אסטרטגיה שיווקית ואסטרטגיית חדירה לשוק

האסטרטגיה השיווקית מתבססת כולה על זיהוי מדויק של שוקי היעד

חשיבות אסטרטגיית החדירה לשוק בתכנית העסקית שלכם

השקת מוצר חדש בשוק הוא אירוע מורכב. ביצועו חייב להיות מדויק ביותר, מבחינת העיתוי ומבחינת מידת ההתאמה של המוצר לשוק. כישלון בזיהוי נכון של כל אחד מהאלמנטים, עשוי להשפיע על מידת ההצלחה של המיזם, עד כדי כישלונו, במקרים מסוימים.
מכיוון שכך, יש לתת את הדעת על בניית אסטרטגיה ברורה במסגרתה נבדקו כל האספקטים של מידת ההתאמה של המוצר לשוקי היעד על פלחיהם השונים וכן על עיתוי ועל אופן החדירה של המוצר לשוק.
בחלק זה יבוצע ניתוח של הנושאים הבאים:
  1. באיזו מידה מספק המוצר מענה לקהל היעד הרלוונטי? מהי מידת ההתאמה בין המוצר לצורכי הלקוחות?
  2. השוואה בין המוצר המוצע למוצרים מתחרים בקטגוריה, על פי הקריטריונים המאפיינים את אותה הקטגוריה. לדוגמא:  בשוק הרכבים, בקטגורית רכבי היוקרה, תתבצע השוואת מחירים בין הרכב המוצע על ידינו לבין רכבי היצרנים המתחרים באותה קטגוריה. ההשוואה תתבצע עבור כל קריטריון, שיש בו כדי להשפיע על החלטת הקניה של הלקוח: מחיר, זמן אספקה, איכות, מוניטין וכד'.
  3. יעדי נתח השוק וצפי המכירות (בכמות ובשווי כסף)
  4. מועד וסדר החדירה של המוצר לפלחים השונים.
  5. אופן החדירה לשוק עבור כל אחד מהפלחים המתוכננים, והאמצעים הנדרשים לשם כך: תקציב, אמצעי פרסום, אירועי קידום מכירות ועוד.
לרב, נכון יותר לחשוף מוצרים חדשים לשוק בהדרגה. הניסיון מלמד, כי האמצעי האפקטיבי ביותר להחדרת מוצר לשוק בהצלחה, הוא התנסות ממשית של קהל היעד עם המוצר או השירות החדשים, והפצתם מפה לאוזן באמצעות המלצה ממקור ראשון. זאת, בניגוד, למשל, למסעות פרסום אגרסיביים, שהקהל נוטה שלא להאמין להם. נסו לזהות ולגייס את מובילי הדעה בקרב קהל היעד שלכם כנסיינים למוצר או השירות שלכם, והם יהפכו לסוכני המכירות הטובים ביותר שלכם. במידה ומדובר במיזם טכנולוגי או בחברת הזנק (סטארט אפ), ייתכן ותשאפו ליצירת קשר או שיתוף פעולה עם חברה גדולה או בעלת מוניטין בתחום, או כזו בעלת בסיס לקוחות גדול, שתפיץ את דבר המוצר שלכם בתעשייה.
בפרק הבא במדריך נפרט מה הם אותם עקרונות מנחים לכתיבת תוכנית שיווקית במסגרת הכנת תוכנית עסקית מקצועית.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *