מבנה תוכנית עסקית פנימית

כאשר התוכנית העסקית נכתבת למטרות פנימיות מבנה התוכנית שונה במעט

סדר הפרקים בתוכנית העסקית

מבנה תוכנית עסקית אינו גנרי ויש להתאימו  למטרות לשמן נכתבה התוכנית.
על סדר הפרקים בתוכנית העסקית למטרת גיוס הון, אפשר לקראו בהרחבה במדריך שלנו.
כאשר התוכנית העסקית נכתבת למטרות פנימיות מבנה התוכנית שונה במעט.
לרב, החלקים הראשונים שלה כוללים ניתוח מעמיק של המצב הקיים של החברה, ניתוח זה כולל בין השאר התייחסות מעמיקה לתוצאות הדוחות הכספיים של החברה; מאזן, דוח רווח והפסד ותזרים מזומנים. ניתוח התפלגות ההכנסות, לפי לקוחות, תחומים ומוצרים. ניתוח מדדים תפעוליים שונים הקשורים לפעילות החברה, ניתוח מדיי ריווחיות, גולמי, תפעולי, נקי. בחינת המבנה הארגוני, חלוקת התפקידים, ועוד..
תוכנית עסקית כזו, למטרת צרכים פנימיים מחולקת לשני חלקים בחלק הראשון מבציעם כאמור ניתוח מדוקדק של המצב הקיים ובחלק השני, בונים למעשה תחזית עתידית לפעילות החברה לשנים הבאות, תחזית אשר מבוססת בין השאר על תוצאות עבר ולא פחות חשוב על יעדים אסטרטגיים עליהם הוחלט לאחר ניתוח שוק, מתחרים וקביעת אסטסרגיה עסקית.
משקיעים רבים השוקלים ביצוע השקעה בחברה אשר כבר פועלת מתעכבים דווקא על החלק הראשון לפעמים אף פחות מעל החלק השני, הצופה פני עתיד וזאת כיוון שלתפיסתם זה החלק אשר למעשה מספק נתונים אמיתיים על פעילות החברה בפועל.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
יש לכם מה לומר?
תרגישו חופשי לעשות זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *