איך כותבים תוכנית עסקית למותג שממציא מחדש את חווית הצריכה הנשית?

המיזם:

Miss Weed הינה חברת אקססוריז הפונה לנשים צרכניות קנאביס ומציעה להן חווית צריכה ושימוש מותאמת ונעימה – בניגוד לפתרונות הכל כך גבריים השכיחים כיום בתחום (החל מקססונית בוב מארלי וכלה בגריינדר גולגלות ואקדחים, האווירה הזו לא כל כך מסתדרת עם הרגלי הצריכה והאסתטיקה המאפיינים את המין היפה).

אז למה אנחנו חושבים ששווה להתעכב על המיזם הזה ושיש מה ללמוד ממנו? הרי Miss Weed לא המציאה את הגלגל. לא מדובר במוצרים או פתרונות חדשניים במהותם או באיזו יכולת טכנולוגית פורצת דרך. אז מה כן כל כך מעניין ב-Miss Weed? למה אנחנו מאמינים שלמותג יש פוטנציאל אמיתי להפוך לדבר הבא?

המוצרים:

האג'נדה המרכזית של Miss Weed היא להתאים את חווית צריכת הקנאביס גם לנשים. החזון ברור- ליין אביזרים ייחודי המשלב אסתטיקה ופרקטיקה מנקודת מבט נשית. מוצרים המעוצבים בקפידה תוך ירידה לפרטים הקטנים, על מנת לחסוך את הלכלוך ואת חוסר האסתטיקה הנלווים לחוויית הצריכה. כמו כן, חשוב היה לצוות לתת לגיטימציה כנה לנשים הבוחרות לשלב את הפרח בחייהן באמצעות מוצרים המותאמים אל נשים הדומות להן – קרייריסטיות, אימהות, סטודנטיות ועוד. לא עוד עולם של סטלנים משולי החברה.

הסביבה העסקית:

החברה זיהתה ואקום בשוק ובנתה מותג מדויק ומוביל כדי לתת לכך מענה ספציפי. ואם נתעכב על ה'פרקטי', לכאורה ניתן לחשוב שאם ה-Joint holder שלי עושה את העבודה, אז למה אני צריכה להשקיע בעוד אחד, שיקי ומתוחכם? אז כמו שהנרי פורד אמר, אם תשאלו את האנשים מה הם רוצים, הם יגידו – סוסים מהירים יותר, כך גם הסיפור המעניין של  Miss Weed הוא של מותג שמכיר את קהל היעד שלו כמעט יותר טוב משהוא מכיר את עצמו.

קהל היעד:

לא כל כך משנה מאיזה רקע, גיל או סיבה נשים צורכות קנאביס, ההתאמה לקהל היעד היא מדויקת וחכמה: המותג חושב בשפה של קהל היעד שלו, מבין את התסכולים והצרכים של האוכלוסייה הספציפית, ומאפשר פתרונות פרקטיים ובסטייל גם יחד, לבעיות שרק מודגשות לאורו של הפתרון. מפגשים של שנים של היזמיות, אינה וגיל עם אלפי לקוחות, צרכנים וצרכניות, הבליטו את התחושה כי חסר ביטוי נשי אמיתי בתחום. הנוכחות של נשים בענף הייתה דלה, והדבר ניכר במיוחד בתחום האקססוריז הנלווים לצריכה, שרובם, איך לומר, לא שיא השיק. אבל מילא זה. הבעיה החמורה יותר הנוכחת בתחום הינה המיתוג השלילי הנלווה אל נשים הבוחרות לצרוך קנאביס ולקיים אורך חיים נורמטיבי.

היזמיות:

Miss Weed היא תולדה של שיתוף פעולה בין שתי נשים חזקות, אינה ברודר וגיל אלמוג, כל אחת מהן מגיעה ותורמת מהזווית שלה בתעשייה. יחד, השתיים השלימו 360° של ידע והיכרות מעמיקה עם התחום וכן חלקו את ההתנגדות למיתוג השלילי המוצמד לצרכנים בכלל ולצרכניות בפרט, ואת ההבנה כי על מנת להשיל את הסטיגמה השלילית, יש להציע אלטרנטיבה אמיתית, כזו שמבינה את הצרכנית ומדברת בשפתה; נשים שצורכות קנאביס ומעריכות בצורה משמעותית נשיות ולייף סטייל, פשוט לא מוצאות מענה עם ההיצע המוגבל והגברי הקיים כיום בשוק.

אל Gonogo הגיע הצוות חודשים ספורים לאחר שהחלו לעבוד יחד באופן רשמי, וכבר עם הבנה מעמיקה ויסודית על השוק, המגמות בו, המתחרים המעניינים יותר ופחות והתחזיות הצפויות. צוות יזמיות חזק, חד, המכיר את השוק היטב ותגובתי אליו מאוד, מהווה גורם קריטי להצלחה שאין לו תחליף. קפצנו ראש לתהליך אינטנסיבי וללא פשרות, בו כל פרט בתוכנית העסקית היה אקוטי. בחנו תרחישים, תמחורים, תגובות אפשריות של קהלי יעד שונים ועוד. במקביל, Miss Weed פעלו עם חברת עיצוב ומיתוג, אפיינו ויצרו אבות טיפוס ראשוניים עם חברת עיצוב מוצר, והחלו בהכנות לקראת ייצור בסין.

יישום האסטרטגיה העסקית:

אז מה עושה מותג שרוצה לדבר בשפה של קהל היעד שלו? קודם כל מאפיין היכן נמצא הקהל הזה (ול-Miss Weed אלפי עוקבים [עוקבות], אורגניים כולם, ברשתות החברתיות). לאחר מכן, מייצר או מאתר תוכן מדויק המאפשר לתמוך בחזונו ולבנות מותג חזק ומוכר, תוך שמייצר סקרנות, עניין ומבט רענן.

 

וככה נראה מותג שמבין קהל יעד:

 

 

 

 

 

 

 

 

גיוס השקעה:

החברה יצאה ממש לאחרונה (יוני 2020) בקמפיין גיוס המונים בפלטפורמת Jumpstarter, בו תומכות (ותומכים) במיזם יכולות ויכולים לקחת חלק פעיל בהצלחתו על ידי רכישה מוקדמת של מוצרים במחירי השקה אטרקטיביים. גם מתוך הקושי והאתגר, או אולי דווקא בזכותם, החליטה החברה להתמקד במשקיעות החשובות באמת שלה – קהל לקוחותיה.

כנסו, אולי אפילו יתחשק לכם לתמוך 😉

 

כמובן שלא הכל ורוד, והסיפור של  Miss Weed הינו סיפור יזמי המורכב מהרבה עליות ומורדות, פסימיות ואופטימיות והמון השקעה לאורך הדרך, שבהחלט עתידה להשתלם.