להתעדכן, ללמוד, ליישם – מגזין תוכנית עסקית של חברת GONOGO

מדוע קשה לנו לומר לעצמנו NO-GO ואיך זה קשור לתוכנית עסקית?

בדיוק כפי שמטלת Go-NoGo מסייעת בעיכוב קוגניטיבי, כך גם התוכנית העסקית מסייעת בעיכוב אסטרטגי המאפשר לנו לקבל החלטות מודעות ורציונאליות אל מול העתיד שטומן בתוכו אי-ודאות. אז בפעם הבאה שאתם מרגישים את הצורך ללכת "אול-אין" עם המיזם, עדיף שתיקחו לפני צעד אחד אחורה, ותשאלו את עצמכם האם אתם מבינים לגמרי מול מה אתם עומדים.

על סטארטפים, תוכנית פיננסית ומה שבינהם

תוכנית פיננסית (כלכלית) היא אחת מאבני הדרך המרכזיות בתהליך כתיבת תכנית עסקית למיזם חדש או לעסק קיים. התוכנית הכלכלית מאגדת לתוכה את כל המידע האסטרטגי, שיווקי וכלכלי הקיים ברשותנו ומהווה מאין 'מפת דרכים' ייחודית ומותאמת בדיוק לפעילות החברה לה נבנתה.  מטרת התכנית הפיננסית היא לסייע למקבלי ההחלטות בחברה לקבל החלטות מבוססות מידע הנתמכות בהגיון כלכלי אשר יביא לצמיחת מחזורי החברה ורווחיותה בטווח הקצר והארוך.

על הקשר בין התנהגות מדבקת, תוכנית עסקית וסיכוייך להפוך למליונר/ית

מעבר לרעיון הבסיסי של בניית תקציב, במסגרת הכנת תוכנית עסקית, כזה המאפשר ניהול נכון של ההכנסות וההוצאות של העסק, עולה שאלה קריטית נוספת שלא תמיד נותנים עליה את הדעת, האם להציג לעובדים ולהנהלה תקציב זהה או שונה?

לחזור לבסיס

השנה האחרונה לימדה אותנו שהבלתי צפוי הוא לגמרי צפוי ולכן עלינו לקחת אותו בחשבון כשאנו בונים תוכנית עסקית

אוספים את השברים

בעולמות הCBT בפסיכולוגיה, אחת השיטות להתמודדות עם חוסר וודאות ומצב רוח ירוד נקראת 'הפעלה התנהגותית'. טכניקה זו מציעה להמשיך לקיים את השגרה שלנו, כל אחד באופן שמתאפשר לו, ולדבוק בה גם אם אנחנו מעדיפים לשקוע לחדשות או להימנע מעשייה. כשאנו לא יודעים מה צופן העתיד, הצבת יעדים ברי השגה, התארגנות ומפגש עם אנשים הם מרוממי רוח, מרגיעים ונותני משמעות.

חשבון נפש עסקי כבר עשית?

תוכנית עסקית פנימית תסייע לכם בניתוח המצב הקיים, תזהה מה היתרונות היחסיים של העסק ואם אין כאלה תייצר כאלה ותגבש אסטרטגיה עסקית רב שנתית לשנים הבאות אשר תייצר תזרים מזומנים לאורך זמן.

בקשנו מה ChatGPT לכתוב לנו תוכנית עסקית, זה מה שקיבלנו.

הכנת תוכנית עסקית איננה עניין טכני, היא משלבת בין מספר תחומים, "קשים" (מספרים) ו"רכים" (בני אדם), היא חייבת לקחת בחשבון מגמות מתחת לרדאר, היא חייבת לשלב טקטיקה נכונה לצד אסטרטגיה, היא מצריכה היכרות עמוקה, עם הזירה העסקית, עם הגורמים הפועלים בה, היכרות תרבותית ובין אישית

באיזה קצב רצה התוכנית העסקית שלך?

אחת המטרות העיקריות בכתיבת תוכנית עסקית, חוץ מלעשות סדר ולהבין איך יראה המיזם שלכם והאם יש לו היתכנות עסקית, היא גיוס השקעה.
שאלת ה Time To Market הינה קריטית מאד לעניין גובה ההשקעה ומשפיעה רבות על תזרים המזומנים שהמיזם ייצר בשנות פעילותיו הראשונות.

התוכנית העסקית שלך לא טובה

איך מתמודדים עם כמה מהתנגדויות הלא מבוססות שנאמרות ע"י אלו שרק רוצים לסמן וי אחד גדול על הפגישה איתך ומצאו אשמה מרכזית בתוכנית העסקית שלך.

כן, אבל למה עכשיו?

זה נכון, תוכנית עסקית איננה מדע מדויק, את זה כבר אמרנו לא מעט פעמים, אבל היא מאפשרת לבעל העסק להבין מה הם אותם פרמטרים ותנאים אשר יאפשרו לו להמשיך להתקיים, כמה כסף הוא יכול למשוך בשוטף ומה איתנותו הפיננסית. זה די מדהים, אבל חלק מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים במדינת ישראל אינם יודעים לומר כמה הם הרוויחו שנה קודמת וכמה הם מרוויחים היום.

שובו של המודל העסקי. חזרתה של התוכנית העסקית.

תוכניות עסקיות אשר לא יהיו על הקרקע, תוכניות פנטזיונריות, תלושות מהמציאות, יעמידו את פני היזמים בפני משימה בלתי אפשרית – לגייס כסף ולעמוד ביעדים שבתוכנית. "המאבק" אשר הוא חלק מחייו של כותב התוכנית העסקית מול היזם, לגבות את תוצאות התוכנית העסקית ב DATA שניתן להסביר, בניתוחי רגישות למשתנים קריטיים בתוכנית מקבל משמעות גדולה בהרבה.

סוגיית קביעת מחיר המכירה בתוכנית העסקית

אחד הנושאים המורכבים ביותר בתהליך כתיבת התוכנית עסקית הוא נושא התמחור. הרי המחיר משפיע באופן ישיר על הביקוש. בשיעורי מיקרו מלמדים כל סטודנט לכלכלה שנה א' כי כאשר המחיר יורד הביקוש גדל ולהפך, האמנם? ואם כן בכמה בדיוק.

תוכנית עסקית כבסיס להסכם מייסדים

אז יצאתם לדרך עסקית חדשה, כתבתם תוכנית עסקית, אבל כבר במהלך כתיבתה הרגשתם שצריך לסגור כמה "פינות" לא סגורות ביניכם. מחלוקות שונות נתגלו באופן בו אתם רואים את המוצר, את השוק ובעיקר סביב הגדרת התפקיד שלכם.

שנת 2021 – רבעון אחרון בפתח – איך נראית התוכנית העסקית שלך?

אנחנו בפתחו של הרבעון האחרון של השנה המאתגרת ויוצאת הדופן הזו, שנה בה חלק גדול מהתוכניות שעשית, לא התממשו בדיוק כמו שרצית…
אז מה עכשיו? מה כן ניתן לעשות על מנת לחזור ליעדים שבתוכנית העסקית שלך בכל הכוח ולפצות על התקופה האבודה הזו?

איפה הכסף?

פעם הבאה שרו״ח שלכם אומר לכם שהרווחתם בשנת המס האחרונה חצי מיליון שח, על מחזור של 10 מיליון ש״ח תבקשו להתעמק בתזרים המזומנים שלכם ולטפל בפער בין הרווח מפעילות שוטפת לבין תזרים המוזמנים הנקי.

תוכנית עסקית כבסיס להערכת שווי חברה

על שני הצדדים לבחון היטב את הנחות התוכנית העסקית שתהווה כאמור בסיס להערכת השווי ולדון עניינית בהתכנות העסקית של תחזית זו. שני הצדדים, במיוחד זה של הקונה, יבצעו ניתוחי רגישות למשתנים קריטיים בתוכנית ויציגו בסופו של דבר תסריט ריאלי, תסריט אופטימי ותסריט פאסימי.

הדרך השלישית למימון המיזם הטכנולגי שלכם

רבים אינם מודעים לקיומה של אופציית המענקים הממשלתיים שסייעה לחברות רבות לצלוח את שלבי הפיתוח הראשוניים. אנו ממליצים לקחת בחשבון את המענקים הללו כאשר מתחילים בתהליך של גיוס כספים למימון הרעיונות שאולי יום אחד ישנו את עולמנו.

תוכנית עסקית עבור מסלול משרד הכלכלה

תוכנית עסקית הנכתבת למטרת קבלת מענק שונה בתוכנה ובמבנה שלה מתוכנית עסקית למטרת גיוס הון ממשקיעים פרטיים, תמורת מניות. וכפי שכבר כתבנו בעבר, תוכנית עסקית טובה נכתבת בכפוף למטרות אשר לשמן היא נכתבה.

תוכנית עסקית למיזם eCommerce בימי קורונה

מה לא נאמר על שנת 2020 ואתגריה…השנה שהביאה עמה את נגיף הקורונה לכל העולם, שיבשה את אורחות החיים, המסחר והכלכלה של כולנו, ולצד זאת יצרה מציאויות חדשות שיש להתאים אליהן, ואף הזדמנויות יזמיות ועסקיות.

עסק עם מחלות רקע – בדקו עד כמה אתם בסיכון ואיך תוכנית עסקית תסייע לכם

תהליך כתיבת תוכנית עסקית לעסק כמוהו כתהליך בדיקה רפואית כללית שכולנו עוברים מעת לעת, בסופה נשלח המטופל לרופאים מומחים בהתאם לממצאים השונים; רופא מתמחה במימון ובאשראי, רופא מתמחה בשיווק ב–online וב-offline, בתפעול, בכוח אדם ועוד.

איך כותבים תוכנית עסקית למותג שממציא מחדש את חווית הצריכה הנשית?

אז למה אנחנו חושבים ששווה להתעכב על המיזם הזה ושיש מה ללמוד ממנו? הרי Miss Weed לא המציאה את הגלגל. לא מדובר במוצרים או פתרונות חדשניים במהותם או באיזו יכולת טכנולוגית פורצת דרך. אז מה כן כל כך מעניין ב-Miss Weed? למה אנחנו מאמינים שלמותג יש פוטנציאל אמיתי להפוך לדבר הבא?

תוכנית עסקית 2020 בצל השפעות הקורונה

אצל רבות מהחברות להן אנחנו כותבים תוכנית עסקית הצלחנו להפוך את התמונה בחודשים האחרונים, כך שעל אף ירידה במחזורים עקב הקיפאון הכללי במשק נשמרה היציבות, ולעיתים אף נראה שיפור ברווחיות. כן, כן, שיפור… איך עושים את זה? מתייעלים. אבל באחריות.

אז איך ממשיכים? תוכנית עסקית – עכשיו יותר מתמיד.

אז עכשיו יותר מתמיד, זה בדיוק הזמן לעדכן את התוכנית העסקית שלכם לשנת 2020 אל תוך שנת 2021. ברור לגמרי שהתאמות למציאות החדשה חייבות להתבצע בעקבות השינויים בסביבה העסקית. אז איך מתחילים?

5 צעדים עסקיים מידיים להתמודדות עם השפעות מגפת הקורונה

אז עכשיו יותר מתמיד, זה בדיוק הזמן לעדכן את התוכנית העסקית שלכם לשנת 2020 אל תוך שנת 2021. ברור לגמרי שהתאמות למציאות החדשה חייבות להתבצע בעקבות השינויים בסביבה העסקית. אז איך מתחילים?

גיוס השקעה באמצעות תוכנית עסקית לפעילות חדשה בעסק קיים

אנו סבורים כי במידה ולפעילות החדשה יש קשר מהותי לפעילות המסורתית, ברמת עולם התוכן, מתחרים, אסטרטגיה עסקית, אז יהיה נכון לגייס עבור הפעילות המאוחדת. אם הפעילות החדשה אינה קשורה בשום צורה לפעילות המסורתית ושתי אלו לא חולקות תוכנית עסקית משותפת לשנים הבאות, הגיוס כמקשה אחת יהיה למראית עין בלבד, וזה אמנם יגדיל את הסיכוי לגיוס, אבל יכול ליצור בעתיד מורכבויות מיותרות.

כתיבת תוכנית עסקית למיזם טכנולוגי בתחום ה – Fin-tech

כותבים תוכנית עסקית למיזם בתחום ה – fin-tech ? הכנו לכם מספר המלצות לדרך

תוכנית עסקית לחברת סטארט-אפ

לתוכנית עסקית לחברת סטארט אפ ישנן שתי מטרות עיקריות; הראשונה – להתוות דרך ברורה לסטארט אפ שזה עתה הוקם. השנייה – לסייע ליזמים להציג המיזם הטכנולגי למשקיעים פוטנציאלים, קרנות הון סיכון וגורמי מימון אחרים. שתי מטרות אלו נפגשות מן הסתם, אך לעתים תוכנית עסקית הנכתבת לצרכים פנימיים, נראית קצת אחרת מזו הנכתבת למטרת גיוס השקעה.

על הקשר בין תהליך כתיבת תוכנית עסקית לתהליך פיתוח מוצר

תהליך כתיבת תכנית העסקית ותהליך פיתוח מוצר חולקים קווי דמיון רבים ושניהם מסייעים ליזם להוציא רעיון אל הפועל.

מהו באמת הקופון שחנויות אפליקציות גוזרות על המפתחים?

בניית תכנית עסקית לאפליקציה בתחום המובייל כרוכה במספר סוגיות חשובות, כאשר אחת המרכזיות היא חיזוי נכון של הוצאות בגין הפצה המונית.

איך מתמחרים נכון במסגרת הכנת תוכנית עסקית

יש מוצר, יש שירות, ועכשיו אנחנו רוצים לשווק ולמכור אותו. אחת הסוגיות השיווקיות החשובות, בזמן כתיבת התוכנית העסקית, שלעיתים נוטים להקל בה ראש ומסכמים את התשובה אליה ב"בכמה שיותר", היא באיזה אופן נתמחר את המוצר.

מה לארכימדס ולתכנית העסקית שלך?

תכנית עסקית מלאה ומקיפה, כזו שבנויה היטב ותפורה בדיוק לפי העסק או המיזם, כוללת חקר שוק וחקר מתחרים, אפיון טרנדים ומגמות בשוק, וכן כוללת תהליך אסטרטגי המכיל ניתוח חוזקות, ניתוח הצעת ערך ייחודית, ואפיון גורמי מפתח להצלחה.

תוכנית עסקית לצורך קבלת אשרת E2

כדי לעשות זאת יש לגבש תכנית עסקית מקצועית ומותאמת, שתלווה משלב המעבר ועד שלב החדירה לשוק. התכנית העסקית מספקת לחברה ניתוח מעמיק של הסביבה העסקית בארה"ב, התאמת המוצר/שירות לשוק, בודקת היתכנות מסודרת טרם ביצוע המעבר, מצמצמת ומגדירה סיכונים, קובעת יסודות מוצקים לתכנון ארוך טווח וקובעת התנהלות עסקית מבוקרת.

פסח 2019, ביעור חמץ

בשלב שני, נדרש תכנון עתידי ויצירת תקציב עבודה מפורט שתוקף כל זווית מהותית בעסק – תכנית עסקית מסודרת . אנחנו מציבים, ביחד עם הנהלת העסק, יעדים לשיווק, גיוס לקוחות, התרחבות וגיוון בפעילות העסקית. בהתאם נגזרים יעדי הכנסות, תקצוב כח אדם, תקצוב הוצאות שונות, וכמובן צפי לדו"חות כספיים עתידיים.

צופים בך? זה דווקא לא רע..

גם אם השקעתם בטכנולוגיות מתקדמות, במוצר מהפכני, בעיצוב מקורי, בתכנון אסטרטגי מעולה, וגם אם יצרתם תכנית עסקית מקצועית ואיכותית מאין כמוה, הכרחי לחבר את כל אלה לשטח, לעובדים.

מודלים עסקיים בעולם הדיגיטלי

מודל עסקי הוא האופן שבו משאבי העסק מתרגמים לערך, אשר בתורו מתרגם להכנסות.
פעם, זה היה עולם מאוד פשוט.

אז מה הסיבה האמיתית לנטישת הלקוחות שלכם, רמז, לא מה שחשבתם..

בהתאם ליעדי התכנית העסקית יקבעו למשל תקני כח אדם ותקציבי שיווק ומכירות, אבל לא רק אלא גם תקציבי ותקני תפעול, שירות, השקעות במחקר ופיתוח

בין תכנון לדינמיות, או מה עושים כשלא יודעים מה לעשות

תכנית עסקית היא all about תכנון, חשיבה מוקדמת, הנחת קווים מנחים וירידה לפרטים לפיהם. רק כך בעת מימוש המיזם בפועל נדע בדיוק מה לעשות, איך, כמה, מתי, ובעיקר למה. למה, כלומר, מה תכלית העשייה בכל שלב בדרך, במונחים של מה היעד הבא שאנחנו מנסים לכבוש, אסטרטגי או טקטי.

אופטימיזציה כבר עשית?

הצורך באינטרנט הפך מזמן לעובדה קיימת, כמעט כמו חשמל ומים. יש שיקראו לאינטרנט אקו-סיסטם שמהווה תשתית לכלכלה גלובלית לעסקים ולאנשים פרטיים.

איך נראית התכנית העסקית של ענף הכדורגל לשנים הבאות

כל אוהד כדורגל בעולם יודע דבר או שניים על השמרנות שאפיינה את הענף במשך רוב שנותיו. הכדורגל זה כמו החבר הזה שסירב להחליף את הנוקיה 3310 לסמארטפון, או זה שסירב לפתוח פייסבוק עד 2017. כזה הוא הכדורגל, לפחות כזה היה; שמרן, מסרב לקבל חידושים אבל "נגרר" אליהם בגלל הקדמה.

יום האישה היוזמת

נשים באופן סטראוטיפי מתאפיינות בגמישות מחשבתית רבה יותר, באינטואיציה ואינטליגנציה בינ-אישית גבוהות, ביכולת מולטי-טאסקינג מפותחת ובהתמודדות גם עם הפרטים וגם עם התמונה הגדולה שהם יוצרים.

על הקשר בין רופא המשפחה שלך לתכנית עסקית פנימית

בין אם אתם מעוניינים להצמיח ולחזק עסק קיים או להוציא לפועל מיזם חדש, בין אם אתם מחפשים לגייס הון לטובת מטרות אלה או דווקא לרכז מאמצים בניהול פנימי מוצלח יותר, תכנית עסקית היא הפתרון הנכון עבורכם.

תקציב לשנת 2019 במסגרת תכנית עסקית רב שנתית

תקציב עבודה הוא כלי משלים לבניית תכנית עסקית: בעוד תכנית עסקית מטרתה להוות מפת דרכים אסטרטגית ופיננסית לעסק והיא פורטת את מטרות העסק ואת הכלים המרכזיים להשגתן בשנים הקרובות, תקציב עבודה כשמו כן הוא – מתקצב את מרכיבי הפעילות השונים של העסק. בכך למעשה התקציב מהווה האמצעי האופרטיבי למימוש התכנית העסקית לשנה הקרובה.

לתקשר עם קהל היעד שלך

בעת הכנה או קריאת תכנית עסקית, רבים נוטים להתמקד בהיבטים הקשיחים יותר שלה, כלומר כל הכרוך בפן הפיננסי שכן הוא מגובה במספרים ברורים, שחור על גבי לבן, מהם קל להבין את "השורה התחתונה", לגזור מסקנות ולחוש ש"הבנו" את העסק. גישה זו היא לרוב מוטעית וחסרה.

לנצח את הנוחות שבדחיינות בעזרת תוכנית עסקית מפורטת

תכנית עסקית מתוכננת היטב קובעת אבני דרך ברורות לביצוע שלבים מהותיים במיזם או בעסק, ולא מאפשרת את הנוחות שבדחיינות. פירוט ואפיון השלבים תורם לא רק כדי לדעת מה צריך לעשות, אלא גם מתי יש לעשותו.

פסיכולוגיה ותוכנית עסקית – קבלת החלטות ושיקולי עלות תועלת

בתור יזמים או בעלי עסקים, חשוב להיות ערים לכך על מנת שנשרת את טובת העסק ולא בטעות את טובתנו הרגשית, ועל חשבון ההצלחה העסקית. זו בדיוק ערכה של תכנית עסקית טובה

יום העצמאית

גם היום, בשנת 2017, עדין נראים פערי שכר בין גברים ונשים, אפילו בתוך אותו תחום מקצועי. מטריד מכך הוא, שלא רק ששכירות משתכרות פחות משכירים, אלא גם שבעוד עצמאיים מרוויחים יותר משכירים (12,500 לעומת 11,000 בהתאמה), עצמאיות משתכרות דווקא פחות מנשים שכירות (6,900 לעומת 7,500 בהתאמה).

9 כללים חשובים בכתיבת תוכנית עסקית לגיוס משקיעים

כתיבת תוכנית עסקית לחברת סטארט אפ (הזנק) הפכה בשנים האחרונות לתנאי הכרחי להצלחה במשימת גיוס ההשקעה הכל-כך מורכבת.

מה יותר קל לספור, מנות או הורדות?

תהליך כתיבת תכנית עסקית לאפליקציה ותהליך לכתיבת תכנית עסקית למסעדה הינם שני תהליכים שונים במהותם גם אם בשני המקרים מטרת הכתיבה היא אותה מטרה– בחינת גובה השקעה ובדיקת תקופת ההחזר על ההשקעה.
אז הנה כמה הבדלים בין תוכנית עסקית למסעדה לתוכנית עסקית לאפליקציה;

קרנות הון סיכון – מדריך מקוצר ליזם המתחיל

רוצים לגייס השקעה, מתלבטים האם לפנות לקרן הון סיכון? אז מה הקרנות מחפשות, מהו הערך המוסף שהן נותנות ליזם ומה על היזם לבדוק לפני שהוא פונה אליהן בכלל. קרן הון סיכון – מה זה בדיוק? קרנות הון סיכון הינן קרנות השקעה פרטיות אשר מגייסות בעצמן כספים ממשקיעים מוסדיים או משקיעים פרטיים. כ- 30% מההשקעות במיזמים […]

מדען ראשי: מסלולי סיוע ליזמים וחברות

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מדען ראשי: מסלולי סיוע ליזמים וחברות מדען ראשי: מסלולי סיוע ליזמים וחברות   אחת הבעיות המרכזיות בה נתקלים יזמים וחברות הינה הקושי בהשגת מימון ראשוני. מרבית היזמים והחברות מתחום הטכנולוגיה פונים לאנג'לים ו/ או לקרנות הון סיכון ואולם גם המדען הראשי במשרד […]

מורה נבוכים לקריאת דוחות כספיים בתוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מורה נבוכים לקריאת דוחות כספיים בתוכנית עסקית מורה נבוכים לקריאת דוחות כספיים בתוכנית עסקית פרק התחזית הכלכלית בתוכנית העסקית הינו מהפרקים החשובים ביותר הן עבור היזם/ החברה והן עבור בעלי מניות ו / או משקיעים פוטנציאלים, הפרק מכמת את הפעילות העסקית […]

הכנת תוכנית עסקית למסעדה

תכננו מראש וייצרו תוכנית עסקית מקצועית למסעדה שלכם ..ושימו לב לכסף, לא רק לאוכל פתיחה וניהול עסק בתחום המסעדנות – תכנון נכון ותוכנית עסקית מקצועית תוכנית עסקית למסעדה וניהול נכון של העסק פתיחת עסק חדש וניהולו השוטף נושאת בחובה סיכוי להצלחה, סיפוק עצמי והתעשרות לצד אי וודאות והאפשרות להפסד כספי. על מנת למקסם את סיכויי […]

מה עושה תוכנית עסקית להצלחה

תוכנית עסקית טובה תהיה כזאת המתאימה עצמה לנסיבות כתיבתה מה עושה תוכנית עסקית להצלחה   מה עושה תוכנית עסקית להצלחה ואיך מגיעים אליה – בזמן.   מה עושה תוכנית עסקית אחת לטובה מהאחרת. האם קיימת רק דרך נכונה אחת לכתוב תוכנית עסקית. אילו חלקים חשובים יותר ואילו פחות. על מה חשוב לשים דגש. באיזה חלק […]

5 טעויות שכדאי למנוע בפתיחת מסעדה

פתיחת מסעדה דומה להרכבת פזל בדיוק כמו זה שמרכיבים כאשר נגשים למלאכת כתיבת התוכנית העסקית תוכנית עסקית למסעדה פתיחת מסעדה דומה להרכבת פזל בדיוק כמו זה שמרכיבים כאשר נגשים למלאכת כתיבת התוכנית העסקית – יש הרבה אלמנטים שצריך להרכיב ביחד כדי להשלים את התמונה.  נדרש תכנון, זמן, סבלנות, חוכמה לראות את התמונה הגדולה וגם את […]

בניית תוכנית עסקית פנימית

הכירו את התוכנית העסקית הפנימית = תוכנית עבודה שנתית לפעילות עסקית קיימת חשיבותה של תכנית עסקית פנימית להביט פנימה – תוכנית עסקית פנימית רובנו נוטים לחשוב כי תוכנית עסקית נדרשת רק בשני מקרים: האחד, לצורך גיוס הון והצגה בפני משקיעים והשני, בעת הקמת פעילות חדשה לצורך בחינת היתכנות עסקית ולהבין מהי ההשקעה הנדרשת.   אז […]

כתיבת תוכנית עסקית לעסק בזכיינות

קיימים שני סוגי זיכיונות עיקריים: זכיינות חלקית או זכיינות מלאה תוכנית עסקית לזכיין כתיבת תוכנית עסקית לעסק בתחום הזכיינות זכיינות היא שיטת מסחר לפיה רשת מסוימת, דהיינו חברה מזכה, מאפשרת לאדם פרטי או לחברה אחרת, תמורת תשלום, להשתמש במותג שבבעלותה ולעשות שימוש ברעיון של הרשת  ובמוניטין שצברה, למכירת מוצרים ושירותים. במקרים מסוימים, הסכם זכיינות מלווה בסיוע בהקמת הסניף, […]

כתיבת תוכנית עסקית לאפליקצייה

יותר ויותר יזמים פונים בשנים האחרונות לפיתוח אפליקציות 5 נקודות שכדאי ויופיעו בתוכנית עסקית לאפליקצייה תוכנית עסקית לאפליקצייה יותר ויותר יזמים פונים בשנים האחרונות לפיתוח אפליקציות. הסיבות מגוונות: הכסף הגדול והאקזיט הפוטנציאלי מהיר, הנגישות והפשטות (היחסית) שבפיתוח והקמה של אפליקציה, הטרנדים המתחלפים המעניקים ליזמים הזדמנויות חדשות ואולי גם היכולת להיות מעורב ולפתח אפליקציה מבלי להבין […]

11 טיפים לכתיבת תוכנית עסקית באנגלית

מלאי: באנגלית אמריקנית – Inventory, באנגלית בריטית – Stock הכנת תוכנית עסקית באנגלית במהלך הפגישה הראשונה עם לקוחותינו אנו שואלים: מי צפוי לקרוא את התכנית העסקית והיכן אתם צופים כי המיזם שלכם יפעל? במקרה ומדובר במשקיעים בינלאומיים, או שהמיזם צפוי לפעול בשווקי חו"ל השונים: ארה"ב, אירופה, אסיה, וכו', אנו ממליצים לכתוב תוכנית עסקית בשפה האנגלית. […]

מה התכנית העסקית של טוויטר (שאלה טובה..) ?

בחירת המודל העסקי הנכון לאפליקציה מהווה אבן דרך חשובה בבניית התוכנית העסקית תכנית עסקית לאפליקציה אז מי מרוויחה יותר, פייסבוק או טוויטר? במה שונה המודל העסקי של לינקדין מיתר הרשתות החברתיות? מיליונים רבים ברחבי העולם משתמשים באפליקציות כמו Facebook, Instagram ו-Twitter. אצל חלקנו זה הפך לסוג של התמכרות…אך האם שאלתם עצמכם כיצד האפליקציות הללו מייצרות […]

על רישום פטנט, תכנית עסקית ומה שבינהם

על כותב התכנית העסקית לבחון כיצד החדשנות מגדילה את ערכו הנתפס של המוצר מה הקשר בין רישום פטנט לכתיבת תכנית עסקית שיתוף הפעולה בין חברת GONOGO לעורכי הדין המתמחים בתחום הקניין הרוחני בארץ ובעולם נמשך כבר למעלה מ – 15 שנה, במסגרתו, נהנים שני הצדדים  מהפריה הדדית לטובת לקוחותינו המשותפים. השאלה הנשאלת רבות על ידי לקוחותינו […]

פוקימון

האפליקציה הויראלית ביותר בהיסטוריה הקצרה של הסמארטפון האפליקציה הויראלית ביותר בהיסטוריה הקצרה של הסמרטפון למקרה ושהיתם במאדים בשבוע האחרון או במקרה ולא התעדכנתם בחדשות, ישנה אפליקציה חדשה הכובשת בסערה את חנויות האפליקציות של אפל וגוגל. האפליקציה היא לא אחרת מאשר Pokemon Go, בה המטרה היא לאסוף פוקימונים (מיני יצורים דמיוניים מסדרת הטלוויזיה היפנית המצליחה), לכבוש […]

פיתוח – 3 ימים. הורדות – יותר ממיליון. תקציבי שיווק – 0.

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תכנית עסקית לאפליקציה אז כן, לפעמים בנוסף לתוכנית עסקית טובה, צריך גם קצת אינטואיציה ובעיקר הרבה מאד מזל… בחנות האפליקציות של Google תפס את עינינו לאחרונה משחק שגרסתו הראשונה פותחה במהלך שלושה ימים בלבד. במשחק הזה אין קרבות המוניים. אין גם […]

עולמות שונים תוכניות עסקיות שונות

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. עולמות שונים תוכניות עסקיות שונות עד לא מזמן ההחלטה על פתיחת עסק חדש חייבה הון עצמי לא מבוטל. פריחתה של רשת האינטרנט מאפשרת כמעט לכל אחד לפתוח עסק משלו, ברוב המקרים, בהשקעה מינימאלית ותוך צמצום עלויות. עם זאת, חוסר ידע בתחום, […]

עשרת המכות לאחר כתיבת תוכנית עסקית

לא מספיק לכתוב תוכנית עסקית טובה. על מנת שזו תשיג את המטרה עשרת המכות לאחר כתיבת תוכנית עסקית לא מספיק לכתוב תוכנית עסקית טובה. על מנת שזו תשיג את המטרה – גיוס הון, חשוב לתכנן מה עושים ביום שאחרי ואיך בדיוק פועלים שלב אחר שלב. יזמים רבים המסיימים אצלנו תהליך אינטנסיבי מאד הכולל הכנת תוכנית […]

עשרה טיפים בדרך להצלחה של תוכנית עסקית

התעלמות מאחד התחומים יכולה להביא לכתיבת תכנית מוטעית עשרה טיפים בדרך להצלחה של תוכנית עסקית "10 טיפים" בדרך להצלחה של תוכנית עסקית   על מנת לכתוב תוכנית עסקית אפקטיבית, דרושה הבנה עמוקה המשלבת בין מספר תחומים; כלכלה, משאבי אנוש, שווקים, טכנולוגיות ומערכות עבודה מורכבות, תוך ראייה אסטרטגית רחבה והבנה במהלכים טקטיים. התעלמות מאחד התחומים יכולה […]

מדוע תכנית עסקית היא כה חיונית ומדוע מסוכן לוותר על הכנתה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חיוניותה של תכנית עסקית ניוזלטר זה, יזכיר, לאלו מבינכים ששכחו, מדוע תוכנית עסקית היא כה חיונית ומדוע מסוכן לוותר על הכנתה. עבור עסקים חדשים, התוכנית העסקית מגדירה את הצורך במוצר ו/או בשירות, העומדים בבסיס היוזמה העסקית, מציגה את המבנה התומך בפעילות […]

תכנית עסקית ככלי לאיתור היתרון היחסי של העסק

החיים קצרים מדי כדי למכור מוצרים שאתה לא מאמין בהם תכנית עסקית ככלי לאיתור היתרון היחסי של העסק הסופר ואיש העסקים פטריק דיקסון אמר פעם: "החיים קצרים מדי כדי למכור מוצרים שאתה לא מאמין בהם". עסק המספק מוצר או שירות ואינו מאמין שיש לו יתרון מהותי ביחס למתחריו צפוי על פי רוב להתקשות בהשגת מטרותיו. […]

על פתיחת מסעדה, עיצוב התפריט ותכנית עסקית מקצועית

אוכל ועיצוב הם שילוב מנצח זהות גרפית של המסעדה  אוכל ועיצוב הם שילוב מנצח ובדיוק בזה יעסוק ניוזלטר החודש. לצורך המשימה המורכבת… 🙂 אנחנו שמחים לארח את המעצבת שלנו טליה ברגר ספיבק. טליה מלווה אותנו כבר כמה שנים והיא זו שאחראית בין השאר על הדוורים המעוצבים שאתם מקבלים מאתנו בחגים.  לטליה ניסיון עשיר ואהבה אמתית […]

תוכנית עסקית ואינטואיציה אישית

אחד מכל 8 עסקים נמצא בסכנת סגירה מידית האם לסמוך יותר על תוכנית עסקית או על תחושת בטן אחד מכל 8 עסקים נמצא בסכנת סגירה מידית. כ-90% מהאפליקציות מוסרות ממכשירי הסלולר תוך חודש ממועד הורדתן. כשליש מהמסעדות נסגרות כבר בשנה הראשונה לפעילותן.  העולם העסקי הפך בעשורים האחרונים למורכב ורווי מתחרים מתמיד, כך שסיכויי ההצלחה של […]

תוכנית עסקית לפעילות מעבר לים

קחו בחשבון את עלויות ההובלה, הנפקת האישורים והשחרור ממכס קטן לך פה? זו העת לצאת מעבר לים אז החלטת שאת הולכת על זה ולא סתם ברמה הלוקאלית את רוצה לעשות את זה ברמה הגלובאלית, כי ישראל כבר קטנה עלייך.. בדקת את השוק, הבנת מי נגד מי וגיבשת הכול בתוכנית עסקית מקצועית שתתווה לך דרך ותגדיר […]

מחשבה יצירתית בדרך לתכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. איך מתרגמים רעיון יצירתי לתוכנית עסקית קרה לכם שאמרתם "איך לא חשבתי על זה קודם" כששמעתם שמישהו אחר הקדים אתכם רק בקצת? רבים מאתנו חושבים לא מעט על "הדבר הבא" שיבוא ויכבוש את השוק, אך מעטים מגיעים לרעיונות מקוריים וישימים ועוד […]

על מעצבי מוצרים, כותבי תכנית עסקיות ומה שביניהם

ברור כי תהליך כתיבת תכנית עסקית מעלה סוגיות הנוגעות לעיצוב המוצר ולהיפך על הקשר בין עיצוב מוצר להכנת תוכנית עסקית אז אתם דווקא חזקים בעולם האמיתי, הכנת תכנית עסקית אפליקציה זה פחות בשבילכם, לכם יש מוצר שאפשר להרגיש אולי אפילו להריח, כזה שיכול אפילו להישבר אם הוא בטעות נופל.. הרעיון בראש ועכשיו רק צריך למצוא […]

כשהעסק המשפחתי יושב אתכם לשולחן החג

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית לעסק משפחתי עסק משפחתי הוא עניין מורכב ומאתגר. הוא משלב מושגים המגיעים מעולמות תוכן שונים: "משפחה" ו"עסקים" וככזה, הוא מצריך התייחסות מיוחדת ודרך התנהלות שונה, בכל הנוגע לנושאי הליבה העומדים בבסיסו של כל עסק "רגיל". על מגוון המאפיינים הניהוליים, […]

תוכנית עסקית לעצמאות שלך

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תכנית עסקית מסודרת בדרך לעצמאות תוכנית עסקית לעצמאות שלך פסח ויום העצמאות מאחורינו שבועות לפנינו. חגים אלו, העוסקים במהותם בחירות, נותנים לנו השראה להרהר גם בסיפורי השיעבוד או החירות האישיים שלנו, ולהחיל אותם על התחומים השונים בחיינו. באילו תחומים בחייכם הייתם […]

על מונדיאל, כסף, תפוקה בעבודה ומכירת ציוד ברביקיו…

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הערכות כלכליות מונדיאל על מונדיאל, כסף, תפוקה בעבודה ומכירת ציוד ברביקיו…   כאשר הפסל האיטלקי, סילביו גאזניגה עיצב את הגביע הנוכחי בשנת 1971 (אחרי המונדיאל במקסיקו, בו השתתפה ישראל בפעם היחידה) שוויו של הפסלון הוערך בכ-50,000 דולר. כיום, 43 שנים מאוחר […]

כיפת הברזל העסקית שלך

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תחזית תזרים מזומנים על סמך תוכנית עסקית ימים לא פשוטים עוברים על כולנו, לתחושת המועקה מתלווה אצל רבים מלקוחותינו פגיעה בפעילות העסקית אשר עלולה להשליך על איתנותו הפיננסיות של העסק לטווח הקצר ולטווח הארוך. חשיבות ניהול תזרים המזומנים גדלה משמעותית דווקא […]

הורדת יותר מ -57 או פחות?

בסיס משתמשי האפליקציות ממשיך לצמוח בעקביות ויוצר עבור יזמים ומפתחים הזדמנויות עסקיות שלא היו קיימות בעבר. תוכנית עסקית לאפליקצייה הסמארטפונים ממשיכים לחדור אל חיינו, כאשר מספר גובר ועולה של אנשים מחזיק לפחות בסמארטפון אחד. עיקר השינוי, יש לציין, מגיע משווקים מתפתחים דוגמת הודו וסין, שם קצב החדירה הוא מהיר והאוכלוסיה היא ענקית. הסמארטפונים הביאו לעולם […]

שגרה זה טוב או רע?

תקופת החזרה לשגרה אחרי חודש מחוץ לה מלווה באווירה של עסקים ובאנרגיות גבוהות תוכנית עסקית לחזרה לשגרה טיפים לניהול נבון ואפקטיבי של החזרה לשגרה: רצף חגי תשרי מאחורינו וכעת הזמן לחזור לשגרה. טיפים רבים נכתבו בחודש האחרון ולפניו ועסקו בהמלצות כיצד לסייע לעסק שלכם לעבור את תקופה זו על הצד הטוב ביותר. בחלק מהעסקים הורגש […]

בחנו עצמכם – עד כמה אתם זקוקים לתוכנית עסקית?

נהלו את הפעילות העסקית שלכם ברמה שוטפת באמצעות תוכנית עסקית, אשר תסייע לכם לעשות זאת בהצלחה ובאחריות. עד כמה אתם מכירים את העסק שלכם עד כמה אתם באמת מכירים את העסק שלכם וזקוקים לתוכנית עסקית? השאלון הבא מורכב מארבע שאלות פשוטות. השאלות מתייחסות לנושאים מרכזיים בניהול עסק ותשובותיכם יאפשרו ללמוד כמה באמת אתם זקוקים לתוכנית […]

על שתיית בירה, תומס אדיסון ותוכנית עסקית אחת

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על שתיית בירה, תומס אדיסון ותוכנית עסקית אחת מחקר שנעשה באוניברסיטת אילינוי שבשיקגו מצא כי שתיית בירה יכולה לשפר את כישורי הפרט בעת פתירת בעיות ולעודד גמישות מחשבתית! ממצאי המחקר הראו כי קבוצת הניסוי (קבוצה ששתתה 2 כוסות בירה) הצליחה מאוד […]

חשבון נפש עסקי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חשבון נפש עסקי  בפתחה של שנה חדשה ובעיצומם של ימי חשבון הנפש, כל אדם מסכם את השנה שחלפה ומבקש את שבנפשו לשנה שבפתח. חשבון נפש דומה מומלץ לעשות בעסק הפרטי של כל אחד מכם… לשם כך, ריכזנו עבורכם את עיקר הפעולות […]

איך מרוויחים כסף מאפליקציה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. איך מרוויחים כסף מאפליקציה רבים מהיזמים וממפתחי האפליקציות אשר מגיעים אלינו כדי לכתוב תוכנית עסקית, ממהרים להוציא לשוק מוצר שטרם גובש לו מודל עסקי. החלטה זו נובעת מהלהט ומהרצון העז לפרוץ לשוק עם האפליקציה החדשנית אותה פיתחו וכן, מהרצון לבחון כיצד […]

האם טכנולוגיה עשויה לייצר יתרון יחסי בתכנית העסקית שלך

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. האם טכנולוגיה עשויה לייצר יתרון יחסי בתכנית העסקית שלך  So….Does IT Matter? קשה לדמיין את חיינו ללא מידע. בעידן בו כל אחד מאיתנו מחזיק במכשיר "סמארטפון" מתקדם בו מאוחסנות אפליקציות שיודעות לעשות/לתכנן/לחשב/לבדר האדם הפשוט מוצף במידע, רלוונטי או לא רלוונטי, בין […]

תוכנית עסקית לחנויות מקוונות מה מלמדת הסטטיסטיקה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית לחנות למסחר אלקטרוני בשנה האחרונה מספר רשתות קמעונאיות פתחו חנויות מקוונות: בתחום המזון והמשקאות נמצא את עדן טבע מרקט ויינות ביתן ובתחום האופנה נמצא את קסטרו ודלתא. בעקבותיהם (או לא…) רבים מהעסקים הקמעונאים מתחבטים בשאלה האם להקים סניף מקוון? […]

תוכנית עסקית לעסק בתחום ה – online וה – offline

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית לעסק בתחום ה – online וה – offline בניוזלטר הקודם ריכזנו עבורכם תמצית נתונים סטטיסטיים העוסקים ברכישות באינטרנט. הנתונים המרתקים ודאי עוררו אצל חלקכם עניין רב וסקרנות לצד לבטים ושאלות כמו איך תהיה שונה תוכנית עסקית מקצועית לחנות אופליין […]

להסתכל על המציאות ללא מסכות דרך תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הדרך להצלחה באמצעות תוכנית עסקית ישנם תחומים בחיים שבהם כדאי להוריד את המסכות ולהסתכל על המציאות בעיניים פקוחות. פורים, שרובנו נוטים לחשוב עליו כ"חג גדול לילדים", אינו מיועד לילדים בלבד. גם המבוגרים שבינינו נהנים להתאפר, לעטות מסיכות, לשתות (כמאמר המצווה, כמובן) […]

מה עומד מאחורי הערכת שווי לחברת אינטרנט?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מה עומד מאחורי הערכת שווי לחברת אינטרנט?  מה עומד מאחורי הערכת שווי לחברת אינטרנט? ביצוע הערכת שווי לאחר הכנת תוכנית עסקית מפורטת לחברה הינה משימה מורכבת אשר מתבצעת בד"כ על מנת להוות בסיס להחלטות עסקיות שונות כגון ביצוע רכישה או מיזוג […]

חישוב משתמשים פעילים בתוכנית עסקית לאפליקציה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חישוב משתמשים פעילים בתוכנית עסקית לאפליקציה חישוב משתמשים פעילים באפליקציה במהלך כתיבת תוכנית עיסקית  הצלחה/כישלון של אפליקציה בעולם המובייל מבוססת על מדדים מספריים כגון: מספר הורדות, מספר המשתמשים היומיים הפעילים (Daily Active Users – D.A.U) , והיכולת לשמור על מספר המשתמשים […]

תוכנית עסקית לבית קפה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כתיבת תוכנית עסקית לבית קפה ענפי שירותי האירוח והאוכל הינם בעלי הסיכון העסקי הגבוה ביותר: כ 22% בלבד מהעסקים שבענף המשיכו לפעול כ 7 שנים מיום הקמתם. לצורך השוואה, אחוז העסקים בכלל ענפי הכלכלה אשר פעילותם נמשכה כ 7 שנים עומד […]

על תמצית מנהלים והכנת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על תמצית מנהלים והכנת תוכנית עסקית Executive Summary תמצית מנהלים   מטרת תמצית המנהלים? תמצית המנהלים היא למעשה תמצות התוכנית העסקית כולה לכדי 4 – 2 עמודים. התמצית מהווה לרוב את החלק החשוב ביותר בתוכנית העסקית. מטרתה של תמצית המנהלים היא לסכם […]

על הקשר שבין תוכנית עסקית, גמישות, מיליארד סינים ואינסולין

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על הקשר שבין תוכנית עסקית, גמישות, מיליארד סינים ואינסולין מרכיב חשוב בתמהיל השיווק של חברה/מיזם עתידי, הינו אסטרטגיית תמחור המוצר/שירות אותו אנו מציעים. תמחור המוצר/שירות מושפע מ 2 כוחות: צד ההיצע – היקף המוצרים/שירותים המוצעים כיום בשוק. היצע המוצרים/שירותים גדל/קטן ביחס […]

על סכיני גילוח ומודלים עסקיים לתוכנית עסקית למיזם אינטרנט

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על סכיני גילוח ומודלים עסקיים לתוכנית עסקית למיזם אינטרנט בשנת 1895 הבין ממציא אמריקאי מתוסכל העונה לשם קינג ג'ילט, שבמקום לבזבז את זמנו על השחזת תער הגילוח כל פעם מחדש, עדיף להשתמש בתער חד פעמי מפס מתכת דק וזול אשר יזרק […]

על תקציבי פרסום במסגרת הכנת תוכנית עסקית למיזם טכנולוגי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על תקציבי פרסום במסגרת הכנת תוכנית עסקית למיזם טכנולוגי  סיימתם לפני רגע להכין תוכנית עסקית למיזם האינטרנט שלכם, אתם נרגשים ומצפים לשלב הבא, הפצת הבשורה ומתלבטים האם להתחיל ולהקצות תקציבים לפרסום כבר ב: Day 1 או להמתין ולהקצות תקציבים אלו רק […]

אולימפיאדת GONOGO

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אולימפיאדה איך זה עובד? במסגרת התחרות תינתן ליזמים ההזדמנות לזכות בתוכנית עסקית מלאה לקראת הגשמת חזונם העסקי. יהיו רשאים לפנות כל מי אשר לו/ה יוזמה עסקית בעלת ערך מוסף כלשהו. סינון ב – 2 שלבים: 1. בדיקת סף ראשונית: חברת GONOGO […]

תוכנית עסקית לאולימפיאדה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית לאולימפיאדה ב -27 ליולי ניתנה שריקת הפתיחה לאולימפיאדה השלושים במספר – אולימפיאדת לונדון 2012. אלפי ספורטאים מכל מדינות העולם מתחרים בעשרות ענפי ספורט שונים במרדף אחר מדליה אולימפית והזכות להיכנס לדפי ההיסטוריה של הספורט. באולימפיאדה בלונדון צופים יותר מ-5 […]

שילוביות בכתיבת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. שילוביות בכתיבת תוכנית עסקית מהו המושג שילוביות? (Jointness) רוב האנשים אינם מכירים את משמעות המושג שילוביות ובוודאי לא מעלים על דעתם שהמושג בא לידי ביטוי בחיינו באופן יומיומי ובטח כאשר מכינים תוכנית עסקית. שילוביות הינו מושג הבא לתאר תפיסה חדשה של […]

על איכות והכנת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על איכות והכנת תוכנית עסקית למה אנו מתכוונים שאנו מדברים על ניהול איכות כולל בארגון כחלק מהכנת תוכנית עסקית? מדובר על אסטרטגיה ניהולית, אחת מיני רבות החותרת להטמעת המודעות לאיכות בארגון. מטרתה העיקרית של אסטרטגיה זו הינה שיפור תהליכי העבודה בארגון […]

רגע לפני חיפוש פתרונות מימון וכתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על תוכנית עסקית פנימית וניהול מעצב על תוכנית עסקית פנימית וניהול מעצב עינת קורן מנהלת פרויקטים, חברת GONOGO עוד בשלבים הראשונים של כתיבת התוכנית העסקית ניתן להשתמש בכלים ניהוליים ליצירת ניהול מעצב, לפני שנסביר מה זה בדיוק אומר ניהול מעצב… חשוב […]

טלפון עם שם של יצאנית, וג'יפ עם שם של פעולה לספוק מיני עצמי..

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. טלפון עם שם של יצאנית, וג'יפ עם שם של פעולה לספוק מיני עצמי.. אז התחלתם את הכול מאפס: גייסתם עובדים, פיתחתם מוצר או אפליקציה, ועכשיו הגיע הזמן להרחבת הפעילות לשווקים חדשים מעבר לים בהתאם לאבני הדרך בתכנית העסקית שבניתם : אירופה, […]

לתרום 80% מארון הבגדים שלכם

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. לתרום 80% מארון הבגדים שלכם עיקרון (אופטימום) פארטו, המכונה גם כלל  ה – 80-20, נוסח על ידי הכלכלן האיטלקי וילפרדו פארטו. בשלהי המאה ה-19, פארטו ערך ניסוי סוציולוגי בו הוא הבחין כי 80% מהעושר באיטליה, מולדתו, נתון בידיהם של 20% מהאוכלוסייה. בעקבות זאת, […]

תוכנית עסקית לצימר

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית לצימר כל ניתוח כלכלי/עסקי במסגרת הכנת תוכנית עסקית אינו יכול להתבצע ללא התייחסות לסביבה העסקית אשר בה פועל העסק. על פי מודל חמשת הכוחות של פורטר ניתוח הסביבה העסקית בה פועל העסק צריך להתבצע תוך התייחסות לחמישה מישורים: התייחסות […]

מספרים זה לא הכול

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מספרים זה לא הכול  מספרים זה לא הכול… תוכנית עסקית מתחילה בניתוח השוק, בדיקת מתחרים, החלטה על חזון, ערכים , מטרות הארגון והחלטה לגבי קהל היעד הרלוונטי. על מנת לכתוב תוכנית עסקית אפקטיבית נדרש לקחת בחשבון גם את המשאב האנושי. למשאב […]

תוכנית עסקית לאחר הפנסיה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית לאחר הפנסיה איזה תוכניות עסקיות יש לכם אחרי שתצאו לפנסיה ואיך חברת הביטוח שלכם יכולה להפליג יחד אתכם לעבר אוקיינוס כחול…? גידול בתוחלת החיים והרצון לשמור על איכות חיים גבוהה גם לאחר גילאי הפרישה: בשנת 1989 עמדה תוחלת החיים […]

אפקט ההוצאה האבודה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אפקט ההוצאה האבודה  כולנו מפיקים תועלת, נהנים, מרווח ומאבדים תועלת, סובלים, מהפסד. אך האם באותה מידה? מחקרים בתחום הכלכלה ההתנהגותית מגלים כי אנו מפיקים תועלת קטנה מהנאה ומייחסים חשיבות גדולה ומתאכזבים יותר מהפסד גם אם מדובר באותו סכום. כך למשל אדם […]

על תוכנית עסקית ורציונליות

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על תוכנית עסקית ורציונליות רציונאליות היא האופן שבו בני אדם מתבוננים ומנתחים את המציאות על פי עקרונות הגיוניים. קבלת החלטה רציונלית משמעה קבלת ההחלטה הטובה ביותר במצב הקיים. רובנו מחשיבים עצמנו כאנשים רציונלים, במיוחד בכל הנוגע להחלטות כלכליות, אך מחקרים שנערכו […]

מה התוכנית העסקית של facebbok?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מה התוכנית העסקית של facebbok? מי מאתנו לא מכיר את פייסבוק? קשה להאמין שיש אדם בעולם המערבי שלא שמע את המילה 'פייסבוק' לפחות פעם אחת בחייו. הרשת החברתית האינטרנטית המפורסמת נוסדה ע"י ארבעה חברים בשנת 2004, כאשר "המוח" מאחורי העניין הוא […]

התמודדות עם סכנות בשלשה שלבים במהלך כתיבת תכנית עיסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. התמודדות עם סכנות בשלשה שלבים במהלך כתיבת תכנית עיסקית במהלך כתיבתה של תכנית עיסקית, כשפונים לניתוח חיצוני של עסק, חייבים להביא בחשבון את האיומים שמצפים לנו מהתנהגות השוק, הצרכנים, המתחרים, המדיניות הממשלתית וגורמים נוספים. ניתוח של הגורמים החיצוניים יספק לנו את […]

על איזה החזר השקעה בתוכנית העסקית אתה מדבר בדיוק?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על איזה החזר השקעה בתוכנית העסקית אתה מדבר בדיוק? כל ניתוח כלכלי/עסקי במסגרת הכנת תוכנית עסקית אינו יכול להתבצע ללא התייחסות לסביבה העסקית אשר בה פועל העסק. על פי מודל חמשת הכוחות של פורטר ניתוח הסביבה העסקית בה פועל העסק צריך […]

שניים עשר טיפים ליזם הנמרץ לקראת כתיבת תוכנית עיסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. שניים עשר טיפים ליזם הנמרץ לקראת כתיבת תוכנית עיסקית מגיע יזם עם רעיון נהדר, שנייה לקראת כתיבת תוכנית עסקית, יש פידבק חיובי מהח'ברה ומודל עסקי שהורדנו מהאינטרנט שיושב בול על הרעיון. זה כל כך טוב, שתוך שנה מסיום הפיתוח כבר קונים […]

אז איך בעצם בונים תחזית הכנסות בתוכנית עסקית?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אז איך בעצם בונים תחזית הכנסות בתוכנית עסקית? בניוזלטר הקודם עסקנו במדיניות תמחור, שקשורה באופן ישיר לתחזית המכירות, הפעם ננסה להבין איך מגיעים לביקוש, זאת אומרת, איך בונים תחזית מכירות בתוכנית העסקית. ניתוח תחזית מכירות של חברה נבנה באחת משתי דרכים: […]

כמה אתם שווים?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כמה אתם שווים? לאחרונה, ביצענו הערכת שווי למסעדה. הערכנו את השווי של המסעדה כעסק חי לפי שיטת תזרים המזומנים המהוון (DCF) בכ-3 מיליון ₪. לרוכש הפוטנציאלי, שהינו לקוח שלנו, ישנם יתרונות תחרותיים רבים ומגוונים ברכישת המקום אותם להערכתו הוא יהיה מסוגל […]

המודל העסקי המרכזי באינטרנט מהקמתו ועד היום הוא פרסום

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. המודל העסקי המרכזי באינטרנט מהקמתו ועד היום הוא פרסום המודל העסקי המרכזי באינטרנט מהקמתו ועד היום הוא פרסום. פרסום בבאנרים, AdWords, דפים שנפתחים ושלל צורות פרסום אחרות. ישנם אתרים שעובדים על מודלים עסקיים אחרים כגון אחוז ממכירות או תשלום עבור שירותים, […]

תוכנית עיסקית לאתר פורנו

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עיסקית לאתר פורנו הפורנוגרפיה הועלתה לדפי האינטרנט כבר בשנות ה-80. אולם, ההקמה של הרשת העולמית World Wide Web)) בשנת 1991 ופתיחת הרשת לציבור הרחב גרמו לשגשוג של תעשיית הפורנו האינטרנטית. הפורנוגרפיה מופצת ברחבי האינטרנט בדרכים שונות, כאשר הדרכים הפופולאריות ביותר […]

מבחן 4 השאלות לפני תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מבחן 4 השאלות לפני תוכנית עסקית החלטת ליזום פעילות עסקית חדשה, האם שאלת עצמך האם זה באמת בשבילך? ניוזלטר החודש מציג את מבחן 4 השאלות לפני שיוצאים לדרך.   לפני הכול ובהזדמנות זו, אנחנו שמחים להשיק את  עמוד המעריצים שלנו  ב- […]

תכנית עסקית = GPS

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית – מפת הדרכים שלכם כמו שלא תצאו לנסיעה ארוכה מאילת לחרמון ללא GPS או מפה מפורטת, כך אין שום סיבה לפתוח עסק חדש ללא תוכנית עסקית. התוכנית היא המפה של העסק והדרך היחידה לעקוב אחר מימוש מטרות, יעדים וחזון. […]

השלבים השונים בהתקשרות עם משקיע – חלק א

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. השלבים השונים בהתקשרות עם משקיע – חלק א הסכם עקרונות (Term Sheet)   מאת עו"ד סטיבן קנטור, ממשרד נוה, קנטור, אבן-הר   חברת GONOGO שמחה לארח בניוזלטר החודש את עו"ד סטיבן קנטור שיבהיר במאמרו את השלבים השונים בהתקשרות בהסכם עקרונות, תוך […]

השלבים השונים בהתקשרות בהסכם עם משקיע – חלק ב

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. השלבים השונים בהתקשרות בהסכם עם משקיע – חלק ב חלק ב': הסכם השקעה מאת עו"ד סטיבן קנטור, ממשרד נוה, קנטור, אבן-הר חברת GONOGO שמחה לארח גם החודש את עו"ד סטיבן קנטור שיבהיר במאמרו את השלבים השונים בהתקשרות בהסכם השקעה לאחר תוכנית […]

חשיבות השימוש בשפה מפתה בכתיבת תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חשיבות השימוש בשפה מפתה בכתיבת תכנית עסקית אם עדיין לא הבנתם, אז למי שיש פֵטיש לחיות לא יגיע אל סיפוקו בניוזלטר הזה. אבל לפני שכולכם נוטשים, אולי בכל זאת תוכלו ללמוד פה משהו. יש לכם רעיון מדהים. חשבתם על הכל. חקרתם […]

אסטרטגיה עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. אסטרטגיית האוקיינוס הכחול המודל של צ'אן קין, מובורן לפני שניגשים למלאכת כתיבת התוכנית העסקית, חשוב לדעת לאיזה שוק אנחנו צפויים להיכנס, מה היא רמת התחרות בשוק, מהן גבולות התחרות, מה הם חסמי הכניסה לשוק ומי הם המתחרים העיקריים. אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, מדמה […]

כיצד נמריץ את המנהלים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כיצד נמריץ את המנהלים כיצד "נמריץ" את המנהלים שיטות שונות לתגמול כוח האדם הבכיר בחברה: בימים טרופים אלה, בהם המשבר הכלכלי משפיע על היקף פעילותן של חברות קיימות וכן על אופן ודרך הקמתן של חברות חדשות, קשה להתעלם מן העובדה שמנהלי […]

בדרך לתוכנית עסקית מנצחת – יזמים מסוג אחר

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. בדרך לתוכנית עסקית מנצחת – יזמים מסוג אחר בדרך לתוכנית עסקית מנצחת – יזמים מסוג אחר במהלך עבודתנו, אנו נפגשים גם עם יזמים מסוג אחר…כאלה המגיעים אלינו עם מטענים רגשיים, עסקיים שונים ומגוונים, המטרה של כולם היא אחת: שנכין עבורם תוכנית […]

מדען ראשי: מסלולי סיוע ליזמים וחברות חלק 2

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מדען ראשי: מסלולי סיוע ליזמים וחברות חלק 2 מדען ראשי: מסלולי סיוע ליזמים וחברות חלק 2 בחודש שעבר הצגנו בפניכם את הקריטריונים הנדרשים והיקף הסיוע העומדים לרשות היזמים / או החברות הפונות לחממות טכנולוגיות  או לאחד מהמסלולים המוצעים ע"י קרן תנופה  ועל […]

תהליך הכנת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תהליך הכנת תוכנית עסקית תהליך הכנת תוכנית עסקית אנו מקבלים בכל חודש למעלה מ – 50 פניות מיזמים, חברות, בעלי עסקים וותיקים וחדשים, כולם מבקשים דבר אחד תוכנית עסקית מקצועית. על מטרות התוכנית העסקית וההבדלים בין תוכנית אחת לאחרת כבר דנו […]

תוכנית עסקית צריך לעדכן

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית צריך לעדכן תוכנית עסקית צריכה להתעדכן באופן שוטף.  זאת בדיוק הסיבה שאנו בחברת GONOGO מאפשרים, כחלק מהשירות שלנו ללקוחות, לעדכן את התוכנית פעם ברבעון במשך שנה, במסגרת המודל העסקי וללא תשלום נוסף. תוכנית שלא מתעדכנת מעת לעת, בין אם […]

הדילמות הקשורות בכתיבת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הדילמות הקשורות בכתיבת תוכנית עסקית אחת הדילמות המרכזיות בכתיבת תוכנית עסקית לגיוס משקיע היא באיזו גישה לנקוט, זו האופטימית, זו הריאלית ואולי אפילו זו הפסימית. אינטואיטיבית, רובנו יאמרו – חייבים להיות אופטימיים, איך נגייס כסף אם לא. אך התשובה לשאלה זו […]

מודלים אפשריים להצגת אב-טיפוס למשקיעים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מודלים אפשריים להצגת אב-טיפוס למשקיעים מודלים אפשריים להצגת אב-טיפוס למשקיעים האופן בו יזם מציג את המוצר שלו, הנו בעל השפעה מכרעת על יכולתו לרתום בעלי הון, משקיעים או חברות להיות חלק מחלום שאולי יהפוך למציאות ניוזלטר GoNoGo מארח את גלעד אופנהיימר, […]

קמעונאות במחשבה תחילה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. קמעונאות במחשבה תחילה קמעונאות איננה עניין פשוט, פתיחתו של עסק קמעונאי ללא הכרות מוקדמת עם העולם המורכב הזה עלולה להוביל לסגירה מהירה של העסק, אשר תוריד לטמיון השקעה גבוהה, פגיעה בנקודות מכירה קיימות אחרות, אם קיימות כאלו, ונזק אשר עלול לעתים […]

הערכת שווי חברה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הערכת שווי חברה כמה באמת אנו שווים?  מושגים ב"גובה העיניים" בהערכת שווי חברות שאלת השאלות הרודפת את חלקנו מיום היוולדנו, למרבה הצער או השמחה  (תלוי את מי שואלים…) היא כמה אנו שווים. לא נדון הפעם בפן האישי אלא דווקא בפן העסקי, […]

הכנסות מפרסום באתר האינטרנט במסגרת הכנת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הכנסות מפרסום באתר האינטרנט במסגרת הכנת תוכנית עסקית הכנסות מפרסום באתר האינטרנט יזמים רבים המעוניינים לבנות אתר אינטרנט תולים תקוות שהתוכנית העסקית של האתר להישען על פרסומות כמקור הכנסה יחידי. ואולם, במקרים רבים, מתגלה כי ההכנסות מפרסום נמוכות מהמצופה. ניוזלטר GoNoGoשופך אור […]

תוכנית עסקית חברתית אך לא בהכרח רווחית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כיצד להפוך את התחרות ללא רלוונטי במסגרת גיבושה של תכנית עסקית כיצד להפוך את התחרות ללא רלוונטית: אסטרטגיית האוקיינוס הכחול הקדמה שאיפתה של כל חברה , קיימת או בשלבי ייסוד, היא לאתר תעשיות וענפים אשר עדיין אינם קיימים ו/או שווקים שאינם […]

כיצד להפוך את התחרות ללא רלוונטי במסגרת גיבושה של תכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כיצד להפוך את התחרות ללא רלוונטי במסגרת גיבושה של תכנית עסקית כיצד להפוך את התחרות ללא רלוונטית: אסטרטגיית האוקיינוס הכחול הקדמה שאיפתה של כל חברה , קיימת או בשלבי ייסוד, היא לאתר תעשיות וענפים אשר עדיין אינם קיימים ו/או שווקים שאינם […]

תוכנית עסקית חברתית אך לא בהכרח רווחית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תוכנית עסקית חברתית אך לא בהכרח רווחית חברתית אך לא בהכרח רווחית  במקביל לפופולאריות העצומה לה זוכות הרשתות החברתיות, מרביתן אינן מצליחות לייצר רווחים משמעותיים או כאלה שיביאו לידי ביטוי את מספר המשתמשים הרב. הסיבה לכך נעוצה בהעדר מודל עסקי לפי […]

עוד לפני התוכנית העסקית – הסכם סודיות

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. עוד לפני התוכנית העסקית – הסכם סודיות יש לכם רעיון למיזם חדשני ופורץ דרך, עוד לפני התוכנית העסקית, השאלה כיצד לדאוג שלאורך הדרך הארוכה העומדת בפניכם, אף אחד לא "יגנוב" מכם את הרעיון ויקדים אתכם ביישומו המעשי בוודאי עלתה במחשבותיכם יותר […]

כתיבת תוכנית עסקית מוטעית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. כתיבת תוכנית עסקית מוטעית איך תזהו תוכנית עסקית שכדאי להיזהר ממנה… (כתיבת תוכנית עסקית מוטעית)   הדרך בין תרגום רעיון למוצר או שירות מצליח מתחילה, כמו כל דרך, כבר בצעדים הראשונים – בתוכנית העסקית. מה עושה תוכנית עסקית אחת לטובה מהאחרת. […]

יש לך סטארט אפ? תזרים המזומנים לוחץ? גבש תוכנית אופציות לעובדים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. יש לך סטארט אפ? תזרים המזומנים לוחץ? גבש תוכנית אופציות לעובדים יש לך סטארט אפ? תזרים המזומנים לוחץ?         גבש תוכנית אופציות לעובדים   בעשור האחרון גובשו תכניות רבות לשיתוף עובדים בהצלחת החברה בה הם עובדים, והדבר הפך למקובל בחברות בעולם […]

הסכם מייסדים – למה, מתי וכיצד

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הסכם מייסדים – למה, מתי וכיצד בין אם אתם יזמים צעירים שרק סיימו צבא ויש בידיכם רעיון מבריק ובין אם אתם "כרישים" ותיקים שכבר ראו ועשו דבר או שניים בעולם העסקים בכלל ובעולם היזמות בפרט, חשוב שתדעו מספר עקרונות בסיסיים אך […]

קווים לדמותו של היזם

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. קווים לדמותו של היזם כחברה שעיקר עיסוקה בכתיבת תוכנית עסקיות, מזמנת לנו עבודתנו מפגש עם יזמים רבים. במהלך השנים, פגשנו יזמים מסוגים שונים. צעירים ומבוגרים, שהגיעו בצוותים או כיחידים, בעלי תואר אקדמי וכאלו שלא סיימו את לימודי התיכון, מנהלים בכירים וכאלו […]

שאלות בדרך להכנת תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. שאלות בדרך להכנת תוכנית עסקית תוכנית עסקית. מה היא כוללת, למי מיועדת, כל כמה זמן צריך לעדכנה, אם בכלל, וע"פ אילו פרמטרים   כל התשובות   מה זו תוכנית עסקית? תוכנית עסקית הינה "מסמך-על" ניהולי אשר מטרתו להתוות דרך ברורה בפני […]

טיפים עסקיים לשנה טובה יותר

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. טיפים עסקיים לשנה טובה יותר לפי נתוני BDI נסגרים בישראל כ – 40 אלף עסקים מידי שנה. נתון נוסף מצביע על כך ששיעורי ההישרדות של עסקים קטנים ובינוניים בחמשת השנים הראשונות לפעילותם נאמד בכ – 30% בלבד. ניוזלטר GoNoGo מציג טיפים […]

הזכיינות קווים לדמותה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הזכיינות קווים לדמותה הזכיינות. קווים לדמותה.  שיטת הזכיינות החלה את דרכה בזירה העסקית בארה"ב ובאירופה, עוד בשנות השלושים של המאה הקודמת. בישראל פועלות כיום כ – 250 רשתות בשיטת הזכיינות בלפחות 37 תחומים ונראה כי השימוש והביקוש לשיטה רק הולך ומתרחב. […]

למיזם צעיר ומבטיח דרוש משקיע שמוכן להקשיב

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. למיזם צעיר ומבטיח דרוש משקיע שמוכן להקשיב למיזם צעיר ומבטיח דרוש משקיע שמוכן להקשיב  איך מוצאים את המשקיע הנכון היא אחת השאלות הקשות הניצבות בפני היזם. משקיעים מוכרים מקבלים עשרות הצעות להשקעה בכל חודש, דבר הגורם להם, באופן טבעי, לסנן פניות […]

מאיפה בדיוק מתחילה הדרך לעולם

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מאיפה בדיוק מתחילה הדרך לעולם Becoming International מאיפה בדיוק מתחילה הדרך לעולם   יותר ויותר חברות ישראליות, בשנים האחרונות, פותחות סניפים בחו"ל. רשתות אופנה כמו  קסטרו, פוקס, רשתות בתי הקפה כארומה וארקפה הפכו מחברות מקומיות לחברות בינלאומיות. חברות רבות חולמות להפוך […]

מיזוג חברות

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מיזוג חברות 2 Become 1 טבע ואיווקס, אוסם ונסטלה, סנדיסק ואם סיסטמס, AOL ובל סאות' זו היא רק רשימה חלקית של חברות, מענפים שונים, שהתמזגו האחת עם השנייה בשנים האחרונות והרשימה עוד ארוכה. היקף עסקאות המיזוגים והרכישות הסתכם בשנת 2006 בכ […]

סליחה על השאלה איך אתם מתמחרים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. סליחה על השאלה איך אתם מתמחרים פיתחתם מוצר חדש והחלטתם לצאת לשוק. ברכות. עכשיו חסר רק נתון קטן: צריך להחליט מה יהיה מחיר המכירה, על המדף. פרט לעובדה שלסוגיית המחיר השפעה ישירה על מצב העסק והרווחיות, ישנם שיקולים נוספים שחשוב להביא […]

סליחה על השאלה איך אתם מתמחרים

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. סליחה על השאלה איך אתם מתמחרים פיתחתם מוצר חדש והחלטתם לצאת לשוק. ברכות. עכשיו חסר רק נתון קטן: צריך להחליט מה יהיה מחיר המכירה, על המדף. פרט לעובדה שלסוגיית המחיר השפעה ישירה על מצב העסק והרווחיות, ישנם שיקולים נוספים שחשוב להביא […]

בדרך לרישום פטנט

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. בדרך לרישום פטנט סקר שערכה קבוצת BDI בשנת 2005, במסגרתו נבדקו מספר המדינות הלא אירופאיות שהגישו בקשות לרישום פטנט באירופה, העלה כי ישראל מדורגת במקום השני במספר הבקשות ביחס למס' התושבים (במקום הראשון, אגב, דורגה יפן). גם בארה"ב, מדורגת ישראל במקום […]

על הקשר בין תזרים המזומנים לאורך חיי מוצר

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. על הקשר בין תזרים המזומנים לאורך חיי מוצר על הקשר בין תזרים המזומנים לאורך חיי מוצר ( Product life cycle ) לאחרונה נכנסה לתוקפה התקנה החדשה של המפקח על הבנקים שלא לאשר יותר חריגות מעבר למסגרת האשראי המאושרת לכל לקוח. חלק […]

מדריך ליזם המתחיל בדרך לתוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מדריך ליזם המתחיל בדרך לתוכנית עסקית "What is now proved was once only imagined" (William Black) הדרך בין תרגום רעיון בתוכנית עסקית למוצר או שירות מצליח מתחילה, כמו כל דרך, כבר בצעדים הראשונים. איך הופכים חלום למציאות מתגמלת, מה תפקידם של […]

מסתרי הסטארט-אפ: על הון, סיכון, רעיונות והצלחה

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מסתרי הסטארט-אפ: על הון, סיכון, רעיונות והצלחה מסתרי הסטארט-אפ: על הון, סיכון, רעיונות והצלחה  ו… מה עושים קודם וגם על  בקשות פטנט פרוביזוריות (Provisional) – היתרונות והסכנות   עלה לכם רעיון מצוין לסטארט אפ, פשוט, הגיוני ואף אחד לא חשב על […]

שש שאלות חשובות בדרך להצלחה של תוכנית עסקית

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. שש שאלות חשובות בדרך להצלחה של תוכנית עסקית למקומות, היכון…GO שש שאלות חשובות בדרך להצלחה של תוכנית עסקית   שיווקו המוצלח של מוצר או שירות מהווה נקודה קריטית עבור כל עסק, צעיר וותיק כאחד.  כשלון בהחדרת המוצר או השירות עלול להביא […]

חברה ציבורית כן או לא, איך ומתי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חברה ציבורית כן או לא, איך ומתי חברות רבות, מגייסות כסף באמצעות הנפקת מניות בבורסה. אפשרות זו מביאה חברות פרטיות מתחומים שונים לשקול הפיכתן לחברות ציבוריות תוך גיוס כספים מהציבור. ניוזלטר פתיחת השנה של GONOGO  מגיש את היתרונות, החסרונות וכמה דברים […]

מי מנהל את המידע בארגון שלך

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. מי מנהל את המידע בארגון שלך מי מנהל את המידע בארגון שלך ומה הוא עושה אחרי שעות העבודה בעולם בו אנו חיים, המידע סובב אותנו מכל עבר, זמין ונגיש יותר מאשר בכל תקופה אחרת, בעבר. הבעיה, הניצבת לפנינו אינה איך להגיע […]

כותב תוכנית עסקית, כך תעשה את זה נכון…באינטרנט

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הדור הבא של האינטרנט ניוזלטר GONOGO מציג הפעם את הטרנדים החמים כיום ברשת האינטרנט ואלו שצפויים להיות בעתיד לפני מס' חודשים רכשה ענקית מנועי החיפוש Google את אתר שיתוף הוידאו המקוןן יו-טיוב (YOU TUBE) תמורת סכום אסטרונומי הנאמד בכ – 1.65 מיליארד דולר. […]

הדור הבא של האינטרנט

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הדור הבא של האינטרנט ניוזלטר GONOGO מציג הפעם את הטרנדים החמים כיום ברשת האינטרנט ואלו שצפויים להיות בעתיד לפני מס' חודשים רכשה ענקית מנועי החיפוש Google את אתר שיתוף הוידאו המקוןן יו-טיוב (YOU TUBE) תמורת סכום אסטרונומי הנאמד בכ – 1.65 מיליארד דולר. […]

חלק מכתיבת תוכנית עסקית – מודיעין עסקי

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חלק מכתיבת תוכנית עסקית – מודיעין עסקי מודיעין עסקי. מי צריך את זה, למה צריך את זה, מתי אי אפשר בלי ואיפה עוברים הגבולות. כמה פרטים שרצית לדעת על מודיעין עסקי כחלק מתהליך כתיבת תוכנית עסקית ולא ידעת את מי לשאול. […]

תזרים המזומנים בעסק – האם אתה מנהל אותו או הוא אותך?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תזרים המזומנים בעסק – האם אתה מנהל אותו או הוא אותך? חלק ג' בניוזלטר זה, השלישי בסדרה העוסקת בסודות תזרים המזומנים, נמשיך להעמיק ברזי התזרים. לאחר שבניזולטר הראשון עסקנו בשאלה מה זה בכלל תזרים מזומנים, למה הוא חיוני, והצגנו שיטות שונות […]

הכל זורם בתזרים המזומנים, כמעט

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. הכל זורם בתזרים המזומנים, כמעט חלק ב' עדכון תזרים המזומנים. איך שומרים עליו, באופן שוטף. איך מעדכנים את ההוצאות הקבועות והמשתנות. איך עוקבים אחרי הספקים והלקוחות. איך יודעים בכל רגע, מה קורה בחשבון.  איך כל זה מתבצע בפועל  ובעיקר – האם […]

תזרים המזומנים,האם אתה מנהל אותו ?

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. תזרים המזומנים,האם אתה מנהל אותו ? האם אתה מנהל את תזרים המזומנים או שתזרים המזומנים מנהל אותך חלק א' ברכות. קבלת החלטה להתחיל עסק חדש. זהו שלב מלא התרגשות, מלא אפשרויות אבל…לא רק. התוכנית העסקית שלך לא תהיה שלמה בלי שתקדיש […]

שיווק בעידן חדש

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. שיווק בעידן חדש רשתות חברתיות הן הדבר החם ביותר ברשת בשנים האחרונות. פרט לעובדה שמיליונים פוקדים אותן מידי יום, נוכחותן מגוונת את אמצעי הפרסום והשיווק המסורתיים שהיו נהוגים עד כה. ניוזלטר GONOGO סוקר את אפשרויות הפרסום החדשות באתרים בהם הפרט מרכז […]

יעדים ברורים בתוכנית העסקית יכולים להגשים חלומות

חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט. חשיבות הצבת יעדים ברורים בתוכנית עסקית יעדים משמשים בתור המצפן של העסק. באמצעות הגדרה שלהם יכולים בעלי עסקים לבחור כיצד להתנהל, לחלק את המשאבים ולקבוע לוח זמנים. המטרה היא להשתמש בתוכנית עסקית כדי לצייר תמונה עתידית או אידיאה אליהם שואפים להגיע. […]