תוכנית עסקית לאחר הפנסיה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.

תוכנית עסקית לאחר הפנסיה

איזה תוכניות עסקיות יש לכם אחרי שתצאו לפנסיה ואיך חברת הביטוח שלכם יכולה להפליג יחד אתכם לעבר אוקיינוס כחול…?
גידול בתוחלת החיים והרצון לשמור על איכות חיים גבוהה גם לאחר גילאי הפרישה:
בשנת 1989 עמדה תוחלת החיים בישראל על 78.8 שנים ואילו כיום היא עומדת על 81.6. המשמעות היא ברורה: ככל שהשנים עוברות אנו "חיים יותר" בשנים בהן ההכנסה שלנו אינה גבוהה.
בנוסף, גדל הרצון שלנו להמשיך ולחיות באותה רמת חיים גבוהה שהייתה לנו טרם הגענו לגיל הפרישה. לצערנו, במקרים רבים, רבים מדי, רצונותינו אינם מתיישבים עם המציאות ועל כן יש למצוא פתרון לירידה הצפויה בהכנסה לאחר גיל הפנסיה.
ניתן להגדיר את עולם הביטוח הפנסיוני כשוק של "אוקיינוס אדום",
עם תוחלת החיים ההולכת וגדלה והרצון לשמור על רמת חיים גבוהה גם לאחר גיל הפרישה נוצר צורך חדש – כלומר פלח שוק חדש: ניהול ומתן אלטרנטיבות השקעה עבור תיק הנכסים של הגמלאי – מי אמר שכשאתה מפסיק לעבוד כספך צריך להתנהג כך?
שוק הביטוח הפנסיוני לקראת הורדות בדמי הניהול – התבוססות ב "אוקיינוס אדום":
בפברואר 2012, הוחלט שיש להוריד את תקרת דמי הניהול בקופות הגמל וביטוחי המנהלים ל 1.05% (1.2% ע"פ דרישת האוצר) מהצבירה ו 4% (5% ע"פ דרישת האוצר) מההפקדות השוטפות.
המשמעות היא אחת – קיטון ברווחים של כל השחקנים בשרשרת מזון הביטוח הפנסיוני: חברות ביטוח, בתי השקעות, סוכני ביטוח ובנקים. קיטון ברווחים של שחקנים אלה רק יגביר את מצב ה "אוקיינוס אדום" שבו קיים הענף:
• פירמות מתחרות על אותו נתח שוק (אוכלוסיה עובדת טרם גיל הפרישה).
• רמות הביקוש ידועות.
• כל השחקנים והכללים ידועים.
• "משחק סכום אפס" – הגברת יצר התחרות וההישרדות בענף הביטוח הפנסיוני.
מעבר לאסטרטגיית אוקיאנוס כחול:
בניתוח מהיר ועל סמך המגמות האחרונות, ניתן לקבל את הרושם כי ענף הביטוח הפנסיוני הופך לאטרקטיבי פחות. חברות אשר ישכילו להפוך את הבעיות האלה מאיום להזדמנות – יוכלו לשמור על רווחיהן הגבוהים ואפילו לצמוח. בעצם עליהן לשנות תפיסה ולעבור לאסטרטגיית "אוקיאנוס כחול":
עם השנים חלק גדול מהאוכלוסייה צבר נכסים ויצר למעשה "הבטחת הכנסה" לתקופת הפנסיה, וזאת בנוסף לחיסכון הפנסיוני. עד כה, החברות (סוכנויות, מוסדיים, בנקים) לא השכילו להפריד אוכלוסיה זו לפלח שוק נפרד.
הרצון של אותו חלק מהאוכלוסייה להמשך רמת חיים גבוהה יוצר צורך חדש -> דבר אשר יוצר ביקוש חדש:
חברות אשר ישכילו לצאת מהשוק "המזוהם" בתחרות, או לפחות להוציא חלק מהפעילות שלהן, לטובת התמקדות בנתח השוק החדש שאותו תיארנו – יצליחו "לשרוד" את השנים הקרובות בהן פירמות רבות יפסידו כספים עקב הרפורמה בענף הביטוח הפנסיוני.
לחברות יתרון עצום בכך שיש להן כבר את רשת הלקוחות ואסור להן לאבד את הקשר הזה מרגע גיל הפרישה של הלקוח. כיום חברות לא נותנות פיתרון ייחודי לאוכלוסיה זו. בניית חטיבות שיתמקדו בפלח שוק זה (לא פיתרונות "על הדרך") תנצל את רשת הלקוחות הקיימת לטובת קידום וניצול של אותו "ביקוש חדש".
חברות אשר לא ישכילו לצאת במהרה אל עבר "האוקיינוס כחול" לא ייהנו מיתרון ראשוניות ולטווח הארוך יתבוססו ב "אוקיינוס אדום" רווי תחרות, מתח רווחים הולך ופוחת ובלי הזדמנות לצמיחה.
בהצלחה!
קראו עוד על:
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *