כתיבת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

כתיבת תכנית עסקית מקצועית

למיקור חוץ יתרונות רבים כגון: הקצאה יעילה של המשאבים – אפשרות לגיוס כ"א בהתאם לתקופות ביקוש. להבדיל מכ"א קבוע, אפשרויות התמרון גמישות יותר. בעוד שבכ"א קבוע יש לקחת בחשבון סוגיות שונות כגון: יחסי עובד – מעביד, התחייבות לשכר קבוע ללא כל קשר לעובדה שבית העסק מרוויח או לא. בנוסף ליתרון זה, שימוש במיקור חוץ נותן לי יכולת לנצל את היתרון היחסי של חברות המתמחות בתחום ספציפי. כעת נשאלת השאלה – מה החיסרון במיקור חוץ? ובכן, החיסרון הבולט הוא זליגה של ידע מקצועי שבפעמים רבות אינו נשמר בתוך כותלי החברה.

הדרך בין תרגום רעיון למוצר או שירות מצליח מתחילה, כמו כל דרך, כבר בצעדים הראשונים – כתיבת תוכנית העסקית. מה עושה תוכנית עסקית אחת לטובה מהאחרת. האם קיימת רק דרך נכונה אחת לכתוב תוכנית עסקית. אילו חלקים חשובים יותר ואילו פחות. על מה חשוב לשים דגש כאשר כותבים תוכנית עסקית. באיזה חלק של התוכנית נכון להשקיע יותר מאמצים, זמן או כסף. איך מנתחים מידע, אוספים אינפורמציה חיצונית, משתמשים נכון במאגרי מידע. על מי אפשר לסמוך, על מי לא… ואיך להימנע משגיאות קריטיות אשר יובילו למשקיע לומר OGONOG כבר בתמצית המנהלים? 

כתיבת תוכנית עסקית נכונה והצגה מול משקיע
משקיעים מנוסים יוכלו לזהות די מהר מתי התוכנית העסקית אינה משקפת את המציאות העסקית לכן יש לשים דגש על כתיבת תוכנית עסקית נכונה.
כתיבת תוכנית עסקית אשר איה משקפת המציאות העסקית תביא לאובדן היוזמה העסקית ובמקרים רבים לאובדן ההשקעה בכלולותה.
אז מה הן אותן שגיאות נפוצות אשר ניתן לזהות כבר בקריאה הראשונה?
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *