תוכנית עסקית לצורך קבלת אשרת E2

The American Dream – שערי ארה"ב נפתחים ליזמים שחולמים בגדול

משכבר הימים שארצות הברית מתוארת כ"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות". המקום בו כל אחד יכול לחלום בגדול וגם להגשים. אבל מציאות לחוד וחלום לחוד. תהליך קבלת אשרת עבודה היה ארוך ומייגע, מועמדים נדרשו לגייס סכומי כסף גבוהים או להוכיח קשר מסחר משמעותי בין ישראל לארצות הברית. פעמים רבות מועמדים נענו בסירוב ופספסו הזדמנויות רבות.
על אף הקשיים הבירוקרטים חברות ישראליות רבות הצליחו להגשים את החלום האמריקאי ביניהן מוביליי, נטפים ועוד.

בשנת 2013, חתם הנשיא אובמה על החוק המאפשר לישראלים לקבל אשרת עבודה מסוג E2 ובזאת פתח את שערי ארצות הברית ליזם הישראלי. עם זאת, החוק דורש הסכם הדדי. כך, שישראל הייתה צריכה לבצע שינויים רגולטורים מעמיקים שהתפרשו לאורך שנים כדי לאפשר אשרה זרה לאזרחים האמריקאים.
לאחר תהליך בירוקרטי ארוך, החל מה-1 במאי 2019, יזמים וסטארטאפיסטים שאפתניים יוכלו להגיש ולקבל אשרת ויזת משקיע E-2. תקדים זה משמעותי מאוד עבור עולם העסקים הישראלי וישנה את חוקי המשחק.
אשרת E-2 מאפשרת לישראלים להשקיע בעסק פעיל או להקים ולנהל עסק בארה"ב וכל זאת מבלי להידרש בסכומי השקעה גבוהים.
הדרישות הפכו נוחות יותר וכוללות השקעה מינימלית (מאה אלף דולר),ייצור מקומות עבודה לשוק האמריקאי, יכולת מקצועית, עסק פעיל ובעלות של לפחות 50% מהעסק.
האשרה מתאימה לכל סוגי החברות, מקטנות ועד גדולות, תקפה למשך 5 שנים וניתנת להארכה ללא הגבלה. האשרה מורחבת גם לבני המשפחה ומאפשרת גם עבודה לבן/ת הזוג.
בנוסף, אשרת E2 מגיעה עם מגוון הטבות, ביניהן אפשרות להבאת עובדים מישראל, לרכוש בית, אשראי מהבנק, מס' ביטוח לאומי ועוד.
חשוב לדעת,
על רוב חברות הסטארט-אפ מעוניינות לחלום בגדול, להרחיב את פעילותן ולפרוץ לשוק האמריקאי,
לטובת הגשת בקשה לאשרת הוויזה E2, להציג בפני השגרירות האמריקאית מסמכים מפורטים המעידים על פועלה של החברה, המוצר/שירות, אסטרטגיות עסקיות ותחזיות שיעידו על תרומה עתידית לכלכלה האמריקאית.

כדי לעשות זאת יש לגבש תכנית עסקית מקצועית ומותאמת, שתלווה משלב המעבר ועד שלב החדירה לשוק. התכנית העסקית מספקת לחברה ניתוח מעמיק של הסביבה העסקית בארה"ב, התאמת המוצר/שירות לשוק, בודקת היתכנות מסודרת טרם ביצוע המעבר, מצמצמת ומגדירה סיכונים, קובעת יסודות מוצקים לתכנון ארוך טווח וקובעת התנהלות עסקית מבוקרת.
על התכנית להיות כתובה ברהיטות ובתשומת לב רבה לפרטים הקטנים, כך שיהיה ניתן להציג אותה בפני רשויות, בנקים ומשקיעים פוטנציאליים.
בנוסף, יש להתאים לפי יחידות מידה אמריקאיות, כתיב פיננסי אמריקאי וניבים מקובלים.
התכנית העסקית מהווה עוגן לחברה ותסייע ליזם להגשים חזונו ולהקים  עסק רווחי ומצליח.

כעת ששערי ארצות הברית נפתחו לרווחה כל מה שנותר זה להצטייד בתכנית עסקית בשפה האנגלית, לקנות כרטיס טיסה ולהגשים את החלום האמריקאי.