האם התוכנית העסקית שלכם יוצרת ערך אמיתי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

האם התוכנית העסקית שלכם יוצרת ערך אמיתי

עידן הקידמה הטכנולוגית, בו השיתוף הוא חסר גבולות, ומושגים של "חברה" ו"חברים" קיבלו משמעות שונה מבעבר, יצר זירה של תחרות מסוג שונה לחלוטין. מתחרות מוגבלת על כיסו של הצרכן, עברו בעלי המותגים לתחרות על ליבו, ועל יצירת מערכת יחסים משמעותית איתו. בעלי עסקים מבינים היום, כי בניית מותג אינה יכולה עוד להסתכם בבדיקת הכדאיות הכלכלית שלו, אלא חייבת להתייחס בראש ובראשונה ללקוח שעומד מאחוריו, ולספק לו מוצר בעל ערך אמיתי. לא עוד מותג המבוסס על אריזה מהודרת ומסרים פרסומיים קליטים, אלא מוצר הנותן מענה לצרכים האמתיים של הלקוח, מספק להם פיתרון אמתי ומעניק להם תועלת. התועלת יכולה להתבטא במחיר, בטכנולוגיה חדשנית או בערך חברתי. תהיה התועלת אשר תהיה, ראיית הלקוח אינה יכולה להיות עוד כעל צרכן משלם בלבד, אלא חייבת להיות ראייה כוללת של הצרכן כאדם. בהתאמה, המוצר צריך להיות כזה, המותאם לו מבחינת שירות וערכים, ומעניק לו חווית שימוש כוללת ומלאה, החל במענה על הצורך וכלה בשירות שנבנה על תקשורת ועל קשר בין נותן השירות ללקוח.
מתן שירות איכותי, חשיבה על רווחתו של הלקוח ויצירת קשר ארוך טווח איתו, הם תהליך מתמשך המתקיים במקביל ובהמשך לתהליך המכירה, ויש לתת עליו את הדעת גם בעת בניית תוכנית עסקית
אחת ממטרותיה של תוכנית עסקית היא להתוות דרך, להכתיב את דרכי פעולה ולהגדיר מטרות אופרטיביות על מנת להבטיח את המשך קיומו והצלחתו של העסק.
אחת המטרות האופרטיביות, היא גם להבטיח שירות איכותי ויעיל, שיש בו כדי ליצור בידול ממותגים אחרים בתחום. כיצד ניתן להבטיח שירות איכותי? חשוב מה נדרש לעסק שלך על מנת להבטיח איכות? תועלת?
גיוס של אנשי שיווק המתמחים ברשתות החברתיות, הקמת מוקד שירות זמין ואיושו באנשי שירות איכותיים, הדרכות, ביצוע סקרי שוק וסקרי דעת קהל לקביעת רמת שביעות הרצון מהמוצר הן רק חלק מהדוגמאות, שיש בהן כדי להבטיח שירות טוב לצד המוצר, ואת כולן צריך להביא בחשבון מבחינת עלות בעת כתיבת תוכנית עסקית טרם הקמת העסק.
עסקים רבים מוצאים את עצמם עומדים נכלמים אל מול שטף תלונות, שטופלו באופן לא עקבי או לא מקצועי, נטישת לקוחות וירידה בהיקף המכירות. ההפסדים הנגרמים, גיבוש תוכנית פעולה תגובתית ואסטרטגיית הבראה עלולים להיות יקרים יותר מאשר השקעה מתוכננת ויזומה מראש בסעיף "שירות" בזמן בניית /תוכנית עסקית.
חשיבה ותכנון מראש וכתיבת תוכנית עסקית המושתתת על ההנחה שהלקוח במרכז, ימנעו את עוגמת הנפש, הן של הלקוח והן של בעל העסק.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *