האסטרטגייה העסקית מתווה את היסודות עליהם נבנית התוכנית העסקית שלכם

אסטרטגיה עסקית – אחד מעמודי התווך של פעילות עסקית

קביעת האסטרטגיה העסקית נעשית כבר בשלבים הראשונים של כתיבת התוכנית העסקית, לצד הגדרת החזון, המטרות ודרכי הפעולה ליישומם. ללא אסטרטגיה עסקית טובה, מגובשת ומבוססת – לא כדאי לצאת לדרך.

אסטרטגיה עסקית פירושה מיצוב תחרותי, למשל: 'איקאה – עשה זאת בעצמך' – איקאה ממצבת את עצמה כרשת למכירת ריהוט ונוי לבית אותו ניתן להרכיב באופן עצמאי. זוהי האסטרטגיה העסקית שלהם והם גדלים ומתרחבים על בסיס אסטרטגיה זו.

האסטרטגיה העסקית מבוססת על החזון, המטרות, הערכים ודרכי הפעולה. בנוסף, מבוססת האסטרטגיה על בחינת הסביבה העסקית – מתחרים קיימים ומתחרים פוטנציאליים, חסמי כניסה וכדומה. שקלול של פרמטרים אלו יסייע בבחירת האסטרטגיה האופטימאלית עבור הפעילות.

שיקול נוסף המסייע בבחירת האסטרטגיה האופטימאלית הוא התשואה אותה נצפה לקבל. אסטרטגיה עסקית נכונה עתידה לסייע ביצירת תשואות גבוהות ופעילות רחבה. כמו כן, אסטרטגיה עסקית נכונה צפויה להקל על החברה בעתות משבר ובאתגרים עסקיים שכן, כאמור, האסטרטגיה העסקית היא תשתית ויסודות "המבנה" כולו.

האסטרטגיה העסקית בה תבחרו חייבת להתמך בין השאר בתקציבי פרסום, שיווק וקד"מ.

מה כוללת האסטרטגיה העסקית?

האסטרטגיה העסקית מפרשת מהו היתרון היחסי של העסק על פני המתחרים. אם נקבע יתרון יחסי שהמתחרים יכולים להעתיק או לחקות בזמן קצר, זהו לא יתרון יחסי. כמו כן, יש להבחין בין יתרון יחסי יציב ולאורך זמן לבין יתרון יחסי בנקודת זמן מסוימת. למשל: היתרון התחרותי של FEDEX – אמינות. אמינות הופך להיות יתרון יחסי ברגע שהחברה עומדת בהתמדה אחרי הצהרותיה או משנה אותן כדי להצליח לעמוד בהתחייבויותיה, מפצה את הלקוח במידת הצורך, "שקופה" וגלויה עם לקוחותיה וכדומה. כעת נשאל, האם זהו יתרון ארוך טווח? התשובה היא כן. והאם היתרון היחסי ניתן להעתקה? אכן כן, אך לא בזמן קצר. אמינות מושגת לאחר פרק זמן בלתי מבוטל .

מהם השלבים לחשיבה אסטרטגית?

קביעת חזון, ערכים, מטרות, הגדרת המשימה ואפיון קהל היעד
ניתוח הסביבה החיצונית – סקירת שוק מקיפה
קביעת מודל עסקי המפרט את מקור/ ות ההכנסה של העסק
בניית אסטרטגיה עסקית המבוססת על שלושת השלבים הראשונים המתוארים

מה יקבע האם האסטרטגיה העסקית שנבחרה טובה?

שני פרמטרים מרכזיים:

WTP – Willing To Pay – ניתן למדוד אם יש לחברה יתרון תחרותי באמצעות בדיקת המוכנות של לקוחות לשלם עבור המוצר / השירות
ROI – Return on Investment – האסטרטגיה העסקית משפיעה על תקופת החזר ההשקעה. נרצה לראות שיעור צמיחה גבוה מהשיעור הממוצע בענף
כאשר אנו מתבוננים בחברה מצליחה, ניתן להניח שהיא מבוססת על אסטרטגיה עסקית טובה ויציבה אותה הצליחה ליישם בהצלחה בצורה שהובילה אותה לפסגה.

כדאי לגבש אסטרטגיה בליווי אנשי מקצוע. נשמח לסייע לכם בכתיבת תוכנית עסקית בכלל ובגיבוש אסטרטגיה עסקית בפרט

מה אנחנו מציעים

Full GONOGO

תוכנית עסקית מלאה

תוכנית עסקית מלאה ומקיפה, הכוללת בין השאר: תוכנית פיננסית מלאה ל – 4 שנים, תמצית מנהלים, ONE PAGE SUMMARY

Premium GONOGO

תוכנית עסקית מורחבת

בתוכנית המורחבת אנחנו נותנים לך "חבילה שלמה" בדרך ליישום תוכנית עסקית משלך. החבילה כולל תמיכה בהיקף רחב גם בהיבטים "על יד" התוכנית העסקית.

Implement GONOGO

תוכנית עסקית יישומית

במסגרת הכנתה של תוכנית עסקית יישומית אנחנו למעשה מתחילים לעבוד יחד עם היזם, מהווים חלק מהצוות המתגבש, מעורבים בכל הנעשה בחברה