בחנו עצמכם – עד כמה אתם זקוקים לתוכנית עסקית?

נהלו את הפעילות העסקית שלכם ברמה שוטפת באמצעות תוכנית עסקית, אשר תסייע לכם לעשות זאת בהצלחה ובאחריות.

עד כמה אתם מכירים את העסק שלכם

עד כמה אתם באמת מכירים את העסק שלכם וזקוקים לתוכנית עסקית?
השאלון הבא מורכב מארבע שאלות פשוטות. השאלות מתייחסות לנושאים מרכזיים בניהול עסק ותשובותיכם יאפשרו ללמוד כמה באמת אתם זקוקים לתוכנית עסקית ומהי מידת ההיכרות של כל אחד ואחת מכם עם הפעילות העסקית שלו/ה. הקפדנו להסביר בפירוט ובבהירות את החשיבות של כל נושא נבחר על מנת לתת לכם חומר למחשבה וכלים לעשייה.
התוצאות שיתקבלו צפויות לתת אינדיקציה לכמה באמת אתם זקוקים לתוכנית עסקית שתעשה לכם סדר.
לא נרבה במילות הקדמה וניתן לשאלון להעביר את המסרים במקומנו, בהצלחה!
Breakeven point – נקודת האיזון
השאלה: האם אתם יודעים מהי נקודת האיזון החודשית של הפעילות שלכם?
תשובתכם: 1 – אני לא יודע מה זה BEP  2 – יודע מה זה אך לא בדקתי אף פעם אצלי  3 – יודע מה זה אבל לא מחשב בצורה מדויקת    4 – יודע מה זה ועוקב ברמה שוטפת
החשיבות: נקודת האיזון החודשית, כשמה כן היא, הנקודה בה לא מרוויחים ולא מפסידים. בנקודה זו, ההוצאות שוות להכנסות. חשוב מאוד להכיר את הנקודה הזו בפעילות העסקית שלכם ובכל חודש, לאחר בחינת ביצועי החברה בפועל, לוודא שהפעילות ייצרה לכל הפחות את המחזור הדרוש כדי להגיע ל Breakeven point. כדי לחשב זאת עליכם לחלק את סך ההוצאות הקבועות בשיעור הרווח הגולמי.
Gross profit margin – שיעור הרווח הגולמי
השאלה: האם אתם יודעים מהו הרווח הגולמי של המוצר או השירות שלכם?
תשובתכם: 1 – אין לי מושג וגם לא יודע מה זה רווח גולמי 2 – אני משער  3 – אני יודע אבל לא בטוח שהחישוב שלי מדויק  4 – אני יודע ובטוח שהחישוב שלי מדויק
החשיבות: הרווח הגולמי הוא לב ליבה של הפעילות העסקית. כעת נשאלת השאלה, למה אתם מתייחסים כעלות המכר (COGS) בעת חישוב הרווחיות הגולמית? רבים שוגים בעודם משייכים (או לא) הוצאות שאינן נחשבות לישירות תחת קטגוריה זו. פעולה זו תקטין או תגדיל את הרווחיות הגולמית ותייצר עיוות בניתוח הנתונים.
עלות הבאת משתמש באונליין או עלות הרכשת לקוח באופליין
השאלה: האם אתם יודעים כמה עולה לכם להביא משתמש לאתר או לאפליקציה? או לחילופין, כמה עולה לכם לגרום ללקוח להגיע למסעדה, לבקר בחנות, לסגור תוכנית עסקית וכל פעילות עסקית אחרת באופליין?
תשובתכם: 1 – אין לי מושג  2 – לא עולה לי…  3 – אני יודע אבל לא בטוח שהחישוב שלי מדויק  4 – אני יודע ובטוח שהחישוב שלי מדויק
החשיבות: עלות זו מחושבת בממוצע באמצעות סיכום של תקציבי שיווק, פרסום וקד"מ וחלוקה במספר המשתמשים או הלקוחות שהגיעו בפועל בפרק הזמן הנבדק (בדיקת מקור ההגעה של כל משתמש או לקוח מסייעת רבות בניתוח עלות זו). ככל שיותר משתמשים ולקוחות מגיעים דרך התקציב שהוקצה, כך עלות הבאתם קטנה. לצורך הדוגמא, חשבו על עסק שמכירותיו נעשות אופליין אך גיוס לקוחותיו נעשה אונליין: עליו לייצר תנועת גולשים באתר (קידום אורגני או ממומן), עליו לגרום להם להשאיר פרטיהם בדף 'יצירת קשר', עליו לשוחח עם הלקוח הפוטנציאלי ולהסביר לו שכדאי לו להגיע לפגישה ולבסוף עליו להיפגש עם הלקוח הפוטנציאלי ולהרשים אותו מספיק כדי להתקדם לסגירת העסקה המיוחלת. הדרך המתוארת ודאי נשמעת לכם מוכרת. דרך זו רצופה באתגרים ויש להשקיע מחשבה רבה ויצירתיות כדי למקסם את האפקטיביות של תקציבי הפרסום שלכם שכן, בכל שלב יש מספר לקוחות שבוחרים לנטוש את התהליך ולא להמשיך לשלב הבא וככל שפחות לקוחות מגיעים לסוף התהליך (סגירת עסקה) כך העלות פר לקוח גדלה.
Flow – תנועת לקוחות
השאלה: אם אתם מוכרים מוצר או שירות ללקוחות קצה, האם אתם יודעים כמה אנשים נכנסים ביום לחנות או לאתר או לאפליקציה שלכם? אם אתם סיטונאים, יבואנים, יצואנים או אחרים המוכרים מוצרים או שירותים למפיצים, לספקים או למתווכים, שאלו עצמכם אותה שאלה שכן, ה Flow של בעלי הפלטפורמה או רצפת המכירה תקבע את ה flow שלכם.
תשובתכם: 1 – אני לא יודע מה זה Flow  2 – יודע מה זה אך לא עוקב  3 – יודע מה זה ועוקב ברמה שנתית    4 – יודע מה זה ועוקב ברמה חודשית
החשיבות: Flow הוא מונח שלקוח מענף הקמעונאות ומתייחס למספר הלקוחות העוברים בחנות בזמן מוגדר (שעה, יום, חודש וכדומה). מונח זה "אומץ" לענפים ועולמות תוכן נוספים וכיום משתמשים בו גם בעולם האינטרנט והטכנולוגיה, שם משמעותו היא מספר ה'יוניקים' (unique visitors) או מספר הגולשים באתר או מספר הנרשמים לאפליקציה וכדומה. את ה Flow בנקודת המכירה (תהא אשר תהא) מאתגר לחזות, קל וחומר כשמדובר על פעילות עסקית חדשה ומשכך, בעת כתיבת תוכנית עסקית אנו עורכים ניתוחי רגישות רבים להנחה זו. תנועת הלקוחות היא אחד הפרמטרים המרכזיים בפוטנציאל הרווח של המקום.
סכמו תוצאותיכם:
 
4 – 8 נקודות: חלקכם 'יושבים על הגדר' בזמן שהעסק שלכם מתנהל מכוח האינרציה. רדו מהגדר והתחילו לנהל את העסק שלכם לפני שיהיה מאוחר מדיי לכך. חלק אחר מכם מודע לחשיבות שבידיעת מאפייניה העיקריים של הפעילות שלכם אך אינכם עושים מספיק מאמץ כדי ללמוד את החומר ולעקוב אחריו. מודעות היא הצעד הראשון לשינוי, התחילו לעבוד וכתבו תוכנית עסקית ASAP!
9 – 12 נקודות: אתם לא מסתכלים על התמונה הכוללת ורוב הסיכויים שאתם מפספסים חלקים חשובים בדרך. ייתכן ואתם עוקבים באדיקות אחר מאפיין אחד או שניים של הפעילות שלכם ואתם אולי ערים או מודעים לאחרים (וגם זה לא בטוח) – זה לא מספיק כדי לנהל פעילות עסקית רווחית ויציבה לאורך זמן. למדו את הביזנס שלכם על מאפייניו המגוונים והפסיקו לוותר לעצמכם… תוכנית עסקית רב שנתית אשר תיתן מבט ממעוף הציפור עשויה לשנות את כל התמונה
13 – 16: כל הכבוד, המשיכו כך! אתם מקפידים על מעקב חודשי אחר תוצאות הפעילות. אנו תומכים בדרך הזו ומעודדים אליה. המלצתנו אליכם היא להסיק מסקנות מהתוצאות שנמצאו ולפעול באופן אקטיבי כדי לחתור להשגת היעדים שהוגדרו. מי מכם שלא בטוח שחישוביו נכונים מוזמן להיעזר בצוות המקצועי שלנו ולקבל את שירותינו במסגרת התוכניות העסקיות השונות אותן אנו מציעים. חלקכם האחר מקפיד על מעקב שנתי – זה בסדר… וזה ודאי עדיף על לא לעקוב כלל… אך זה לא מספיק.
 החיים בכלל ועסקים בפרט הם דינאמיים, צרכנים משנים העדפותיהם , מתחרים קמים, אחרים נופלים, מחירים עשויים להשתנות, עלויות עשויות לגדול, טכנולוגיות מתפתחות ועוד… נהלו את הפעילות העסקית שלכם ברמה שוטפת באמצעות תוכנית עסקית, אשר תסייע לכם לעשות זאת בהצלחה ובאחריות.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *