אז הגודל כן קובע או לא קובע?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

אז הגודל כן קובע או לא קובע?

רבים מבעלי העסקים אשר מגיעים אלינו כדי לכתוב תוכנית עסקית, מדגישים בפנינו בתחילת תהליך כתיבת התוכנית העסקית כי המטרה העיקרית שלהם היא קודם כל להגדיל את מחזור ההכנסות הקיים שלהם, בד"כ המטרה הזו מתעוררת בגלל שהמתחרה, שהוא במקרה גם השכן, או השותף לשעבר או זה ששירת איתם בגדוד… מוכר בקצת יותר. כמה הוא מרוויח? לא ממש חשוב, העיקר שאנחנו נמכור יותר ממנו.
בפגישות אחרות עם לקוחות אחרים, בד"כ פוטנציאלים, השאלה הראשונה ששואלים אותנו אחרי שאנחנו מסבירים על תהליך כתיבת התוכנית העסקית אצלנו, היא: כמה עובדים אתם? האמת, גם אנחנו חוטאים מדי פעם בשאלה הזו מול ספקים שונים שלנו…
האם מחזורים גבוהים וגידול בכוח אדם במסגרת התוכנית העיסקית הרב שנתית שבניתם , הם אכן ערובה להצלחה?
אנחנו לא ממש ממומחים בתחומים אחרים… אבל במקרה הזה, הגודל במפורש לא קובע…
רווחיות גולמית גבוהה, אם אתם מוכרים מוצרים, או שווי לקוח גבוה, אם אתם בעולם האינטרנט, מהווים גורמים לא פחות חשובים לצד גורמים חשובים אחרים אשר באים לידי ביטוי בעת הכנת תוכנית עסקית מקצועית ומפורטת.
חוץ מזה ובלי שום קשר ישיר לעניין הגודל, לקוח חכם פעם אמר לנו (א.י); כשהקוף עולה גבוה על העץ כולם רואים לו את הישבן…עוד סיבה למה לא תמיד נכון לקפוץ מעל הפופיק…
בהצלחה
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
יש לכם מה לומר?
תרגישו חופשי לעשות זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *