חשבון נפש עסקי כבר עשית?

גם למי שאינו אדם מאמין, תקופת החגים הבאה עלינו לטובה היא זמן מצוין לערוך חשבון נפש עסקי לצד זה האישי, אשר במקרים רבים קשורים לגמרי זה בזה.

אז מתי בדיוק היקום צועק לך שמשהו לא עובד טוב בעסק שלך, מה הם אותם סימני אזהרה בוהקים אשר התעלמות מהם תביא בהכרח לכישלון היוזמה העסקית ולאובדן ההשקעה.

אז, הנה רשימה קצרה שאם מצאתם עצמכם מזדהים עם 50% ממנה, אתם בבעיה;

  1. אין לכם באמת מושג מה קורה

אם יש לכם תוכנית עסקית או שיש לכם אחת כזו אבא לא ממש מעודכנת אבל חוסר ידיעה תמידי אופף אתכם בכל הנוגע לעסק לכם, אתם בבעיה רצינית. אם אתם ממתינים לדוח הכספי שרואה החשבון מייצר לכם בערך 9 חודשים אחרי שסיימם כבר את השנה תקלעו בהכרח לסיטואציה עסקית מורכבת. מה שלא נמדד אינו מנוהל, לטוב או לרע. אם אתם עובדים ללא תקציב עבודה ובחינה שלו באופן קבוע, לא תעמדו ביעדים (הלא קיימים..) שלכם. מדידה צריכה להתחיל מלמעלה למטה, דרך סעיפי ההכנסות, רווחיות – מדד חשוב ביותר בעיקר בתקופה זו של עליות מחירים מחד ולקוחות לחוצים מאידך, סעיפי ההוצאות השונים ובעיקר בעיקר בחינה קבועה של תקציבי השיווק והמכירות ומה התוצאות שתקציבים אלו מביאים Performance ו awareness.

  1. שקט.

כן, שקט בעסק הא אחד הפחדים הגדולים ביותר של בעלי עסקים. הוא נותן תחושה קשה של חוסר רלוונטיות, אובדן שליטה וחוסר אונים. מאיפה לעזאזל אני מביא לקוחות? שקט לא מגיע ביום בהיר אחד, בהתחלה יש קצת פחות רעש שמוצאים לו תירוצים שונים ומגוונים; מהפכה משטרית, מיתון עולמי, קיץ, חגים….אבל בשלב מסוים נגמרים התירוצים ונשאר השקט המקפיא.

  1. במה אנחנו טובים מאחרים בכלל

פעם ידעתם בדיוק, היום כבר לא. צצו מתחרים חדשים, מעודכנים מכם, חזקים בשיווק, שולטים במדיות השונות, שעושים את מה שאתם עושים אולי אפילו יותר טוב ובמחיר תחרותי למדי. בשיחות המכירה שלכם אתם מתקשים להסביר ללקוחות הפוטנציאלים במה אתם טובים יותר וכאשר כן מצליחם המחיר שלכם גבוה מדי.

  1. לאן אנחנו רוצים להגיע

כפועל יוצא של תקציב העבודה, אתם, השותפים והצוות, חייבים בכל זמן נתון להבין מה תוגדר הצלחה ומה יוגדר כשלון. כשלון והצלחה נמדדים בערכים מספריים אך לא רק, מודעות נעזרת או בלתי נעזרת למוצר/שירות בתחום מסוים יכולה גם היא להיחשב כהצלחה, ברור לגמרי שבסוף היום גם זו תימדד דרך החור של הגרוש.

  1. לחוץ לכם, תזרימית

אתם בלחץ תזרימי תמידי, במרדף אחרי חשבון הבנק, אחרי הגבייה, אחרי הקרנות השונות שמסייעות לעסקים במצבי קיצון כאלו ואחרים. לפעמים אפילו כשמגיע ה 15 לחודש, אין לכם כסך לשלם מע"מ, למרות שהוא מלכתחילה בכלל לא שלכם. הלחץ התזרימי מנהל אתכם, הוא מביא אתכם להוריד מחירים, לפטר עובדים טובים ולייצר פתרונות לטווח קצר.

  1. לחוץ לכם, אישית

העסק משתלט עליכם, משפיע על חייכם הפרטיים, גורם למתיחות עם בן/בת הזוג, עם הילדים. לא טוב לכם באופן תמידי, מחפשים איך לברוח מהמצב. הלחץ התזרימי העסקי משפיע על המצב האישי כמובן. דכאון איננה מילה גסה בהקשר הזה. בא לכם לסגור הכול ולחזור להיות שכירים, לא משנה מה המחיר.

 

בפתחה של שנה עברית חדשה ולקראת שנת 2024, תוכנית עסקית פנימית יכולה לסייע לכם רבות לקראת העתיד.

GONOGO, מסייעת לעסקים קיימים לצאת ממצבי קיצון עסקיים באמצעות ליווי עסקי צמוד והבנה מקיפה בתחומי השונים הנוגעים לעסק; אסטרטגיה, שיווק ומכירות וכמובן כמובן הצד הפיננסי.

בתקופה כה מורכבת, תוכנית עסקית פנימית תסייע לכם בניתוח המצב הקיים, תזהה מה היתרונות היחסיים של העסק ואם אין כאלה תייצר כאלה ותגבש אסטרטגיה עסקית רב שנתית לשנים הבאות אשר תייצר תזרים מזומנים לאורך זמן.

נשמח לסייע.