תהליך הכנת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

תהליך הכנת תוכנית עסקית

תהליך הכנת תוכנית עסקית

אנו מקבלים בכל חודש למעלה מ – 50 פניות מיזמים, חברות, בעלי עסקים וותיקים וחדשים, כולם מבקשים דבר אחד תוכנית עסקית מקצועית.

על מטרות התוכנית העסקית וההבדלים בין תוכנית אחת לאחרת כבר דנו בעבר.

ניוזלטר החודש עוסק בשלבים שעוברים לקוחותינו מרגע שיחת הטלפון הראשונה ועד לישיבת הסכום.

 

שלב 1: הפנייה

השלב הראשון , שלב הפנייה, מתבצע ב – 3 מסלולים אפשריים: הראשון פנייה טלפונית, השני טופס צור קשר הנמצא באתר האינטרנט שלנו, השלישי טופס הגדר דרישות גם הוא באתר. לפני הפנייה אנו ממליצים לכם לעבור על התוכן הרב שנמצא באתר האינטרנט שלנו, להבין מה אנחנו בעצם עושים ואיך אנחנו בכלל שונים מאחרים, לקרוא על הלקוחות איתם עבדנו ובעיקר להתרשם מהאווירה באתר סביב המוצר הזה שנקרא תוכנית עסקית זה שלדעתנו אנחנו יודעים לעשות הכי טוב. המחקר הקצר שתעשו עלינו יעזור לכם להיות ברורים וממוקדים יותר בפניה אלינו.

שלב 2: אנחנו חוזרים אליכם (סינון ראשוני)

אנו מבטיחים לחזור אליכם תוך יום עסקים ולספק לכם מענה ראשוני לחלק משאלותיכם. השיחה הטלפונית הראשונה תתנהל ע"י יועץ מקצועי (מנהל פרויקטים) שידע בד"כ באיזו שפה לדבר איתכם. שיחת הטלפון הראשונה מהווה עבורנו מנגנון סינון ראשוני כאשר NOGO בשלב הזה יכול היות בגלל סיבות רבות ביניהן; פונה לא בשל מספיק, כזה שלא ממש יודע מה הוא רוצה, רעיון בתולי שהיזם שלו צריך לעבור עוד קצת לפני שהוא ניגש לכתיבת תוכנית עסקית, רעיון לא ישים וגם בגלל פער ציפיות גדול הקשור למקור פרנסתנו – שכר הטרחה.

שלב 3: פגישת יעוץ ראשונית (סינון שני)

מטרת הפגישה הראשונה הינה להכיר אחד את השני קצת יותר לעומק, בפגישה הזו אתם מגיעים אלינו הביתה (משרדנו הנעים) ונפגשים בד"כ עם אחד הבעלים ומפרטים בפניו למה אתם חושבים שאתם צריכים תוכנית עסקית ומה הן מטרותיה. האמת היא שברב חלקי הפגישה הזו אתם אלו שמדברים ואנחנו בעיקר שואלים שאלות. מטרת "החקירה הנגדית"  להוות אמצעי סינון נוסף, שני במספר לפני שממשיכים הלאה. גם בשלב הזה (ובמידה שפספסנו משהו בשיחת הטלפון) בד"כ ה –NOGO הוא מאותן סיבות; חוסר בשלות, רעיון בתולי, פערי ציפיות. בתום הפגישה אנו מחליטים אם ניתן להתקדם ובמידה וכן אנו עוברים לשלב הבא הוא שלב הצעת העבודה.

שלב 4: הצעת העבודה

תוך שלשה ימי עסקים, תקבלו הצעת מחיר מסודרת, מפורטת ומקיפה המתארת מה אתם מקבלים, תוך כמה זמן וכמה זה עולה לכם. בתום השלב אנו מסכמים על המבנה הרצוי של התוכנית וקובעים מועד לפגישת עבודה ראשונה.

שלב 5 : תחילת עבודה

לאחר ציוות מנהל פרויקטים בעל יתרון יחסי לתחום התוכנית אנו מתחילים בתהליך.

תהליך הכנת תוכנית עסקית הנו מרתק, מלמד ומפתיע ודורש מאתנו ומכם להיות עם ראש פתוח. אנחנו אוהבים לומר שהתהליך דומה ללימודים של חודשיים בפקולטה למנהל עסקים (גם אם אתם אנשי עסקים וותיקים).

במהלך סדרת פגישות שנקבעות מראש אנו עוברים ביחד סיעור מוחות עמוק על כל נושא הקשור לתוכנית העסקית. לכם יש תפקיד חשוב בפגישות הללו והוא להגיע מוכנים, מפוקסים וחדים. לכל פגישה נגדיר מטרות ונעשה עבודת הכנה. עבודת ההכנה מתבצעת בעיקר על ידנו אבל גם על ידכם. לקראת כל פגישה תקבלו שיעורי בית שמהותם היא בעיקר לחשוב…

בפגישה הראשונה, אנו בעיקר מקשיבים לכם ושואלים שאלות הבהרה. הפגישה נערכת בד"כ בנוכחות מנהל הפרויקטים ואחד הבעלים, חלק ממטרות הפגישה הנן להכיר, להבין מה בעצם אתם רוצים, לתאם ציפיות בקשר לתהליך כולו ולהגדיר לוחות זמנים ואבני דרך להכנת התוכנית העסקית.

הפגישה השנייה, שלה אנחנו אוהבים לקרוא לה "הפגישה הקשה", נערכת בד"כ לאחר קבלת נתונים ראשוניים מכם ולאחר ביצוע מחקר שוק על ידנו,  מטרת הפגישה: לעמת ולאמת אתכם עם ממצאינו הראשוניים. בפגישה הזו אנו מבינים בתחום התוכנית קצת יותר טוב מבעבר ואולי אפילו קצת יותר טוב מכם…

בפגישה השלישית אנו מתחילים בגיבוש אסטרטגיה עסקית, זיהוי היתרון היחסי המתמשך, בידול מול מתחרים, מתחילים בגיבוש המודל העסקי  ומנסים להבין מה היא אותה "בשורה" אותה אנחנו מעוניינים להביא ביחד במסגרת הכנת התוכנית העסקית.

בפגישה הרביעית אנחנו מתחילם לדבר על מספרים או במילים אחרות מבקשים למצוא את הכסף בכל הסיפור  show me the money)) . בפגישה זו אנו מתחילם בגיבוש הנחות היסוד הקשורות למודל הכלכלי.

בפגישה החמישית אנו ממשיכים בגיבוש הנחות היסוד הקשורות למודל העסקי-כלכלי ונוגעים בכל אותם נושאים או תחומים התומכים בהנחות יסוד אלו; תמחור המוצרים, הערכת גודל שוק היעד, קביעת עלות המוצרים תוך התייחסות לערכם הנתפס, מבנה החברה המתגבש כולל הוצאות הנהלה וכלליות, תקציב שיווק, מכירות וקד"מ , דרכי מימון, שיעורי מס ועוד נושאים רבים אחרים….

בפגישה השישית אנו מציגים למעשה לראשונה טיוטת דוח רווח והפסד וטיוטת תזרים מזומנים.

יתר הפגישות (7-10) מיועדות לסכומים ולדיוקים…

כמובן שכל תהליךשל כתיבת תוכנית עסקית נושא אופי שונה אם ברמת תוכן הפגישות ואם במספר הפגישות המתקיימות. אופי התהליך תלוי גם באופי הלקוח וזה למעשה מה שעושה את העבודה שלנו כל כך מגוונת ומיוחדת…

בהצלחה,

צוות GONOGO.

קראו עוד על:

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *