מדריך תוכנית עסקית

פרקי התכנית העסקית – תמצית המנהלים

תמצית המנהלים נמצאת בתחילת התוכנית העסקית אך נכתבת בסוף

תמצית המנהלים

תקציר המנהלים יהיה באורך של כ 2-3 עמודים ועליו להיות מנוסח כהלכה ולהציג באופן ברור, תמציתי ומשכנע את מהות המיזם ועיקרי התוכנית העסקית.
יש להביא בתקציר המנהלים מידע אודות המיזם/המוצר/השירות, מידע פיננסי המתייחס לתחזיות הרווח הצפויות ממנו, ומידע אודות החברה ו/או היזמים, על פי הפירוט הבא:
הצגת המיזם:
• הגדרת המוצר/ השירות
• התועלת ללקוח Unique Selling Proposition
• היתרון התחרותי של המוצר/ השירות אל מול המתחרים
• יעדי החברה
• המודל העסקי
• שווקי היעד
• ציון אבני הדרך העיקריות בדרך להשגת היעדים: פיתוחים עתידיים, הרחבת השירות או חדירה לשווקים נוספים
• ההזדמנות העסקית
הצגת פרופיל החברה/ היזמים:
חשוב מאד לספק למשקיע הפוטנציאלי את המידע אודות העומדים מאחורי המיזם. המיזם נשען ברובו על היזמים והמשקיעים יבקשו לדעת מהו ניסיונם המקצועי, היכולות והכישורים העומדים לרשותם, שיוכלו לסייע להם בביצוע הפרויקט.
מידע פיננסי:
משקיעים ירצו לדעת מהו פוטנציאל הרווח, שבגינו תהפוך ההשקעה במיזם למשתלמת עבורם.
בחלק זה יש להציג:
• תמצית תחזיות רווח והפסד ותזרים מזומנים רב שנתיות
• גובה ההשקעה הנדרשת בכל שלב של הפרויקט
• תקופת ההחזר על ההשקעה בתוספת שיעור התשואה הצפוי
• ערך נוכחי נקי NPV- מהווה אינדיקציה לרמת הסיכון של המיזם
תקציר המנהלים נכתב אחרון, עם סיום כתיבת התוכנית העסקית כולה, אך על אף שמדובר בשלבים הסופיים של תהליך הכתיבה, אין להקל ראש בכתיבתו. הישארו ממוקדים ותכליתיים, השתמשו בגרפים להצגה ויזואלית של מדדים פיננסיים או לוחות זמנים והיעזרו בסובבים אתכם לבחינת טיב הניסוח של תקציר המנהלים  ואף של התוכנית העסקית כולה.
בפרק הבא נקרא מה כותבים בפרק הפותח את התוכנית העסקית שלכם
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *