אודות המדריך השלם לכתיבת תוכנית עסקית

ערכנו את המדריך כך שיהיה מקיף מאד ויכלול הדרכה מקצועית מפורטת וכוללת. ההדרכה מתייחסת לכל שלבי הקמת העסק וכתיבת התוכנית העסקית על כל פרקיה וסעיפיה, כולל השלב המקדים לכתיבת התוכנית העסקית  – ביצוע תהליך מחקרי של בחינת המיזם והפוטנציאל העסקי שלו.
החלק הראשון שלאחר ההקדמה יציב בפניכם את השאלות שיש לשאול עוד בשלב הרעיון, שמטרתן היא לבדוק האם לרעיון יש היתכנות בסיסית ומה סיכוייו להתממש, להצליח להתבסס ולהפוך לבר קיימא בתנאי הסביבה העסקית הקיימת. בנוסף, בחלק זה תידרשו למצוא תשובות לשאלות הבאות:
  • מהי ההגדרה המדויקת של העסק או של הרעיון שלכם?
  • על איזה צורך הוא בא לענות? מהן התועלות שהוא מציע ללקוח?
  • מיהו הלקוח הפוטנציאלי שאליו אתם מכוונים? מה מאפיין אותו?
  • באיזה מובן העסק שלכם חדשני?
  • מדוע המוצר שלכם טוב יותר מזה של המתחרים?
  • מהו היתרון התחרותי שלכם?
  • וחשוב מכל – האם המוצר שלכם ריווחי?
זוהי מעין 'רשימת מכולת' של שאלות, המהוות מבחן ראשוני לפני המעבר לשלב הבא: כתיבת התוכנית העסקית. בשלב זה, הבחינה תיעשה כבר ב"שפת המספרים", שיציירו תמונת מצב מדויקת יותר ויאפשרו לאמוד את פונטציאל הריווחיות של העסק, לתכנן מהלכים ולקבוע את אבני הדרך להתפתחות העסקית.
החלק השני ישרטט עבורכם את מבנה התוכנית העסקית והפרקים מהם היא מורכבת. יפורטו הנחיות לכתיבת כל פרק ופרק, יפורט מהו המידע שצריך להופיע בו וכן יצוינו דגשים מיוחדים שיש לשים אליהם לב.
מעקב צמוד אחר ההוראות וההנחיות במדריך זה, צעד אחר צעד, בעת כתיבת התוכנית העסקית שלכם, יוביל אתכם לבניה נכונה של תוכנית עסקית מקצועית אשר תתאר את העסק שלכם באופן בהיר ומדויק בעת ניסיון לגייס הון משקיעים למיזם, או בעת בחינת הכדאיות להקמתו.
גם אם לא ניחנתם ביכולת ניסוח גבוהה או ביכולות פיננסיות לביצוע החישובים הנדרשים, או אם אין בידיכם את הזמן הדרוש לכתיבת תוכנית עסקית מקיפה, מדריך זה יוכל לשמש אתכם כבסיס ידע וכנקודת התייחסות, במידה ותחליטו להיעזר במומחה לכתיבת תוכניות עסקיות.
כמובן, שצוות המומחים של חברת GONOGO ישמח לעמוד לרשותכם וללוות אתכם בתהליך, משלב הרעיון עד שלב הביצוע, במקצועיות, במומחיות ובאופן אישי.
אז לפני שמתחילים, עוד קצת אודותינו, הצוות שעמל על המדריך..
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *