חזון בכתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

חזון בכתיבת תכנית עסקית

תפקידו של החזון בתוכנית העסקית הוא לצייר את התמונה העתידית של הארגון, האידיאה, מעין חלום אוטופי אותו מציב לעצמו היזם ואליו הוא שואף להגיע. דרך ההצגה של החזון היא בעצם אמירה או מספר משפטים המגדירים לארגון את עיקר פעולתו, מציג את הערכים המניעים והמנחים אותו לפעול ומטווה לאן מועדות פני החברה. לחזון יש משמעות רבה, הוא מגדיר את הזהות הארגונית. החזון אינו מגדיר מה עושים אלא את הערכים והעקרונות המנחים את העשייה.
הגדרת חזון, מטרות ויעדים ברורים מהווים חלק חשוב ביותר בתוכנית העסקית. הם מספקים תמונה רחבה לגבי הכיוון העתידי של החברה / המיזם, בעזרתם המשקיעים לומדים על המיזם ועל שאיפות היזמים. המטרות והיעדים מוצגים בתמצית המנהלים, החלק החשוב ביותר בתוכנית העסקית.
חזון עסקי הכתוב בצורה בהירה יוביל את המשקיע לקרוא את התוכנית בצורה ברורה וחלקה. החזון, כמובן, צריך להיות מנוסח בקצרה ובמילים פשוטות. תאור יעדים ומטרות לעתיד המהווים אבני דרך להתפתחות החברה ישלימו את תמונת החזון.
היות והחזון הוא בעצם תוכנית אידיאלית, החזון מציב שאיפה מתמדת שאינה ממומשת אלא מהווה נקודת משיכה אל האופק שלעולם אינו מתקרב. כך למעשה, מימוש החזון אינו מתבטא בהגשמתו, אלא באופן שהוא מהווה עקרון מנחה לעשייה הארגונית היומיומי; או כמו שאינשטיין אמר:
"הידע מתאר את מה שקיים, הדמיון את מה שיכול להיות".
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *