מי מאתנו לא אוהב ללכת למסעדה או בית  קפה?
אנחנו אוהבים את החוויה, את הריחות והטעמים, את המרקמים, את הקולות, את היופי של המנות . זו חוויה העוטפת את כל החושים שלנו . אנחנו נהנים מהאוכל, מהשירות, מהסאונד ברקע ואפילו מהתאורה . אל כל אלה, משתלבת בצורה הומוגנית –  הזהות הגרפית (" המיתוג " כפי שנהוג לומר ).
הלוגו, התפריטים, כרטיסי הביקור, הפלייסמטים, המפיות, הקיסמים והמגבונים הלחים, שלט הכניסה, שלטי ההכוונה ושלטי השירותים. הסינרים של המלצרים, הכובעים של הטבחים, העיצוב על הקירות והמדבקה על הויטרינה, המודעה בעיתון, הפוסט בפייסבוק, אתר האינטרנט. כל אלה ועוד, מהווים חלק מהזהות הגרפית של המקום ועליהם להשתלב עם עיצוב המסעדה עצמה, עם רהיטי העץ או רצפת הבטון, עם התאורה הרומנטית או הבר הניו יורקי, עם המטבח הפתוח או עם האי הקלאסי במרכז המסעדה, עם מנת השקשוקה או פלטת פירות הים, עם ההפוך והעוגה או עם כוס היין והסטייק .
בכוחה של הזהות הגרפית של מסעדה , להכתיב , לא פחות מבחירת הריהוט ומחירי המנות את אופי המסעדה .
 אז מה היא זהות גרפית?
למרות שגם אני חוטאת לזה ומגדירה לא פעם את מה שאני עושה כמיתוג, מה שמעצבים כמוני עושים זה הבסיס למיתוג. יצירת זהות גרפית ( Graphic Identity ) כוללת וקונסיסטנטית מהווה את הבסיס היציב וההכרחי לזהות מותגית ( Brand Identity ).
יצירת זהות גרפית היא הדרך לייצג את המותג (במקרה שלנו – את המסעדה) באמצעות מספר מרכיבים קריטיים : הלוגו , השם , הצורות , האותיות (פונטים) והצבעים אשר יחד , במערכות יחסים ביניהם, יוצרים מערכת בעלת זהות מוגדרת ואחידה השומרת על ערכי המותג והיא באה לידי ביטוי באלמנטים השונים במסעדה .
 זהות גרפית טובה כוללת:
לוגו מעוצב – בין אם סמל ובין אם משחק עם האותיות המרכיבות את השם. לוגו שמעביר במינימום אלמנטים מקסימום מסר / משמעות
פלטת צבעים – בדרך כלל ייבחר צבע מוביל אחד וכמה צבעים נלווים נוספים (אחד או שניים) וייקבע אופי הצבעים בהתאם לאופי המקום (האם אלה צבעים קונטרסטים, עזים, פסטלים, מונוכרומטיים וכו').
אותיות (פונטים) – יש לבחור אותיות בעלות אופי וצורות המתאימות לקונספט של המקום (גאומטריות ישרות, מסולסלות ואלגנטיות, מודרניות או רטרו כמו של פעם …) ונדרשת אחידות בשימוש של הפונטים באלמנטים השונים.
תמונות/אלמנטים גרפיים אחידים – אם הזהות הגרפית כוללת תמונות מצולמות, כל התמונות צריכות להיות מצולמות בצורה זהה מבחינת זווית הצילום, התאורה, המרחק. ה Look and Feelשלהן צריך להיות אחיד. אם הזהות נוצרת דרך רישומים, איורים או שפה קווית – עליהם להיות אחידים.
מעבר לכך, חשוב מאד לפני שמקבלים כל החלטה לגבי הזהות הגרפית ולפני שמתחילים לשרבט סקיצות, להבין את הקונספט של המסעדה, להתעמק בתפריט, לברר מי יהיה קהל היעד וחשוב מאד, לראות את המקום, את המבנה שלו, להיפגש עם אדריכל או מעצב המסעדה ויחד איתו להגיע להחלטות עיצוביות כדי לתכנן ולעצב את האלמנטים הגרפיים כך שישתלבו הומוגנית עם המקום.
זהות גרפית מוצלחת היא כזו שלא משנה איפה מתקיים " מפגש " בין הלקוח לבין המסעדה
( בתפריט, באתר האינטרנט או במודעה בעיתון ) הלקוח מזהה מיד שמדובר במסעדה הספציפית .
ולבסוף כמובן, איך לא, צריך ביטוי כספי בתכנית העסקית שלכם, לעלות למ"ר שנגזרת מכמה "השתגעתם" בעיצוב..
 בהצלחה,
טליה
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *