על תקציבי פרסום במסגרת הכנת תוכנית עסקית למיזם טכנולוגי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

על תקציבי פרסום במסגרת הכנת תוכנית עסקית למיזם טכנולוגי

 סיימתם לפני רגע להכין תוכנית עסקית למיזם האינטרנט שלכם, אתם נרגשים ומצפים לשלב הבא, הפצת הבשורה ומתלבטים האם להתחיל ולהקצות תקציבים לפרסום כבר ב: Day 1 או להמתין ולהקצות תקציבים אלו רק לאחר פרק זמן מסוים…
מה עשוי לגרום ליזם לרצות לפרסם כבר ב: Day 1?
יזמים רבים עשויים לחשוב שהוצאות פרסום גבוהות החל מ: Day 1 ייצרו תנועה רבה באתר (אם מדובר על אתר אינטרנט) / כמות רבה של משתמשים (אם מדובר על אפליקציה) כבר בתחילת דרכו של המיזם. כמו כן, עשויים יזמים אלו לחשוב שככל שזמן הפרסום יחל מוקדם יותר כך קצב הגידול הוויראלי יהיה מהיר יותר בהנחה שחשיפת המיזם למספר גדול יותר של גולשים תגרום ליותר אנשים לדבר עליו ולהפיץ אותו (תנועה ויראלית פירושה תנועה שאינה ממומנת).
הרצון של יזמים "לצאת", לפרסם ולקדם את המיזם שלהם, עליו שקדו זמן בלתי מבוטל והשקיעו את מירב מאמציהם בהקמתו עשוי לדחוף את היזמים לבחור באפשרות של הקצאת תקציבי פרסום כבר ב: Day 1.
כמו כן, חשוב לציין את הנגישות לפרסום Online. Google Adwords, SEO, באנרים הם רק חלק מאפשרויות הפרסום הניצבות בפני היזם. היכולת לנהל קמפיין פרסום באינטרנט בצורה פשוטה ונוחה לצד היכולת לעקוב אחר התוצאות, להסיק מסקנות ולהתייעל עשויים להיות גורם נוסף אשר מדרבן יזמים לפרסם כבר בימיו הראשונים של המיזם.
מדוע כדאי להמתין עם הוצאות הפרסום?
בפועל, הבחירה להקצות תקציבי פרסום ב: Day 1 הינה בחירה שגויה ולה השלכות…
להלן עיקר הסיבות שבגינן נכון למיזם אינטרנטי להקצות תקציבים לפרסום רק לאחר תקופה של כמה חודשי פעילות:
• יציבות המערכת – נרצה לפרסם את המיזם ולייצר תנועת uniquesבאתר (אם מדובר על אתר אינטרנט) / לגייס משתמשים חדשים (אם מדובר על אפליקציה) כאשר המערכת / התוכנה / היישום יציבים וכאשר בטוחים אנו שכל הבאגים טופלו. נרצה להציג בעת הפרסום מערכת טובה, איכותית שעובדת בצורה חזקה עם מינימום תקלות וכשלים. לשם כך, יש לבצע התאמות ושיפורים המבוססים על תפקוד המערכת / התוכנה / היישום בפועל וכן, על תגובות המשתמשים בחצי השנה הראשונה.
פרסום המיזם בשלב מוקדם מהרצוי, כאשר המערכת אינה יציבה מספיק עשוי להרתיע את הגולשים / המשתמשים ולגרום לכך שגולשים ומשתמשים אלו לא ירצו לחזור בעקבות החוויה השלילית שחוו בעת הגלישה / השימוש;
• UI – אחד המשתנים המשפיעים על החלטת הגולש האם להמשיך ולצפות בעמודים נוספים או לנטוש לאחר דף הנחיתה (או לחילופין אם מדובר על אפליקציה, אז נתייחס להחלטת המשתמש להירשם ולהפוך למשתמש פעיל) הוא ממשק המשתמש. ממשק איכותי, קליל, ידידותי לשימוש, פשוט וברור, המאפשר לגולש / למשתמש לבצע בפשטות את הפעולות לשמן נכנס / לקבל את השירות לשמו הגיע צפוי להשאיר את הגולש / המשתמש באתר / באפליקציה וכן, לגרום לו לשוב ולהשתמש בשירותי התוכנה / היישום גם בפעמים הבאות. ממשק משתמש איכותי כמתואר יתקבל באמצעות שיפורים שייעשו על בסיס התנסות הגולשים באתר / באפליקציה ובחינת הנתונים על התנועה;
• בחינת תוצאות הפרסום הוויראלי טרם הקצאת תקציבים לפרסום – אחת השאיפות של כל יזם היא שהמיזם שלו יצליח להתפרסם וויראלית. פרסום וויראלי מאפשר להקטין את תקציבי הפרסום הדרושים להשגת התנועה הרצויה. המתנה עם הוצאות הפרסום מאפשרת ליזמים לבחון את תנועת ה – Uniques באתר כמו גם את תנועת המשתמשים באפליקציה ללא השקעה בפרסום.
אז… מהם השלבים המומלצים בפרסום מיזם אינטרנטי?
לאחר תקופה של כמה חודשי פעילות בה תיבחן התנועה באתר / באפליקציה כתוצאה מוויראליות לצד ביסוס המערכת ושיפור ממשק המשתמש, יוקצו תקציבים לפרסום. תחילה, תונח הוצאה חודשית שאינה גבוהה על מנת לבחון את תגובת הגולשים לצורות הפרסום השונות וללמוד מהו יחס ההמרה שמייצר פרסום המיזם בכל אחת מהדרכים. בהמשך, יותאם התקציב החודשי לכמות ה – Uniques / הגולשים הרצויה. לרוב, נניח גידול בתנועה זו בין החודשים כך שתקציב הפרסום יגדל בהדרגה בהתאם.
מיזם אינטרנטי הינו בעל מאפיינים ייחודיים המבדילים אותו ממיזמים אחרים. מאפיינים אלו הינם היסודות לכתיבת תכנית עסקית להקמת מיזם שיפעל בזירה המקוונת. על יזמי האינטרנט להבין את כללי הזירה בה הם משתתפים ולפעול בהתאם הן בקבלת החלטות העוסקות בתקופה הרצויה לפרסום והן בהחלטות אחרות.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *