תוכנית עיסקית לאתר פורנו

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

תוכנית עיסקית לאתר פורנו

הפורנוגרפיה הועלתה לדפי האינטרנט כבר בשנות ה-80. אולם, ההקמה של הרשת העולמית World Wide Web)) בשנת 1991 ופתיחת הרשת לציבור הרחב גרמו לשגשוג של תעשיית הפורנו האינטרנטית. הפורנוגרפיה מופצת ברחבי האינטרנט בדרכים שונות, כאשר הדרכים הפופולאריות ביותר הם אתרים, P2P, שיתוף קבצים ורשתות חברתיות.
האינטרנט הרחיב משמעותית את קהל צורכי הפורנוגרפיה. לפני עידן האינטרנט, לציבורים שלמים לא הייתה גישה לפורנוגרפיה, אם מטעמי הגבלות בירוקרטיות וחוקיות, כמו תושבים של מדינות טוטליטריות, נוער מתחת לגיל שמתיר החוק וכו'… ואם ממגבלות תשתית. האינטרנט מאפשר לצרכן, לצרוך את הפורנוגרפיה בנוחות, במהירות ובפרטיות מביתו ולהישאר פחות או יותר אנונימי.
קצת נתונים על גודל השוק:
  • בכל שנייה יותר מ $3,000 מושקעים על פורנוגרפיה באינטרנט
  • בכל שנייה כ- 28,258איש גולשים באתרי פורנוגרפיה
  • בכל שנייה כ-372 אנשים מקלידים מילה הקשורה לפורנוגרפיה במנועי החיפוש
  •  בכל 39 דקות נוצר סרט פורנוגרפי חדש בארה"ב
כ-6 מיליון אמריקאים מבקרים מידי יום רק בשלושת האתרים הללו!
אתרי הפורנוגרפיה הכניסו בשנת 2006 מעל ל-97 ביליון דולר, יותר מגוגל, מייקרוסופט, eBay , Yahoo, אפל ונט-פליקס גם יחד.
בעוד שבמרבית מדינות המערב, אזרח בממוצע צורך פורנו בעשרות דולרים לשנה, בדרום קוריאה הוא צורך מעל ל-500 דולר!!!
המודל העסקי של אתרים חינמיים:
הורדת סרטון וידאו פורנוגרפי דורשת רוחב פס רחב. ההכנסות שניתן להשיג מפרסום באתר פורנו חינמי עלולות לא להספיק על מנת לממן את עלות רוחב הפס. ובכל זאת, אתרי פורנו רבים, ביניהם גם הפופולאריים ביותר, מציעים לגולשים צפייה בסרטוני פורנו ללא תשלום.
מהיכן מגיעות ההכנסות?
  • TGP ((Thumbnail Gallery Post- אתר אינטרנטי המציע קידום מכירתי לאתרי פורנו בתשלום. אתרים אלו מהווים את "חלון הראווה" של האתרים ומטרתם לנתב מאסה גדולה של תנועה אל תוך האתרים שבתשלום. באתרים אלו ישנה גלריה של סרטונים מאתרים שונים שבתשלום. כאשר המשתמש רוכש מנוי לאתר מסחרי כשהוא הגיע דרך תמונה בגלריה של אתר חינמי, האתר המסחרי משלם תגמולים לאתר החינמי.
  •  דרך נפוצה להגדלת התנועה באתר נעשית על ידי שיתוף לינקים בין שני TGP. אני אקשר את הגולשים שלי לאתר שלך ואתה תקשר את הגולשים שלך לאתר שלי. כבעל האתר, אני יודע מהיכן נכנסים אליי הגולשים, במידה ואני לא משיג Traffic מספיק דרך קישור כלשהו, אני יכול לנתקו. ישנם TGPs אשר מספקים באמצעות תוכנה אוטומטית מאסה של Traffic מזויף עבור אתרים אחרים ובתמורה נהנים מTraffic אמיתי.
  • TGP2- מגביל את החשיפה של הגולש לתוכן חינמי במובנים רבים. לדוגמה, לא יותר מ 10 תמונות ממוזערות מוצעות בעמוד, מתוכן רק 5 מקושרות לסרטונים (ולא ישירות, אלא לדפים עם תמונות ופרסומות) ועבור גישה ליתר הקישורים צריך להירשם.
  • TGPמזויפים- ישנם אתרים שנראים לכאורה כאתרי TGP, אולם, כל התמונות שם מקושרות לאותו אתר או למספר אתרים השייכים לאותו יחיד/קבוצה. לעיתים הקישור בלחיצה על תמונה שכזו תפנה אותך לאתר של הספונסר של האתר ולא לסרטון המיוחל.
  • Circle Jerk TGP – גולש הלוחץ על תמונה בגלריה של TGP מסוים מגיע, ללא רצונו, לTGP אחר. כמעט תמיד, לאתרי Circle Jerk TGP אין תוכן אמיתי משל עצמם והמודל העסקי שלהם נובע מניפוח Traffic בעבור אתרי TGP וחסויות עבור אתרי תכנים למבוגרים ואתרים ותוכנות אחרים.
  • רשימת קישוריות- קישורים לאתרי פורנו המחולקים לפי קטגוריות – שלא כמו הTGP, כאן מדובר בטקסט כתוב, ולא בגלריית תמונות. אין ספק, שגלריית תמונות מושכת יותר את עיניי הגולש ונוחה יותר עבורו, אולם באמצעות מילות הטקסט, לרשימות הקישוריות יותר קל לבצע SEO (Search Engine Optimization) ולהתברג גבוה יותר בחיפוש האורגני במנועי החיפוש השונים.
  • אינדקסים- כמה אתרי אינטרנט חינמיים משמשים בעיקר כפורטלים על ידי שמירה על אינדקס עדכני של סרטוני הדגמה מאתרים בתשלום. כך הם יוצרים מאגר אינטרנטי שיתופי של תכנים למבוגרים ואתרי אינטרנט שבו המשתמש יכול לתרום את הידע שלו ולקבל המלצות ודירוגי גולשים לסרטונים וידע על איכות הקישורים.
אין ספק שתעשיית הפורנו פורחת יותר מתמיד, בכלל ובאינטרנט בפרט. אבל, לפני שאתה מחליט לצלם סרט סקס כחול-לבן מדובב לקוראנית, כדאי שתבחן את ההוצאות הכרוכות בכך, מה צפי ההכנסות ואיזה מודל עסקי יהיה הכדאי ביותר עבורך.
גם בהקמת אתרי פורנו, חברת GONOGO עומדת מאחוריך ומציעה לך להיעזר בשרותיה על מנת לבנות תכנית עסקית מתאימה ומקצועית.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *