אופטימיזציה כבר עשית?

אין לך באמת ברירה, כי אם אתה לא שם אתה לא קיים, וזה לא סתם להיות שם, זה בעיקר לעשות הכל כדי להיות ב – TOP5, ואם לא, אז לפחות בעמוד הראשון. כי במציאות של היום אף אחד כבר לא מגיע לעמוד השני..
אין בידי יזם או יזמת, בעלים של עסק או חברה, את המותרות לא לעסוק ולפעול בזירת האינטרנט ובפלטפורמות החברתיות השונות, גם שמדובר בפעילות עסקית אשר בסיסה הוא אופלייני לגמרי (ללא נגיעה, לכאורה..בעולם ה – online). כמעט כל עסק מופיע בצורה כלשהי באחד מהדפים של הספר הענק הזה שנקרא – אינטרנט. הרי שהצורך באינטרנט הפך מזמן לבסיסי, כמעט כמו חשמל ומים. יש המתייחסים לרשת האינטרנט כאקו-סיסטם המהווה תשתית לכלכלה גלובלית לעסקים ולאנשים פרטיים. הרי שהאינטרנט הוא אוסף התכנים הגדול ביותר עלי אדמות והבסיס לתקשורת המחברת בין בני האדם, ללא קשר למיקומם הגיאוגרפי.
אז הנה קצת נתונים…כ-84% מהצרכנים בישראל משתמשים במחשב נייד קצת יותר מ-4.5 שעות ביום. יותר מ-90% משתמשים בסמארטפון כ-7.4 שעות ביום וכ-53% משתמשים בטאבלטים כשעתיים ביום. כך עולה ממדד החדשנות הגלובלי שפרסמה חברת מאסטרקארד העולמית. עוד עולה מהסקר כי 91% מהישראלים בטוחים שהשירותים הדיגיטליים יהיו בשימוש נרחב ובקשת רחבה יותר של תחומים וישפיעו על רוב האוכלוסייה. עובדות אלו הופכות את הקרב על תוצאות החיפוש בדפדפנים השונים לכזה של להיות להיות או לחדול, שם קוד למלחמה היומיומית הזו של עסקים להיות ממוקמים בראש תוצאות החיפוש באינטרנט הוא SEO.

אז מה זה SEO ומדוע חשוב לתכנון כבר בזמן כתיבת התוכנית העסקית.
SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) הנו אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש. טכניקת קידום עבור התאמת קוד ומבנה אתר אינטרנט או פלטפורמה חברתית לדרישות ולצורה בה מנועי החיפוש סורקים ומתעדפים את אתרי האינטרנט. SEO חולש על כלל הדפדפנים כמו מוזילה פיירפוקס, אינטרנט אקספלורר, ספארי ועוד, כשהעיקרי מבניהם הינו גוגל כרום עם אחוזי הגלישה הגבוהים ביותר.
אז אם חשבתם על סטארט-אפ, הקמת עסק או שהעסק קיים ואין ברשותכם תוכנית עסקית שכוללת תוכנית SEO המותאמת לאופי העסק ו/או המוצר שלכם, כדי שתחשבו על אחת כזו…
SEO אוגד בתוכו המון נושאים ותחומים שמצריכים רמות שונות של ידע בזירה האינטרנטית. חלק תוכלו ללמוד לעשות בעצמכם (מה שתלוי בידע, רקע ומיומנויות שברשותכם) אך לרוב, תדרשו למצוא איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם. כל אחד מהנושאים הבאים הינו תחום ב-SEO:

  • אופטימיזציה לקוד האתר
  • אופטימיזציה למבנה האתר
  • אופטימיזציה לכותרות (Head)
  • אופטימיזציה לתוכן האתר
  • אופטימיזציה לדפי נחיתה
  • אופטימיזציה למדיה עשירה
  • בניית קישורים
  • אופטימיזציה לקישורים ועוד..

הרשימה הנ"ל הינה חלק מהתחום הרחב הזה, כדי להמחיש כמה רחב התחום ישנם נושאים נוספים שמצריכים ידע, כמו: מהירות האתר, איכות השרת בו האתר מאוחסן, תוכן כפול, כיצד האתר נסרק בגוגל, האם יש לאתר כתובת אחת בלבד (עם או בלי www), הקפדה על HTTPS ועוד…

עולם קידום האתרים הוא עולם מסתורי ומרתק, ועם זאת, בקרב הציבור הרחב שוררת הנחה שגויה שמדובר בפעולות קלות ליישום ושחסמי הכניסה הנם נמוכים במיוחד. זאת הסיבה שקיים קושי להסביר לבעלי האתרים מדוע הם צריכים שירותי SEO מקצועיים. מצד שני, חלק גדול מהגורמים המנסים לקדם את האתר שלהם בעצמם או לבצע פעולות חלקיות לקידום האתר (SEO) לעיתים אף עלולים לגרום לנזקים הפיכים או בלתי הפיכים.
לצדם, פועלים בזירה העסקית לא מעט אנשי SEO, אשר חלקם אינם מקצועיים מספיק וחלק אחר, לא פחות מסוכן מזה…יוצרים תלות בלתי נסבלת בעבודתם והופכים להיות כמעט חלק בלתי נפרד מהעסק, גם מול אלו צריך לדעת איך לעבוד ומה להכניס בהסכם ההתקשרות..
כשמקימים סטארט אפ או עסק כלשהו תמיד צריכה להיות איזושהי "ראיה אינטרנטית" בשלב בתכנון וכתיבת התוכנית העסקית, ברור לגמרי כי ללא מתן חשיבות לפעילות ה – online הכוללת בין השאר קניית מדיה, עבודה ברשתות חברתיות, וכאמור עבודת קידום – SEO – תמהיל השיווק יהיה חסר וכנראה שלא ישיג את מטרתו.