חישוב משתמשים פעילים בתוכנית עסקית לאפליקציה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

חישוב משתמשים פעילים בתוכנית עסקית לאפליקציה

חישוב משתמשים פעילים באפליקציה במהלך כתיבת תוכנית עיסקית
 הצלחה/כישלון של אפליקציה בעולם המובייל מבוססת על מדדים מספריים כגון: מספר הורדות, מספר המשתמשים היומיים הפעילים (Daily Active Users – D.A.U) , והיכולת לשמור על מספר המשתמשים הרשומים שלי (User Retention).
למספר המשתמשים היומיים הפעילים השפעה ישירה על הכנסות האפליקציה: הן על ההכנסה מרכישות של אפליקציות ומוצרים נלווים והן בחשיפתם של המשתמשים לפרסומות. על כן, ספירת המשתמשים היומיים צריכה להיות ברורה. בתעשיית המובייל אין הגדרה ברורה למושג Daily Active Users. מתודולוגיות מסוימות גורסות כי מספר משתמשים יומיים פעילים מייצג את מספר משתמשים אשר פתחו את האפליקציה לפחות פעם אחת בשבוע. מתודולוגיות אחרות מגדירות את המושג כמספר המשתמשים אשר השתמשו באפליקציה ביום ספציפי.
בטרם מגדירים הצלחה/כישלון של אפליקציה יש להסכים על מתודולוגיה ברורה לחישוב מדדים בעולם המובייל. לשם הבנת המתודולוגיות השונות אנו זקוקים לתכנית עיסקית מוגדרת וברורה הכוללת סקר וניתוח מעמיק ומקיף של שוק האפליקציות שיעזור לנו בהבנת הרגלי המשתמשים והתקשרותם עם אפליקציות המובייל.
קצת על הרגלי המשתמשים:
שיעור המשתמשים אשר מוגדרים משתמשים פעילים, כחודש לאחר שהורידו אותה, עומד על כ – 6% בלבד;
דוגמא הממחישה את הרגלי המשתמשים ניתן לקחת מעולם ה – Gaming: בניגוד למשחקי מחשב, אופי המשתמשים של משחקי אפליקציות שונה: משתמשי האפליקציות נוטים לשחק בזמן נסיעתם בתחבורה הציבורית, בהמתנה בתור לרופא, זמן טיסות וכד' (זמן "מת"). לעומת זאת שחקני מחשב יכולים לבלות שעות על גבי שעות בביתם ובזמנם החופשי מול מסך המחשב. כתוצאה מכך, מספר המשתמשים הרשומים של האפליקציה יורד בצורה תלולה ומכאן שאורך חיי המוצר של משחקים מבוססי אפליקציית מובייל נמוך ממשחקי מחשב רגילים.
מתודולוגיה מוסכמת
משתמש יכול לשלם עבור אפליקציה, או לחילופין להיחשף לפרסומות בזמן השימוש באפליקציה. לכן, השיטה הנוחה היא למנות את כל המשתמשים שפתחו את האפליקציה באותו היום כמספר משתמשים יומיים פעילים (D.A.U).
נוכח הגדרה זו אין פלא כי אתגרי המפתחים רבים וכי עליהם לבנות את האפליקציה מתוך חשיבה אסטרטגית להגדלת מספר המשתמשים אשר בפועל אכן השתמשו באפליקציה שלי (לאו דווקא שהורידו אותה).
ע"מ למצות את פוטנציאל ההכנסות הנובע ממספר המשתמשים היומיים, יש לבנות את האפליקציה בצורה כזו שתשאיר את משתמשי האפליקציה פעילים וכן, שתגדיל את פוטנציאל ההכנסות ממשתמשים אלו.
להלן מספר הצעות למפתחי האפליקציות:
• בניית מודל עסקי המתבסס על מתן כסף וירטואלי (in-app currency) למשתמשים ע"מ שיתנסו באפליקציה;
• לא לחלק יותר מדי כסף ווירטואלי: מצד אחד לא להעניק למשתמש סכום גבוה מדי, מצד שני לחלק מספיק ע"מ שהמשתמש יבין את "ערך" האפליקציה וכך יישאר משתמש פעיל לאורך זמן רב;
• ליצור גישה נוחה ל "מוצרי האפליקציה" ע"י יצירת ממשק נוח ומהיר;
• לייצר עדכונים תכופים לאפליקציה וכך "לפתוח חלון" לחזרתם של משמשים שעזבו את האפליקציה.
Super User במקום Active User
על מפתחי האפליקציות להפנים שלכל משתמש ערך שונה עבור החברה; ישנם משתמשים הפעילים באפליקציה לעיתים תכופות ויש כאלה שפחות. נתון המודד את תדירות השימוש למשתמש יבחין בין המשתמשים היומיים הפעילים (Active Users) לבין ה ""Super Users – משתמשים בעלי תדירות שימוש גבוהה באפליקציה.
עם התפתחותו של עולם אפליקציות המובייל יש להבין כי מדדים שונים (חשובים יותר וחשובים פחות) ימשיכו להוות אבן בוחן להצלחתה של אפליקציה. על מפתחי האפליקציה לחקור את משמעותו של כל מדד, להבינו וכמובן לשאוף לפיתוח אפליקציה הממקסמת את מספר משתמשיה ומקורות הכנסותיה.
אנו ממליצים לכל מפתח אפליקצייה לעדכן מעת לעת את התוכנית העיסקית ואת ההתנהלות הכלכלית והאסטרטגית של החברה בכדי שתתאים לשוק הדינאמי של עולם האפליקציות בו שום דבר לא נותר קבוע.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *