תמחור מוצרים חדשים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

תמחור מוצרים חדשים

כאשר אנו מייצרים מוצר חדש ומחליטים שהגיע הזמן למכור אותו, אנו צריכים לחשוב על תמחור המוצר, אז כיצד נעשה זאת נכון?
כמובן אנו יודעים שלמחיר המוצר השפעה ישירה על מצב העסק ורווחיותו אך ישנם שיקולים נוספים אותם כדאי לקחת בחשבון….
ערך המוצר הנתפס בעיני הצרכן בהחלט מושפע ממחירו וגורם זה מהווה גורם מרכזי בקביעת האסטרטגיה השיווקית.
קיימות שלוש שיטות מרכזיות לתמחור מוצרים:
• העמסת עלויות – (Cost Plus) השיטה המקובלת ביותר לפיה מחיר המוצר נקבע בהתבסס על עלויות היצור (ישירות ועקיפות) בתוספת אחוז הרווח הרצוי. שיטה זו מתעלמת מגורם התחרותיות והביקוש הקיימים בשוק לאותו מוצר מה שמהווה חיסרון.
• תמחור מבוסס ערך (Value based pricing) – תמחור זה נכון בעיקר עבור מוצר חדשני או ייחודי, לפיה מחירו של המוצר יקבע בהתאם לערך הנתפס שלו בעיני הצרכן הפוטנציאלי.
• תמחור מבוסס שוק – תמחור של המוצר לפי מחירם של מוצרים אחרים דומים/זהים הנמכרים בשוק.
על החברה להבטיח כי מחיר המכירה של המוצר מכסה את עלויות הייצור שלו.
 אז אם אתם באמת רוצים לדעת כיצד אתם מתמחרים?
באמצעות כתיבת התכנית העסקית  תוכלו להבין בצורה מעמיקה כיצד לתמחר נכון וכיצד להפיק רווחים מהמוצר החדש שלכם!
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *