בניית תוכנית עסקית לאפליקציה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

בניית תוכנית עסקית – business plan – לאפליקציה

2 טעויות נפוצות בקרב יזמים המפתחים אפליקציה לסלולר : טעות ראשונה – הערכה לא נכונה של גובה ההשקעה במיזם: יזמים רבים סבורים כי ההשקעה היחידה במיזם נובעת מפיתוח האפליקציה, הערכה זו רחוקה מלהיות מציאותית במיוחד לנוכח העובדה שישנן אפליקציות רבות אשר עלות פיתוחן כיום אינה גבוהה, קשורה לכך העובדה כי בתחום האפליקציות כיום נעשה (כמעט) כבר הכל מה שמקל על המפתחים בעבודתם ומוריד במקרים רבים בעלויות הפיתוח, עלויות הפיתוח לאפליקציות IOS גבוהות בד"כ מעלויות הפיתוח לאנדרואיד ויזמים רבים בוחרים להתחיל ממערכת ההפעלה של google אשר נפוצה יותר בעולם.


אז איפה הטעות?
בהנחה ומפתחי האפליקציה מצפים שזו תניב להם הכנסות עליהם להשקיע, מלבד בפיתוח, סכומים לא מבוטלים בתקציבי שיווק ופרסום (SEO, Ad Words,באנרים, רשתות חברתיות וכו'..). הוצאות אלו עשויות להגיע לעשרות אלפי דולרים בחודש, תלוי באפליקציה ובקהל אליו היא מכוונת, כמובן שעלות הפצתה של אפליקציה תלויה גם במיקום הגאוגרפי בו היא מופצת; מקומי, גלובלי וכד'. הערכת תקציבי השיווק במסגרת הכנת תכנית עסקית לאפליקציה היא אחת המשימות המורכבות בבניית התכנית העסקית, קשה עוד יותר המשימה להעריך איזה תנועה תייצר האפליקציה, מה כמות ההורדות (וההסרות..) מהו אחוז המשתמשים הפעילים .


טעות שנייה – בחירת מודל עסקי שגוי בעת בניית התוכנית העסקית: יזמים רבים סבורים כי עיקר ההכנסה תגיע ממכירת שטחי פרסום למפרסמים רבים. לאפליקציות בתחילת דרכן אין מספיק משתמשים רשומים, דבר אשר אינו מושך את המפרסמים. לכן, בבואנו לגבש מודל עסקי כחלק מכתיבת תוכנית עיסקית יש לחשוב על מרכזי רווח אחרים, או במילים אחרות – איך מרוויחים כסף מאפליקציה. כיום ישנם לא מעט אפשרויות לייצר תזרים מזומנים מאפליקציה, אך מעטות האפליקציות אשר אכן מצליחות במשימה המורכבת הזו.
על מודלים עסקיים שונים לאפליקציה ניתן לקראו גם כאן
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
יש לכם מה לומר?
תרגישו חופשי לעשות זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *