עונתיות במסגרת הכנת תוכנית עסקית למסעדה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

עונתיות במסגרת הכנת תוכנית עסקית למסעדה

הסתיו בפתח והמסעדנים במתח

מרכיב משמעותי בהכנת תקציב עבודה חודשי במסגרת הכנת תוכנית עסקית קשור לעונתיות המאפיינת מגזרים רבים במשק. בסדרת הטיפים הבאים ננתח את אלמנט העונתיות .

לפני שמתחילים, חשוב לציין כי ישנם מרכיבים רבים המשפיעים על היקפי ההכנסות בחודש זה או אחר, פרט לעונתיות, מיקום למשל. אבל לתקופות השנה, בעיקר בעולם "הכלכלה הישנה" ישנה לעתים חשיבות מכרעת.

בטיפ הראשון בסדרה נדבר על עונתיות בענף ההסעדה. עונתיות היא בהחלט מרכיב חשוב שיש לקחת במהלך הכנת תוכנית עסקית למסעדה.

יש להדגיש, שוב, כי לעונתיות בעולם ההסעדה מתלווה מרכיב נוסף הקשור למיקום המסעדה ויכול בקלות לשנות את התמונה בין מקום למקום.

חודשי החגים למשל (ספטמבר-אוקטובר ומרץ-אפריל) מאופיינים במספר נמוך יחסית של סועדים הפוקדים את המסעדות בעיקר באזורים עסקיים כתוצאה ממספר ימי עבודה נמוך. גורם שמפצה על הירידה במספר הסועדים העסקיים הוא משפחות רבות המבלות במסעדות הפתוחות בחגים.

חודשי הקיץ, יולי-אוגוסט, מאופיינים ברמת פעילות נמוכה מאד באזורי עסקים ("כולם בחופש") ושוב, גם במקרה הזה מה שבא לעזרתם של המסעדנים הוא  משפחות רבות המבלות במסעדות ומפצות על "העובדים המבלים". באזורים שאינם עסקיים החודשים יולי-אוגוסט נחשבים לחזקים באופן יחסי.

ומה בנוגע למזג האוויר? איך הוא משפיע על הפדיון?

מסעדות רבות נאלצות לצמצם את מספר מקומות הישיבה שלהן בחורף בגלל שאין לחלקן אפשרות לסגור אזורים הפתוחים בקיץ בגלל בעיות רישוי, גורם זה משפיע גם הוא על הפדיון. מה שמפצה על מספר המקומות המצומצם בחורף הוא כמות המשלוחים העולה – לאנשים יש פחות חשק לצאת בגשם מהבית ובמקרים רבים מעדיפים להזמין משלוח.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *