תוכנית עסקית שתקפיץ את האפליקציה שלכם ל Top Ten

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

תוכנית עסקית שתקפיץ את האפליקציה שלכם ל Top Ten

כשיזם מגיע אלינו על מנת להכין תוכנית עסקית מקצועית, המטרה העיקרית שלו וגם שלנו, היא להגיע למספר הורדות רב ככל האפשר. מספר רב של הורדות מלמד על כך שהאפליקציה אכן "תפסה" ושמפתחיה השכילו להפחית את החסמים בהם ייתקל המשתמש בדרך לשימוש אינטנסיבי.
אחת השאלות שאנו מרבים לשאול יזם שכזה במהלך כתיבת תוכנית עסקית היא לכמה הורדות הוא מתכוון באומרו "מספר רב של הורדות"?
נוכל לקבל אינדיקציה מהמקום אליו שואף כל יזם המפתח אפליקציה להגיע – עשרת הגדולים בחנויות של אפל וגוגל. כשמדובר על אפליקציות חינמיות, על מנת להתברג לעשרת הגדולים במצעד ההורדות יש לייצר מעל לכ 70,000 הורדות יומיות. זאת לעומת כ 23,000 הורדות יומיות אם רוצים להגיע למקום ה 50 בלבד. יש לציין את הברור מאיליו – על מנת להגיע לכמות ההורדות הנדרשת עבור עשרת הגדולים יש להשקיע תקציבים נכבדים בפרסום (או לקוות שהאפליקציה תסחף רבים ותהפוך לויראלית…). במצעד האפליקציות בתשלום הנתונים אחרים לגמרי. על מנת להגיע 'Top 'Grossing יש להציג הכנסות יומיות מינימאליות של כ 12,000$ הנובעות מהורדת האפליקציה. על מנת להגיע למקום ה 50 יש לייצר כ 950 הורדות יומיות בלבד. הנתונים הללו משתנים מיעד ליעד בעולם.
אז מה מראות התחזיות ומה ניתן ללמוד מהן בהשוואה למצב כיום?
בשנת 2016 סך ההורדות של אפליקציות יסתכם בכ 310 מיליארד הורדות. זאת בהשוואה לשנת 2012 בה סך ההורדות עמד על כ 47.2 מיליארד הורדות ולשנת 2011 בה עמד על כ 25 מיליארד הורדות. מנתונים אלו עולה כי הגידול בסך ההורדות של אפליקציות הינו בקצב עולה וכי בשנים הקרובות יחול גידול חד עוד יותר. מגמה בולטת נוספת היא פיתוח של אפליקציות חינמיות. אם בעבר היינו רגילים למודל עסקי המבוסס על תשלום עבור הורדה של אפליקציה, כיום רובן המוחלט של האפליקציות אינן בתשלום שכן, היזמים הבינו שתשלום עבור הורדת האפליקציה הינו חסם משמעותי אשר עשוי להכריע את גורלה של האפליקציה עליה עמלו זמן רב טרם השימוש בה וההיכרות עם מאפייניה. כמו כן, יזמים למדו מהו הפוטנציאל של מסד נתונים גדול ועל כן, משקיעים זמן רב וחשיבה אסטרטגית על מנת לבנות מודל עסקי נכון שיאפשר לתרגם את תנועת המשתמשים להכנסות. 'גרטנר' מעריכה שבשנת 2016 כ 93% מהאפליקציות שיורדו יהיו חינמיות. זאת בהשוואה לשנת 2012 בה כ 89% מהאפליקציות שהורדו היו חינמיות ולשנת 2011 בה כ 88% מהאפליקציות שהורדו היו חינמיות.
בבואכם לבנות מודל עסקי ואסטרטגיה עסקית במסגרת הכנת תוכנית עסקית מקיפה לאפליקציה תוכלו להתייחס למגמות המתוארות ולשקלל אותן עם שאר הגורמים המשפיעים על אופי האפליקציה. בהצלחה 
* הנתונים לקוחים מחברת המחקר 'גרטנר', 'IDC' ו 'Distimo'.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *