חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

תוכנית עסקית – למה צריך אותה ?

  •  תוכנית עסקית טובה עשויה להפוך רעיון מכישלון חרוץ לסיפור הצלחה – היום אין כמעט עסק אשר לא עובד בכפוף לתוכנית עסקית מסודרת, כזו שנכתבה באופן עצמאי או בעזרת גורם מקצועי.
  • היא בוחנת את הסיכוי מול הסיכון שברעיון העסקי שלך – ישנם מקרים בהם מתקבלת החלטה של NOGO כלומר לא לצאת עם היוזמה העסקית, גם החלטה שכזו היא החלטה טובה אם היא חוסכת אובדן זמן וכסף.
  • היא נותנת מענה לשאלות כמו; מתי יהיה העסק רווחי, ואיזה רווח הוא יציג – תשובות לשאלות אלו הכרחיות הן ליזם והן למשקיע, התוכנית העסקית מספקת תשובה לשאלה "כמה אויר צריך" עד שתזרים המזומנים מתייצב והפעילות העסקית מגיעה לנקודת איזון חודשית ממוצעת.
  •  היא מפרטת את סכום הכסף לו תזדקק לצורכי השקעה וממי יהיה נכון לגייסו – רבים מהיזמים נכנסים להרפתקה מבלי לדעת באמת מתי היא אמורה להסתיים ובכמה כסף, התוכנית העסקית נותנת אינדיקציה ברורה לגובה ההשקעה ולתקופת ההחזר על ההשקעה.
  •  היא מפרטת את אבני הדרך בשלבי התפתחות העסקית – לוח גנט במסגרתו ישנה הגדרה ברורה לאבני הדרך בתוכנית, יסייע ליזם להבין מה הצעד הבא וכיצד עליו להעירך אליו.
  • היא נותנת ביטוי למשתנים בתחום המאקרו הכוללים: התפתחויות ענפיות, התפתחויות מאקרו כלכליות והתייחסות למתחרים – פעילות עסקית אינה פעילות במרחשת בוואקום, לסביבה העסקית השפעה רבה מאד אל התחזית העסקית וזו צריכה להיות מנותחת לפי כל מהלך עסקי.
  •  היא מציגה ניתוחים אובייקטיביים ומסננת הערכות מופרזות – יש לנו נטיה להתאהב ברעיון שלנו, במוצר או בשירות שאנחנו מספקים די בקלות, אי לכך עלינו לבצע ניתוחי רגישות למשתנים קריטיים בתוכנית ואלו יסייעו לנו להסתכל על מושא אהבתנו בעיניים אוביקטיביות.
  • היא מהווה מדריך מפורט מיום ההקמה ועד לשלבים המאוחרים של העסק – פשוטו כמשמעו. תוכנית עסקית אינה מיועדת למגירה, היא תוכנית עבודה חיה ונושמת אשר יש לצעוד קדימה יחד איתה כמפת דרכים.
  • תוכנית עסקית תשמש קודם כל אותך, היא תתווה דרך ברורה להתפתחות העסקית של המיזם, היא תאפשר לך לבחון האם כדאי לצאת לדרך או לבחור דרך אחרת, היא תיתן לך אינדיקציה ברורה לגבי הסיכוי מול הסיכון שקיים במיזם שלך, ואולי חשוב מכל היא תאפשר לך להבין איך יראה תזרים המזומנים בטווח הקצר ובטווח הארוך, כמה כסף עלייך לגייס, מבנקים וכן גם ממשקיע פוטנציאלי..ומעניין לעניין באותו עניין… משקיע זקוק לתוכנית כדי להבין על איזה סכום השקעה עליו להתחייב, לאן הולך הכסף; פיתוח, הון חוזר, וכד' ואולי הכי חשוב מתי צריך להזרים את הכסף, מהי תקופת ההחזר על ההשקעה ומהי התשואה על ההון. אם כן, התוכנית העסקית משמשת קודם כל אותך ורק לאחר מכן את המשקיע, ברור לגמרי כי האינטרסים והמטרות לטווח הקצר ולטווח הארוך, אמורות להיות זהות לחלוטין בין היזם למשקיע. דרושה שקיפות מלאה, הבנה ברורה של יחסי הכוחות, אשר מגובה בהסכם השקעה מסודר שיביא לעבודה הרמונית ככל שניתן.

מה אנחנו מציעים

Full GONOGO

תוכנית עסקית מלאה

תוכנית עסקית מלאה ומקיפה, הכוללת בין השאר: תוכנית פיננסית מלאה ל – 4 שנים, תמצית מנהלים, ONE PAGE SUMMARY

Premium GONOGO

תוכנית עסקית מורחבת

בתוכנית המורחבת אנחנו נותנים לך "חבילה שלמה" בדרך ליישום תוכנית עסקית משלך. החבילה כולל תמיכה בהיקף רחב גם בהיבטים "על יד" התוכנית העסקית.

Implement GONOGO

תוכנית עסקית יישומית

במסגרת הכנתה של תוכנית עסקית יישומית אנחנו למעשה מתחילים לעבוד יחד עם היזם, מהווים חלק מהצוות המתגבש, מעורבים בכל הנעשה בחברה