מה התכנית העסקית של טוויטר (שאלה טובה..) ?

בחירת המודל העסקי הנכון לאפליקציה מהווה אבן דרך חשובה בבניית התוכנית העסקית

תכנית עסקית לאפליקציה

אז מי מרוויחה יותר, פייסבוק או טוויטר? במה שונה המודל העסקי של לינקדין מיתר הרשתות החברתיות?
מיליונים רבים ברחבי העולם משתמשים באפליקציות כמו Facebook, Instagram ו-Twitter. אצל חלקנו זה הפך לסוג של התמכרות…אך האם שאלתם עצמכם כיצד האפליקציות הללו מייצרות הכנסות, מהו המודל העסקי שלהן, מי מרוויח מי פחות..?
קצב הפניות אלינו מלקוחות אשר מעוניינים להכין תכנית עסקית לאפליקציה הבאה או לרשת החברתית שתחליף את כל מה שקיים…ותציג משהו באמת אחר… 🙂 נשאר גבוה גם בימים בהם חלק מהיזמים חוזרים לכלכלה הישנה והטובה , כי מה רע בלהקים מסעדה..? (אז זהו שגם שם לא ממש פשוט…)
בניוזלטר זה, ננסה לבחון את המודלים העסקיים הנהוגים בכמה מן האפליקציות המובילות כיום ואיזו תוצאות כספיות מודלים אלו מייצרים:
Facebook – כיום, אפליקציית פייסבוק מייצרת כ 79% מהכנסותיה באמצעות הצגת פרסומות למשתמשים באפליקציית המובייל שלה (יתר ההכנסות נובעות ממשתמשים הגולשים דרך המחשב). המודל העסקי של פייסבוק מתבסס על פרסומות המוצגות למשתמש תוך כדי גלישה בעמוד הראשי (News Feed). התחכום של המודל של פייסבוק הוא ביכולת להתאים את תקציב הפרסום למטרות המפרסם – אם זה להגדלת המודעות למותג (תמחור מבוסס צפיות – CPM) או להגדלת כמות הלחיצות על הלינק המוצג (תמחור מבוסס קליקים – CPC) – פייסבוק מביסה בעקביות את תחזיות האנליסטים של וול-סטריט להכנסות באמצעות היכולת שלה להציג פרסומות רלוונטיות ולהוות פלטפורמת פרסום משתלמת למפרסם.
Instagram – הרשת החברתית המבוססת על שיתוף תמונות ייצרה הכנסות של כ 600 מיליון דולר בשנת 2015 מקידום תמונות והצגת פרסומות ליותר מ 400 מיליון משתמשים פעילים. המודל העסקי של החברה אם כך דומה לזה של פייסבוק ומתבסס על הצגת פרסומות מפולחות למשתמשים.
Twitter – המודל העסקי של טוויטר מבוסס על קידום tweets (מסרים בני 140 תווים לכל היותר), קידום דפים של משתמשים וקידום טרנדים ברשת החברתית. החברה צמחה באמצעות מודל זה בלמעלה מ 1,000% בשנים 2010-2012 ממכירות בהיקף של 28 מיליון דולר, למחזור של למעלה מ 317 מיליון דולר, אך עד היום החברה מפסידה כסף בשורה התחתונה וייתכן שיעברו עוד מספר שנים עד אשר תעבור לרווחיות.
LinkedIn – המודל העסקי של LinkedIn מורכב מכמה שכבות ומכונה על ידי החברה כפלטפורמה רב-צדדית מאחר והחברה מציעה מספר מוצרים לקהלים שונים של משתמשיה. בין השאר, החברה מציעה מנגנון מכירות לחברות כוח אדם המעוניינות לגייס עובדים, לאנשי מכירות המעוניינים בייצור לידים ועוד. החברה גם מציעה לאדם הפרטי לתחזק את הפרופיל העסקי בחינם ומאפשרת מנוי בתשלום הפותח אפשרויות תקשורת עסקית נוספות. מודל עסקי זה, המכונה Freemium, פופולארי באפליקציות ושירותים רבים ברשת. במודל ה Freemium מציעים למשתמש אפשרויות בסיסיות בחינם ו"מפתים" אותו להפוך למנוי Premium עם אפשרויות מתקדמות וחופש פעולה רב יותר.
Snapchat – המודל העסקי של Snapchat טמון בהצגת תוכן פרסומי בשני ערוצים: בחלק באפליקציה המכונה Discover, המשתמש נחשף ל"סיפורים" יומיים שמופצים על ידי חברות ובחלק שני מוצג למשתמש כ"סיפור" מבין שלל סיפורים המתרחשים ברחבי העולם.
אם כן, מרבית האפליקציות הפופלאריות נוהגות במודל עסקי מבוסס-פרסום. דבר זה נכון לעשות בעיקר לאחר שצברתם מיליוני משתמשים ונתונים אודותיהם, אך מה עושים כאשר יש לאפליקציה כמה אלפי משתמשים בודדים? בחירת המודל העסקי הנכון לאפליקציה מהווה אבן דרך חשובה בבניית התוכנית העסקית ואין להקל ראש בתהליך זה.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *