להתעדכן, ללמוד, ליישם – מגזין תוכנית עסקית של חברת GONOGO

על הקשר בין התנהגות מדבקת, תוכנית עסקית וסיכוייך להפוך למליונר/ית

מעבר לרעיון הבסיסי של בניית תקציב, במסגרת הכנת תוכנית עסקית, כזה המאפשר ניהול נכון של ההכנסות וההוצאות של העסק, עולה שאלה קריטית נוספת שלא תמיד נותנים עליה את הדעת, האם להציג לעובדים ולהנהלה תקציב זהה או שונה?

לחזור לבסיס

השנה האחרונה לימדה אותנו שהבלתי צפוי הוא לגמרי צפוי ולכן עלינו לקחת אותו בחשבון כשאנו בונים תוכנית עסקית

אוספים את השברים

בעולמות הCBT בפסיכולוגיה, אחת השיטות להתמודדות עם חוסר וודאות ומצב רוח ירוד נקראת 'הפעלה התנהגותית'. טכניקה זו מציעה להמשיך לקיים את השגרה שלנו, כל אחד באופן שמתאפשר לו, ולדבוק בה גם אם אנחנו מעדיפים לשקוע לחדשות או להימנע מעשייה. כשאנו לא יודעים מה צופן העתיד, הצבת יעדים ברי השגה, התארגנות ומפגש עם אנשים הם מרוממי רוח, מרגיעים ונותני משמעות.

חשבון נפש עסקי כבר עשית?

תוכנית עסקית פנימית תסייע לכם בניתוח המצב הקיים, תזהה מה היתרונות היחסיים של העסק ואם אין כאלה תייצר כאלה ותגבש אסטרטגיה עסקית רב שנתית לשנים הבאות אשר תייצר תזרים מזומנים לאורך זמן.

בקשנו מה ChatGPT לכתוב לנו תוכנית עסקית, זה מה שקיבלנו.

הכנת תוכנית עסקית איננה עניין טכני, היא משלבת בין מספר תחומים, "קשים" (מספרים) ו"רכים" (בני אדם), היא חייבת לקחת בחשבון מגמות מתחת לרדאר, היא חייבת לשלב טקטיקה נכונה לצד אסטרטגיה, היא מצריכה היכרות עמוקה, עם הזירה העסקית, עם הגורמים הפועלים בה, היכרות תרבותית ובין אישית

באיזה קצב רצה התוכנית העסקית שלך?

אחת המטרות העיקריות בכתיבת תוכנית עסקית, חוץ מלעשות סדר ולהבין איך יראה המיזם שלכם והאם יש לו היתכנות עסקית, היא גיוס השקעה.
שאלת ה Time To Market הינה קריטית מאד לעניין גובה ההשקעה ומשפיעה רבות על תזרים המזומנים שהמיזם ייצר בשנות פעילותיו הראשונות.

התוכנית העסקית שלך לא טובה

איך מתמודדים עם כמה מהתנגדויות הלא מבוססות שנאמרות ע"י אלו שרק רוצים לסמן וי אחד גדול על הפגישה איתך ומצאו אשמה מרכזית בתוכנית העסקית שלך.

כן, אבל למה עכשיו?

זה נכון, תוכנית עסקית איננה מדע מדויק, את זה כבר אמרנו לא מעט פעמים, אבל היא מאפשרת לבעל העסק להבין מה הם אותם פרמטרים ותנאים אשר יאפשרו לו להמשיך להתקיים, כמה כסף הוא יכול למשוך בשוטף ומה איתנותו הפיננסית. זה די מדהים, אבל חלק מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים במדינת ישראל אינם יודעים לומר כמה הם הרוויחו שנה קודמת וכמה הם מרוויחים היום.

שובו של המודל העסקי. חזרתה של התוכנית העסקית.

תוכניות עסקיות אשר לא יהיו על הקרקע, תוכניות פנטזיונריות, תלושות מהמציאות, יעמידו את פני היזמים בפני משימה בלתי אפשרית – לגייס כסף ולעמוד ביעדים שבתוכנית. "המאבק" אשר הוא חלק מחייו של כותב התוכנית העסקית מול היזם, לגבות את תוצאות התוכנית העסקית ב DATA שניתן להסביר, בניתוחי רגישות למשתנים קריטיים בתוכנית מקבל משמעות גדולה בהרבה.