ניסוח חזון כחלק מתהליך בניית תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

ניסוח חזון כחלק מתהליך בניית תוכנית עסקית

ניסוח חזון החברה כחלק מתהליך בניית תוכנית עסקית מהווה אתגר בעל חשיבות רבה להמשך דרכה. החזון המנוסח במהלך כתיבת תוכנית עסקית מצדיק את קיום החברה ורבים נוטים לטעות ולנסחו כמטרה אופרטיבית, חד משמעית או לחילופין בצורה מעורפלת הפוגמת בבהירותו.
מחד, חזון צר וקונקרטי לא יהיה עמיד בשל שינויים שעתידים לקרות בחברה ולא נחזו מראש. מאידך, חזון רחב מדיי ומופשט עשוי להיות לא ברור ולהקשות על תרגומו לאסטרטגיה של החברה.
להלן טיפים חיוניים שיעזרו בשלב ניסוח החזון בתוכנית העסקית:

להקפיד על ניסוח ברור;

לנסח חזון צמיחה רחב;

על החזון להיות ארוך טווח ולבטא שאיפות גבוהות;

להימנע מניסוח חזון קונקרטי (לעיתים אף נדמה כי החזון אינו בר יישום);

רצוי שהחזון יהיה עמיד שכן, ההגדרה צריכה להכיל גם את השינויים שמתרחשים במציאות;

קישור החזון למציאות של השוק

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *