עדכון תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

עדכון תוכנית עסקית

מהי תכנית עסקית מעודכנת?
הצורך/הרצון בכתיבת תכנית עסקית מתעורר משתי סיבות מרכזיות: האחת היא הצורך בהשגת מימון והשנייה היא רצון לעבוד לצד תכנית עבודה שוטפת.
רבים נוטים להפחית בחשיבות התכנית העסקית לאחר השגת המימון…
נטייה זו שגויה! התכנית העסקית חיונית בכל שנות הפעילות הראשונות של המיזם ותורמת רבות הן להפחתת חוסר הוודאות והן בהיותה כלי יעיל למעקב ובקרה אחר התוצאות הכספיות של המיזם.
התכנית העסקית מהווה תקציב עבודה חודשי לפעילות המיזם באמצעותו ניתן לקבל החלטות מושכלות העונות על שאלות כגון כמה כסף להוציא? על מה? ומתי? כמו כן, באמצעות התכנית העסקית ניתן להעריך בקלות את מצב החברה / העסק בכל רגע נתון ולפעול בהתאם.
תכנית עסקית מעודכנת הינה בעלת חשיבות רבה וערך רב למשתמש בה!
עדכון התכנית ישפיע על התחזית הפיננסית, המטרות לטווח הקצר, היעדים העסקיים ועוד…. אנו מעודדים יזמים לעדכן את התכנית העסקית פעם בתקופה (תקופה = כל כחצי שנה) וממליצים על עבודה לצד תכנית עסקית מעודכנת המשתנה בד בבד עם התפתחות המיזם.

עדכון התכנית העסקית שלכם

תכנית עסקית צריכה להיות תמיד עדכנית ותואמת את השוק. תכנית שלא מתעדכנת לעיתים קרובות מאבדת מהאפקטיביות שלה.
אז כיצד נשאיר את התכנית העסקית מעודכנת לאורך זמן?
קיימת חשיבות רבה לתאריך המופיע על גבי התכנית העסקית! במידה והתאריך המופיע על גבי התכנית העסקית שלכם הינו כבן שנה ומעלה התכנית סביר להניח תקבל NOGO…. כאשר נתוני השוק שלכם לא נכונים, הדבר יכול להעמיד אתכם במצב לא נעים מול משקיעים המבינים טוב מאוד במספרים בשוק.
חשוב לעדכן:
הכנסות בפועל – יש לעדכן את ההכנסות לעיתים קרובות לפי מה שקורה במציאות. בכדי לא להיות במצב של אי עמידה ביעדים שנקבעו יש לעדכן נתון זה לעיתים קרובות ולשמור על דיוק.
הוצאות בפועל – חשיבות גדולה לעדכון ההוצאות במקביל לעדכון ההכנסות, ייתכנו סטיות קלות מהתכנית העסקית בשלב זה משום שבתחילת דרכו של כל עסק נדרש זמן להגיע להתייצבות(מיקום, גודל משרדים, עבודה מהבית, הוצאות שונות על קמפיינים שיווקיים וכו'). – דברים אלו משפיעים על ההוצאות וההכנסות.
השקעות –
• השקעה בפיתוח מוצר/שרות
• השקעות ברכוש (משרדים, מחסן, רכבים)
• חוזים משפטיים
על כל יזם לבדוק במה בדיוק השקיע? כמה כסף הוציא על כל דבר? האם יש צורך בביצוע של השקעות נוספות שלא נלקחו בחשבון בעת בניית התכנית העסקית …

חשיבות עדכון התכנית העסקית

תמה שנת העסקים? מעדכנים תוכנית עסקית ? זה בדיוק הזמן לשבת ולהסיק מסקנות ולקחים שכן הלקח הכואב ביותר הוא הלקח אותו לומדים רק בפעם השנייה – אז מה עבד? מה לא עבד? כיצד ניתן להשתפר ולהתייעל? על מנת לבצע זאת הכרחי לקבוע כבר בתחילת השנה פרמטרים פרטניים עליהם יתבצע מעקב ברמה יומית/חודשית (מלבד הכנסות, הוצאות, שינויים במלאי וכו'). זכרו: ללא מעקב מתמשך ונתונים מוחשיים קשה הרבה יותר להצעיד את העסק להצלחה בשנה הבאה.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *