התמודדות עם אי וודאות במהלך כתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

התמודדות עם אי וודאות במהלך כתיבת תכנית עסקית

כיצד נתמודד עם חוסר ודאות המאפיין תהליך של הקמת מיזם חדש וכתיבת תוכנית עסקית?

תוצר מרכזי המופק במהלך כתיבת תכנית עסקית הינו תחזית מכירות משוערת של המוצר / השירות. תחזית מכירות טומנת בחובה אי ודאות ועל כן בכתיבת התוכנית העסקית יש התייחסות למשתנים אשר משפיעים על תחזית המכירות, כגון: פריסת אנשי מכירות, השקעה בתקציבי פרסום ושיווק ומוניטין (משתנה אי ודאי אשר השפעתו יכולה להיות מכרעת). לצד תחזיות אלו יש לבחון את רגישות המשתנים וכיצד הם משפיעים על תחזית המכירות. כשנציג תחזית מכירות נרצה להציג מספר תסריטים: תחזית אופטימית, תחזית פסימית ותחזית ריאלית.

יש לזכור! אי ודאות הינה דבר בלתי נמנע אך כתיבת תוכנית עסקית בהחלט מפחיתה את אי הודאות ונותנת לנו כלים להתמודדות איתה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *