שגרה זה טוב או רע?

תקופת החזרה לשגרה אחרי חודש מחוץ לה מלווה באווירה של עסקים ובאנרגיות גבוהות

תוכנית עסקית לחזרה לשגרה

טיפים לניהול נבון ואפקטיבי של החזרה לשגרה:
רצף חגי תשרי מאחורינו וכעת הזמן לחזור לשגרה. טיפים רבים נכתבו בחודש האחרון ולפניו ועסקו בהמלצות כיצד לסייע לעסק שלכם לעבור את תקופה זו על הצד הטוב ביותר. בחלק מהעסקים הורגש גידול משמעותי בפעילות בתקופה זו ומשכך, נוספו שעות עבודה לשעות הרגילות וכוח האדם תוגבר. לעומתם, בעסקים אחרים דווקא הורגשה האטה בפעילות, מחזורי החברה נפגעו והיה על בעלי העסקים הללו לנקוט בפעולות שונות כמו הוצאת עובדים לחופשה יזומה או אפילו סגירה של העסק בימים אלו.
עם שובה של השגרה, מצאנו לנכון לרכז עבורכם מספר המלצות מפתח אופרטיביות שלהערכתנו, יישומן יסייע לכם לנהל את הימים הקרובים בצורה נכונה ובריאה לפעילות העסקית שלכם. בהצלחה ושבוע מוצלח!
תקציבי פרסום ושיווק – הגדילו ללא היסוס
זה הזמן להיות נוכחים ולהיראות. הגדילו את תקציבי הפרסום באפיקים הרלוונטיים לפעילות העסקית שלכם: אם מדובר על פעילות אונליין, הגדילו את תקציבי הפרסום בגוגל, בפייסבוק ובאתרים השונים. אם מדובר על פעילות אופליין, הגדילו את תקציבי הפרסום ברדיו, בטלוויזיה בעיתונות הארצית והמקומית, הוסיפו שלטי חוצות, דוורו לבתי הלקוחות הפוטנציאלים והפעילו את יחסי הציבור שלכם.
המטרה היא להגדיל בצורה משמעותית את התנועה והפעילות ששקטה בעקבות החגים כדי לייצר השפעה ובאז.
מי אמר "אחרי החגים" ולא קיבל?
לא אחת שמעתם בחודש האחרון את המשפט "נשמע טוב, אבל… בואו נדבר אחרי החגים".
אז הנה (בשעה טובה…) הגענו ליום ש"אחרי החגים" וזה הזמן לקדם את כל העסקאות הפוטנציאליות שהיו בהמתנה בתקופה זו. אם לא עשיתם זאת עד עכשיו, הכינו רשימה מסודרת של הלקוחות המתעניינים עמם הייתם בקשר בחודש החגים – וחיזרו אליהם. בנוסף, פנו באופן יזום ואקטיבי בימים אלו ללקוחות שאתם מאתרים כרלוונטיים, תקופת החזרה לשגרה אחרי חודש מחוץ לה מלווה באווירה של עסקים ובאנרגיות גבוהות.
תזרים מזומנים, קיים? מנוהל? מעודכן?
אם בעלי העסקים מבינכם עדין לא מנהלים תזרים מזומנים, החלו לעשות זאת עוד היום. תוכלו לקרוא ולהיעזר בניוזלטר העוסק בחשיבות שבניהול תזרים המזומנים.
נמליץ למי שכן מנהל תזרים לעבור עליו בקפידה ולערוך התאמות ושינויים שייתכן ולא עודכנו לאור החגים, החופשים ומה שביניהם (אוכל, משפחה ו…אוכל ומשפחה). לקוחות רבים התקשו לשלם בתקופה זו ומשכך, נדחה התקבול מהם מה שגרם לבעלי עסקים רבים לדחות את התשלומים המיועדים לספקים. עברו ובדקו כי כל הפרטים מעודכנים בתזרים שכן, תזרים לא מעודכן עשוי לגרום לקבלת החלטות תשלום שגויות.
להתפקד! ארגנו ישיבת צוות…
חודש החגים גרם לניתוק מסוים מהתפקיד ומהעבודה, הראש היה במקומות אחרים ובכל פעם שחלפו שניים – שלושה ימי עבודה אפקטיביים, הגיע חופש ועצר את הרצף. זה הזמן לרכז את כולם בישיבת צוות, לעדכן ולהתעדכן. הישיבה תסייע לכולם לשוב לשגרה ולהגביר קצב. יש לעבור על הנושאים המרכזיים שעל הפרק ולרתום את העובדים, כל אחד בתחום עיסוקו.
תוכנית עסקית ותקציב עבודה לשנת 2017 כבר הכנתם?
בקרוב יכונסו ישיבות הסיכום הקבועות הנערכות בתום כל שנה בהן מציגים את תוצאות הפעילות העסקית שהושגו בשנה החולפת. יש להשתמש בתוצאות שהתקבלו לשנת 2016 כבסיס לתקציב לשנה הבאה. ימים אלו הם הזמן המתאים ביותר לתכנון התקציב לשנת 2017 ולהגדרת המטרות והיעדים שיובילו לצמיחה והתייעלות. אם יש לכם תוכנית עסקית שנכתבה בעבר ומתייחסת גם לשנת 2016, עדכנו אותה בהתאם למצב הקיים וערכו את ההתאמות הדרושות כדי שהתקציב יהיה מבוסס על התוצאות העדכניות ביותר.
אז… למה אתם מחכים? קדימה לעבודה J
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *